فقط واتساپ ۰۹۱۵۷۲۳۲۳۹۸

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست زمپ XAMPP

آموزش نصب وردپرس روی زمپ لوکال هاست یا روی هاست واقعی؟ اگر تازه کار با وردپرس را شروع کرده اید اصلا توصیه نمیکنم که در ابتدای کار به دنبال خرید هاست باشید و خودتان را به دردسر بیاندازید چرا که خیلی راحت و بدون هیچ هزینه و دردسری میتوانید با استفاده از نرم افزار زمپ (xampp) وردپرس را روی ویندوز و کامپیوتر شخصی تان نصب کنید و کارتان را شروع کنید. بنابراین پیشنهاد میکنم حتما ویدیوی بالا از سلسله جلسات آموزش وردپرس را ببینید و تا انتهای این پست همراه ما باشید تا آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست زمپ را خیلی راحت یادبگیرید.

 

 

زمپ (xampp) چیست و چه کاربردی دارد؟

زمپ یک نرم افزار شبیه ساز سرور است که روی ویندوز نصب میشود و کامپیوتر ما را تبدیل به یک سرور مجازی میکند. حالا شاید برایتان سوال شود که چه نیازی به زمپ داریم. ببییند ما وقتی میخواهیم از یک زبان برنامه نویسی مثل PHP استفاده کنیم چون این یک زبان سرورساید است و اجرای کدهای php توسط سرور انجام میشود و کامپیوتر شخصی ما قادر به اجرای آن نیست پس یا باید یک هاست واقعی خریداری کنیم یا اینکه از نرم افزارهایی مثل زمپ استفاده کنیم که کامپیوتر شخصی ما را تبدیل به یک سرور مجازی میکنند درواقع نرم افزار زمپ کاری که انجام میدهد این است که سرویس apache و mysql را در کامپیوتر ما اجرا میکند تا کدهای php قابلیت پردازش و اجرا شدن داشته باشند اما…

اما این قضیه به وردپرس چه ارتباطی دارد؟؟

جالب است بدانید که وردپرس هم با زبان برنامه نویسی php ساخته شده و اجرای آن نیازمند سرور است بنابراین ما میتوانیم با استفاده از نرم افزار زمپ کامپیوتر شخصی مان را تبدیل به یک سرور مجازی کنیم و وردپرس را روی ویندوزمان نصب کنیم. درضمن همه این کارها به ساده ترین شکل ممکن اتفاق می افتد و هیچگونه پیچیدگی خاصی ندارد. شما اگر صرفا کار با کامپیوتر بلد باشید براحتی میتوانید آموزش نصب وردپرس روی ویندوز را یادبگیرید و هیچ پیشنیازی هم لازم نیست.

 

چرا نصب وردپرس روی لوکال هاست ؟

سوال اینجاست که چرا باید نصب وردپرس روی لوکال هاست را انتخاب کنیم؟ چون اگر لوکال هاست نباشد باید وردپرس را روی هاست واقعی نصب کنید اما اگر هدف شما یادگیری وردپرس باشد، طراحی سایت با وردپرس باشد یا هرچیز دیگری که نیاز به تست و آزمون خطا داشته باشد اصلا توصیه نمیکنیم که در ابتدا وردپرس را روی هاست واقعی نصب کنید چرا؟ چون اولا باید هزینه کنید و درگیر انتخاب هاست مناسب برای کارتان باشد درصورتی که اصلا نیازی به این کار ندارید، دوما این کار باعث کندی سرعت کار شما میشوند چرا که سرعت بارگذاری صفحات در اینترنت بسیار کندتر از لوکال است پس اگر آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست و کارهای یادگیری و تست و آزمون خطا را روی ویندوز انجام دهید روند کارتان بسیار سریع تر پیش میرود ضمن اینکه نیاز به اینترنت هم ندارید و حتی هزینه اینترنت هم نمیدهید. و در آخر هم اگر در کار با وردپرس نیاز به کدنویسی داشته باشید مدیریت فایل ها و استفاده از ویرایشگرهای کدنویسی بصورت لوکال بسیار راحت از هاست واقعی میباشد بنابراین اگر به دلایلی که ذکر شد میخواهید وردپرس را راه اندازی کنید پیشنهاد میکنم که حتما نصب وردپرس روی لوکال هاست را انتخاب کنید

این پست رو حتما ببین : وردپرس چیست و چگونه کار میکند؟

 

آموزش نصب وردپرس روی کامپیوتر

آموزش نصب وردپرس روی کامپیوتر باید بدانید که این کار به صورت مستقیم انجام نمی شود. یعنی فایل نصبی وردپرس به صورت اپلیکیشن قابل نصب ارائه نمی شود بلکه روی سرور شرکت میزبانی وب شما می شود. ولی اگر شما یک وب سایت دارید و به منطقه ای امن نیاز دارید که بتوانید همراه با یادگیری وردپرس در سایت وبسافت 3، آزمون و خطا کنید و با خیال راحت روی سایت خود تمرین کنید. یا به هر دلیلی بخواهید سایت خود را به صورت آفلاین سفارشی کنید، می توانید وردپرس را به صورت محلی (Local) روی کامپیوتر خود اجرا کنید.

برای نصب وردپرس باید یک محیط سرور بر روی کامپیوتر خود داشته باشید. همه وب سایت هایی که هر روز بصورت آنلاین از آنها دیدن می کنیم بر روی سرورهای وب اجرا می شوند ، رایانه هایی تعیین شده اند که برای انجام یک کار برنامه ریزی شده اند: ارائه اطلاعات از پایگاه داده به پنجره مرورگر شما. هر بار که از یک صفحه وب بازدید می کنید ، یک سرور اطلاعات را از پایگاه داده (ساختمان واقعی پر از ذخیره سازی) می گیرد و به مرورگر شما ارسال می کند. برای آموزش نصب وردپرس روی کامپیوتر آشنایی با این اطلاعات خالی از لطف نیست.

با این حال ، رایانه هایی که من و شما هر روز از آنها استفاده می کنیم روی سرورهای وب نیستند. و مستقیماً به اینترنت متصل نیستند. در عوض ، ما به طور غیر مستقیم از طریق ارائه دهندگان خدمات اینترنت (ISP) به اینترنت متصل می شویم.

شما می توانید با استفاده از دو برنامه سرور محبوب، رایگان و Open source (منبع باز)XAMPP و WAMP برای سیستم عامل ویندوز و MAMP برای سیستم عامل مکینتاش به این مهم دست یابید. به جای MAMP می توانید از نسخه مک XAMPP استفاده کنید.

این پست رو حتما ببین : آموزش تنظیمات وردپرس

 

وردپرس در مکینتاش با MAMP

MAMP مخفف Macintosh ، Apache ، MySQL و PHP است. یک برنامه رایگان است که می توانید بر روی سیستم عامل Mac خود نصب کنید و به شما امکان دسترسی به سرور محلی Apache – و سرور منبع باز را می دهد. فقط بدانید که MAMP به شما امکان می دهد یک سایت وردپرس را فقط در رایانه خود اجرا کنید (بدون اینکه شخص دیگری بتواند آن را ببیند زیرا در واقع در اینترنت نیست) ، به همین دلیل MAMP برای آزمایش ویژگی های جدید موجود شما عالی است.

 

آموزش نصب وردپرس روی ویندوز

برای آموزش نصب وردپرس روی ویندوز ، ابتدا یادآور می شویم که هر دو برنامه WAMPP و XAMPP عالی هستند. هر دو محیط سروری را که وردپرس برای اجرای آن روی کامپیوتر شما نیاز دارد، تقلید می کنند. این دو برنامه را معرفی می کنیم سپس به آموزش نصب وردپرس روی زمپ می پردازیم.

 

WAMP چیست ؟

WAMP مخفف Windows، Apache، MySQL و PHP است. و نرم افزاری است که نصب آن ، Apache ، MySQL و PHP را بر روی سیستم عامل شما نصب می کند. حتی اگر می توانید آنها را جداگانه نصب کنید ، معمولاً بسته بندی می شوند و دلیل خوبی نیز دارد.

آنچه لازم است بدانید این است که WAMP از LAMP گرفته شده است (L مخفف لینوکس است). تنها تفاوت این دو در این است که WAMP برای Windows استفاده می شود ، در حالی که LAMP – برای سیستم عامل لینوکس.

“W” مخفف Windows است ، همچنین LAMP (برای لینوکس) و MAMP (برای Mac) وجود دارد.

“A” مخفف Apache است. Apache نرم افزاری است که وظیفه سرویس دهی صفحات وب را بر عهده دارد. هنگامی که درخواست می کنید صفحه ای برای شما دیده شود ، Apache درخواست شما را از طریق HTTP تأیید می کند و سایت را به شما نشان می دهد.

“M” مخفف MySQL است. وظیفه MySQL این است که سیستم مدیریت پایگاه داده برای سرور شما باشد. همه اطلاعات مربوطه مانند محتوای سایت شما ، مشخصات کاربر و غیره را ذخیره می کند.

“P” مخفف PHP است. این زبان برنامه نویسی است که برای نوشتن وردپرس استفاده شده است. برای کل این مجموعه نرم افزاری مانند چسب عمل می کند. PHP در ارتباط با Apache اجرا می شود و با MySQL ارتباط برقرار می کند. (آموزش نصب وردپرس روی ویندوز)

 

آموزش نصب وردپرس روی زمپ XAMPP

قبل از آموزش نصب وردپرس روی زمپ ، به معرفی این ابزار می پردازیم. XAMPP مخفف مخفف کلمات Cross-Platform ، Apache ، MySQL ، PHP و Perl است و PS به ترتیب مخفف PHP و Perl است. این یک کیت راه حل های وب منبع باز است که آپاچی را برای انواع سرورها و اجزای خط فرمان ، و همچنین ماژول های Apache api ، MariaDB ، PHP و Perl ارائه می دهد.

 

تا زمان انتشار وب سایت یا سرویس گیرنده در ابر اصلی ، XAMPP به یک میزبان یا سرور محلی اجازه می دهد تا آن را در رایانه ها و لپ تاپ ها معتبر کند. این یک چارچوب است که محیط مناسبی را برای آزمایش و تأیید عملکرد پروژه های مبتنی بر Apache ، Perl ، MySQL و PHP با استفاده از چارچوب میزبان فراهم می کند. Perl یک زبان برنامه نویسی ایجاد وب است ، PHP یک زبان برنامه نویسی پشتیبان است و MariaDB پرکاربردترین پایگاه داده MySQL است. در زیر به بررسی اجمالی این عناصر می پردازیم.

 

XAMPP مخفف eXtremely Accelerated Multi-Processing Packet Processing (A) Apache server، (M) MariaDB، (P) PHP، و (P) Perl است. X مخفف کلمات Cross-platform ، (A) Apache server ، (M) MariaDB ، (P) PHP و (P) Perl است. اصطلاح “cross-platform” معمولاً به قابلیت اجرا بر روی هر دستگاهی ، صرف نظر از سیستم عامل اشاره دارد.

پس از آن ، تیم MYSQL MariaDB را ایجاد کرد که معروف ترین سرور پایگاه داده است. PHP معمولاً دارای قسمتی برای ایجاد وب است. PHP یک زبان برنامه نویسی است که روی رایانه اجرا می شود. از طرف دیگر Perl یک زبان برنامه نویسی است که برای ساخت برنامه های وب استفاده می شود. با ادامه آموزش نصب وردپرس روی ویندوز همراه باشید

این پست رو حتما ببین : آموزش نصب وردپرس روی هاست cpanel

 

نصب وردپرس روی لوکال هاست

برای نصب وردپرس روی لوکال هاست نیاز به نصب و اجرای این برنامه دارید. به سایت https://www.apachefriends.org/ مراجعه کرده و آن را دانلود کنید. پس از اتمام بارگیری ، فایلی را که بارگیری کرده اید اجرا کنید تا نصب کننده XAMPP راه اندازی شود. اگر از نرم افزار آنتی ویروس استفاده می کنید، ممکن است اخطاری مانند این دریافت کنید:

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست XAMPP

 

برای ادامه فقط روی Yes کلیک کنید. این آموزش، مربوط به آموزش نصب وردپرس روی ویندوز است و بسته به پیکربندی ویندوز ، ممکن است در مورد کنترل حساب کاربری (UAC) نیز اعلانی دریافت کنید. فقط آن دستور را نیز ادامه دهید. هنگامی که همه دستورات را دریافت کردید ، باید صفحه نصب استاندارد را مشاهده کنید:

آموزش نصب وردپرس روی ویندوز

 

برای ادامه فقط روی Next کلیک کنید. در صفحه بعد ، می توانید انتخاب کنید که کدام بخش ها را نصب کنید. برای نصب XAMPP و WordPress ، نیازی به همه اجزا ندارید. علاوه بر اجزای مورد نیاز ، تمام موارد مورد نیاز شما عبارتند از:

آموزش نصب وردپرس روی ویندوز

 

حال روی Next کلیک کنید. در صفحه بعد محل نصب XAMPP را انتخاب کنید و به یاد داشته باشید که بسیار مهم است.

در نهایت یک پیام دریافت خواهید کرد که از شما می خواهد Bitnami را برای XAMPP نصب کنید. برای نصب XAMPP و وردپرس نیازی به این ندارید ، بنابراین علامت کادر را بردارید:

آموزش نصب وردپرس روی ویندوز

 

هنگامی که روی Next کلیک کنید ، آماده اجرای نصب هستید:

 

به XAMPP Control Panel بروید. ماژول ها را راه اندازی کرده و سرور خود را آزمایش کنید.

برای نصب صحیح XAMPP و وردپرس ، باید دو ماژول را اجرا کنید:

آموزش نصب وردپرس روی ویندوز

 

هنگامی که آنها را راه اندازی می کنید ، باید وضعیت آنها سبز شود.

نصب وردپرس روی لوکال هاست XAMPP

 

و اکنون باید بتوانید با رفتن به آدرس http: // localhost/ در مرورگر وب دلخواه خود ، آزمایش کنید که سرور محلی شما کار می کند:

آموزش نصب وردپرس روی زمپ

اگر همه چیز خوب پیش رفت ، اکنون یک سرور XAMPP فعال در ویندوز خود دارید! اکنون زمان نصب و راه اندازی وردپرس روی زمپ فرا رسیده است.

 

راه اندازی وردپرس روی زمپ

برای شروع راه اندازی وردپرس روی زمپ ابتدا باید به بخش دانلود سایت وردپرس بروید و آخرین نسخه وردپرس را بارگیری کنید. سپس ، در Windows ، به پوشه ای که XAMPP را در آن نصب کرده اید بروید. اگر روی آدرس پیشفرض نصب کرده باشید، باید چیزی شبیه به این C: // xampp باشد. سپس ، در داخل آن پوشه، زیر پوشه htdocs را پیدا کنید. حال باید فایل دانلود شده از سایت وردپرس را از حالت فشرده خارج کرده و فایل ها را به پوشه htdocs اضافه کنید.

در htdocs ، یک پوشه جدید برای سایت آزمایشی خود ایجاد کنید. این نام پوشه به نام فرعی تبدیل می شود که برای دسترسی به سایت شما استفاده می شود. به عنوان مثال ، اگر نام پوشه را mysite بگذارید ، با رفتن به آدرس localhost/mysite در مرورگر به سایت خود دسترسی پیدا خواهید کرد.

در مرحله بعد ، شما باید یک پایگاه داده MySQL برای نصب وردپرس خود ایجاد کنید. برای انجام این کار ، PHPMyAdmin را از کنترل پنل XAMPP خود راه اندازی کنید:

آموزش نصب وردپرس روی کامپیوتر

 

سپس بر روی Databases در بالا کلیک کنید:

راه اندازی وردپرس روی زمپ

 

نامی برای پایگاه داده خود وارد کنید و Collation را ترجیحا روی utf8mb4_persian_ci قراد دهید و روی Create کلیک کنید. نام شما می تواند هر چیزی باشد – فقط آن را به خاطر بسپارید زیرا در مرحله بعد به آن نیاز خواهید داشت:

ساخت دیتابیس برای وردپرس

 

در آموزش نصب وردپرس روی زمپ نیازی به ایجاد user در پایگاه داده نیست اما توجه داشته باشید که اگر در هاست واقعی میخواهید دیتابیس ایجاد کنید حتما باید یوزر هم ایجاد کنیم اما روی زمپ نیازی نیست

برخلاف نصب وردپرس بر روی وب سرور زنده ، هنگام نصب XAMPP و وردپرس ، نیازی به نگرانی در مورد ایجاد کاربر پایگاه داده نیست.

هنگام بازدید از سایت آزمایشی خود ، باید نصب کننده معمولی وردپرس را مشاهده کنید. به یاد داشته باشید ، سایت آزمایش شما فقط http: // localhost/foldername یا همان نام پوشه انتخابی شما است.

آموزش نصب وردپرس روی زمپ

 

این پست رو حتما ببین : ساختار فایل های وردپرس

این صفحه شامل اطلاعاتی است که بیشتر هنگام نصب و راه اندازی وردپرس در سرور اهمیت پیدا می کند. برای ادامه نصب وردپرس روی لوکال هاست XAMPP روی بزن بریم! کلیک کنید.

مرحله بعدی به شکل تصویر زیر خواهد بود.

آموزش نصب وردرس روی زمپ

 

نام پایگاه داده = نام پایگاه داده ای که در PHPMyAdmin ایجاد کرده اید.

نام کاربری = root

رمز عبور = خالی بگذارید

میزبان پایگاه داده در راه اندازی وردپرس روی زمپ localhost می باشد و پیشوند جدول، برای نام جدول هایی است که قرار است در پایگاه داده شما ایجاد شود.

راه اندازی وردپرس روی زمپ

 

فرستادن را کلیک کرده و به مرحله بعدی آموزش نصب وردپرس روی زمپ منتقل شوید.

لوکال هاست زمپ

 

با کلیک روی راه اندازی نصب، وارد صفحه ای می شوید که باید اطلاعات سایت و خود را وارد کنید که به عنوان اطلاعات ادمین سایت دریافت می گردد.

آموزش نصب وردپرس روی کامپیوتر

 

عنوان سایت : به عنوان Title سایت شما در بالای سایت نمایش داده می شود.

نام کاربری : نام کاربری شما به عنوان ادمین یا مدیر سایت

رمز عبور : رمز عبور شما به عنوان ادمین سایت

ایمیل : ایمیل خود را وارد کنید.

گزینه آخر : ” از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند. این برعهده موتورهای جستجوست که به خواسته شما احترام بگذارند.” در صورتی که این گزینه را تیک بزنید، صفحات سایت شما در نتایج جستجوی گوگل نشان داده نخواهد شد. اما در هاست کامپیوتر شما اهمیتی ندارد.

درنهایت پس از تکمیل اطلاعات درخواستی، روی راه اندازی وردپرس کلیک کنید.

آموزش نصب وردپرس روی زمپ

 

این پست رو حتما ببین : 10 ترفند جالب وردپرس

تبریک…! آموزش نصب وردپرس روی زمپ با موفقیت به پایان رسید. با کلیک روی ورود و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد پیشخوان وردپرس می شوید.

 

خطاهای احتمالی در هنگام نصب وردپرس

در این بخش برخی از خطاهای رایج هنگام نصب xamp در بین کاربران را بررسی می کنیم و برایبرای رفع خطا هنگام نصب زمپ راه حل هایی ساده ارائه خواهیم کرد.

 

اجرا نشدن آپاچی

بعد از نصب xamp نیاز است تا دو گزینه اول آن، یعنی Apachi و Mysql را استارت کنید. اگر هنگام کلیک روی گزینه start در جلو آپاچی این گزینه برای شما اجرا نشد و به رنگ قرمز درآمد، بدانید که با خطای پورت 80 مواجه شده اید. یعنی اینکه یک برنامه روی سیستم شما در حال حاضر از این پورت استفاده می کند (از آنجا که زمپ نیز به صورت پیش فرض روی پورت 80 اجرا می شود به دلیل اینکه این پورت قبلا اشغال شده امکان اجرا شدن ندارد).

حالا راهکار چیست؟ خیلی ساده از مسیر زیر به فایل httpd.conf در جایی که زمپ را نصب کرده اید بروید و پورت را روی یک عدد دیگر تنظیم کنید:

C:\xampp\apache\conf\httpd.conf

برای تغییر پورت کافی است این فایل را با یک ادیتور مانند notepad باز کنید و عبارت Listen را داخل این فایل پیدا کنید (برای جستجو از کلیدهای ترکیبی Ctrl + F استفاده کنید)، حالا هر کجا جلو این عبارت عدد 80 دیدید آن را به عددی دیگر مثلا 85 تغییر دهید و آن را ذخیره کنید.

از این به بعد آپاچی در پورت 85 اجرا شده که یک پورت آزاد در سیستم شما است و با برنامه دیگری تداخل ندارد. به همین راحتی مشکل شما حل شد. حالا با زدن دکمه start در مقابل Apachi این دکمه به رنگ سبز درآمده و با موفقیت اجرا می شود.

 

آیا برای راه اندازی وردپرس در اینترنت هم میتوان از زمپ xampp استفاده کرد؟

با آموزش نصب وردپرس روی کامپیوتر یاد گرفتیم که اجرای وردپرس در localhost شما راهی عالی برای آزمایش و امتحان موارد با وردپرس است ، نباید از آن به عنوان یک سایت واقعی برای یک سایت زنده استفاده کنید. دلیلش این است که پیکربندی سخت افزاری متفاوتی با سایت زنده شما دارد. بنابراین اینکه چیزی در نصب وردپرس XAMPP شما کار می کند یا کار نمی کند ، به این معنی نیست که در سایت تولید زنده شما یکسان خواهد بود.

هنگامی که نحوه نصب وردپرس روی لوکال هاست XAMPP را برای اولین بار یاد گرفتید، می توانید هر زمان که نیاز داشتید به سرعت سایت های تستی و تمرینی جدید امتحان کنید. همچنین می توانید این صفحه را Bookmark یا نشان گذاری کنید تا در صورت نیاز به آموزش نصب وردپرس روی زمپ ، این آموزش را دوباره ببینید.

 

به پایان مقاله آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست xampp رسیدیم امیدوارم کامل یادگرفته باشید و اگر سوال یا ابهامی هم برایتان باقی مانده حتما از بخش نظرات بپرسید با کمال میل پاسخگوی شما عزیزان هستیم درضمن برای درک بهتر آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست xampp پیشنهاد میکنم حتما حتما ویدیوی بالای صفحه را ببینید

73 دیدگاه دربارهٔ «آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست زمپ XAMPP»

صالحی گفت:

با سلام و خسته نباشید
دوست عزیز بنده روی لوکال هاست ی سایت بالا آوردم اما زمانی که از یک کامپیوتر دیگه درون شبکه که سایت رو سرچ می کنم سایت کامل لود نمیشه
یعنی تصاویر قالب لود نمیشه و نوشته ها هم سمت راست چسبیدن .
به نظر شما مشکل کجاست ؟؟؟

رضا حیدری گفت:

سلام و درود نمیدانم! اطلاعی ندارم!

Reza گفت:

بسیار عالی ارزش مند تشکر

امیرحسین گفت:

مرسی خدا قوت

sama گفت:

سلام میشه بیزحمت راهنمایی کنین که چطوری وارد بخش مدیریتی در هاست غیرواقی بشیم منظورم اینه که چه چیزی تایپ کنیم در بخش جستجو گر گوگل؟

رضا حیدری گفت:

منظورتون لوکال هاسته؟ توی همین ویدیو توضیح عملی آموزش داده شده، localhost/wordpress

محمد جواد گفت:

سلام خسته نباشین
بنده تمام مراحل اولیه را به خوبی انجانم دادم، وقتی وقتی نام پایگاه داده و نام کاربری را انتخاب میکنم و گزینه فرستادن را میزنم، می نویسد، یک خطای مهم در وبسایت شما رخ داده است

رضا حیدری گفت:

سلام سلامت باشید وردپرس رو طبق ویدیوی آموزشی از سایت wordpress.org حتما دانلود کنید و مراحل نصب رو مجدد انجام بدید! یعنی یک وردپرس خام (وردپرس قبلی چون تا یه مراحلی رقتید توی کدهاش تغییرات ایجاد شده پس اونو حتما پاک کنید) وردپرس خام رو جایگزین کنید و دیتابیس هم جدید با نام جدید بسازید و مراحل نصب رو مجدد انجام بدید قطعا درست میشه

FARZAN گفت:

سلام ممنون از توضیحاتتون بدون مشکل راه اندازی شد !

مهدی گفت:

واقعا ممنونم اول کار رفتی سراغ اصل مطلب

فائزه گفت:

سلام وقت بخیر
در قسمت control panel ، به هیچ عنوان start نمیشه و این پیغام ها برام میاد ، علتش چیه ؟ ممنون
[mysql] Problem detected!
[mysql] Port 3306 in use by “”C:\Users\faeze\Desktop\new folder\mysql\bin\mysqld.exe” –defaults-file=”c:\users\faeze\desktop\new folder\mysql\bin\my.ini” mysql”!
[mysql] MySQL WILL NOT start without the configured ports free!
[mysql] You need to uninstall/disable/reconfigure the blocking application
[mysql] or reconfigure MySQL and the Control Panel to listen on a different port

فاطمه انوری گفت:

سلام وقتتون بخیر
من همه این مراحل رو پیش میرم ولی وقتی
Localhost:/اسم پوشه رو سرچ میکنم
اون مراحل ساخت وردپرس برام بالا نمیاد متاسفانه

رضا حیدری گفت:

سلام لطفا از طریق پشتیبانی یه عکس از نحوه کارتون بفرستید بررسی کنیم

ابوالفضل گفت:

سلام وقت بخیر
اولش تشکر میکنم از تیم قوی وب سافت و دوم اینکه ای کاش یه راه سریعتری برای پاسخگویی میذاشتید جهت رفع اشکالات و سوم اینکه بنده یه مشکلی که دارم اینه که تو برنامه زمپ هم آپاچی و هم sql فعال هست ولی وقتی میخوام واردصفحه localhast/phpmyadmin بشم ارور server not foud رو نشون میده

رضا حیدری گفت:

سلام و درود لطفا یه عکس از نحوه کارتون به شماره پشتیبانی واتساپ بفرستید بررسی کنیم (قطعا یه جای کار رو اشتباه انجام میدید و مطابق آموزش عمل نمیکنید)

Elnaz گفت:

سلام خسته نباشین.من تو راه اندازی وردپرس به مشکل خوردم دیتابیس رو ایجاد میکنم ولی وقتی مشخصات رو وارد پایگاه داده میکنم خطا میزنه
حتی یبار زمپ رو پاک کردم و نسخه پایین ترش رو نصب کردم ولی بازم خطا میزنه

علیرضا غفاری گفت:

سلام استاد. منم همکار شما هستم تو آموزش انیمیشن. خیلی خوب آموزش دادید. اولین بار بود که دیدم یه نفر وقت تلف نمیکنه و جان کلام و تو سریعترین زمان انتقال میده. ممنونم ازت

رضا حیدری گفت:

درود بر شما جتاب غفاری عزیز لطف دارید ممنونم از لطفتون

مریم لطیف گفت:

برای نصب زمپ و شروع کار کامپیوتری یا لب تاب چه مشخصاتی داشته باشیم جواب میده؟ ممنون‌

رضا حیدری گفت:

سلام کلا برای این حوزه لپ تاپ خیلی قوی نیاز ندارید مثلا یه لپتاپ i3 با 4گیگ رم و 2 گیگ گرافیک هم جوابه

حنا گفت:

سلام خسته نباشین اموزش واقعا عالی
فقط یک سوال پیش اومده سایت ما قبلا ساخته شده و الان تو گوگل موجود هست اما حالا میخوام با ووردپرس کنترل سایت رو در دست بگیریم میشه راهنمایی بکنید چطوری این کار رو انجام بدیم؟

رضا حیدری گفت:

سلام این موضوع کار راحتی نیست و البته بستگی به سایت شما، صفحات ایندکس شده در گوگل و سیستم مدیریت محتوای فعلی شما داره! نگفتید در حال حاضر سیستم مدیریت سایتتون چی هست

کریمی گفت:

سلام وقتتون بخیر
سوالم اینه ساخت سایت روی زمپ در حقیقت یک تمرین هست ، و وقتی هاست رو تهیه کنم باید از اول همه این مراحل رو برم ؟ اینطوری نیست همه اینکارایی ک طبق آموزشهای شما پیش میرم به شروع کارم برای طراحی سایتم؟

رضا حیدری گفت:

سلام بزرگوار نه اصلا اینطور نیست شما پروژه واقعی رو هم بهتره اول توی لوکال اجرا کنی و کامل که شد با استفاده از افزونه داپلیکیتور یه بسته نصبی ازش میگیری و در عرض چند دقیقه کل سایت رو از لوکال به هاست اصلی منتقل میکنی

ملکه گفت:

سلام…من توی مرحله وارد کردن نام داده و نام کاربری و رمز دچار مشکل میشم…

احتمالاً نام کاربری یا رمز عبورتان در wp-config.php اشتباه است یا ارتباط با پایگاه‌داده به هر دلیلی در localhost برقرار نیست. ممکن است پایگاه‌داده شما از دسترس خارج شده باشد.

رضا حیدری گفت:

سام مشکل از نسخه زمپ است زمپ فعلی رو حذف کنید و نسخه 7.4 رو نصب کنید و مجدد مراحل نصب وردپرس رو انجام بدید

کریمی گفت:

سلام عرض ادب
سوالم اینه ،الان من طبق آموزشای این جلسه پیش رفتم و بقیه هم ببینم و سایتم رو بسازم ،بعدا میتونم هاست دامنه بگیرم و همینو ادامه بدم ، یا اینکه این روشی ک شما فرمودید بیشتر جنبه تمرینی داره برای اینکه دستمون راه بیفته؟

رضا حیدری گفت:

سلام و درود – بله شما میتونید پروژه تون رو در لوکال کار کنید و کامل کنید و در نهایت همونو با استفاده از افزونه داپلیکیتور به هاست اصلی منتقل کنید

صبا گفت:

سلام وقتتون بخیر
localhost/xampp
برام باز نمی‌شه بااینکه apache و mysql هم درست استارت میشن…
ممنون می‌شم راهنمایی کنین

رضا حیدری گفت:

سلام کاش میگفتید چه خطایی میده باز نمیشه

ممد گفت:

سلام خسته نباشید من با اینکه ویدیو های بقیه سایت هارا دیدم نشد
ولی الان با ویدیو ی شما شد
خسته نباشید
ممنون بابت زحماتتون

رضا حیدری گفت:

دم شماهم گرم

مبین گفت:

سلام
من پایگه داده رو ایجاد کردم ولی زمانی که اطلاعات رو طبق ویدیو روی وردپرس وارد میکنم ولی ارتباط برقرار نمیکنه
لطفا راهنمایی کنید

رضا حیدری گفت:

سلام از زمپ نسخه 7.4 استفاده کنید درست میشه

شهرام احمدی گفت:

خسته نباشید بابت محتوای خوبتون

ناهید گفت:

چقدر عالی و بانکته توضیح دادین من چند اموزش دیگه هم دیدم ولی همشون الکی کش داده بودن

رضا حیدری گفت:

مرسی از نظر لطف شما

سهیل گفت:

آقا خیلی ممنون از محبتتون
با اینکه از این مطالب ارزنده شما حدود 7 سال میگذره ولی باز سریعا پاسخگو بودید و به صورت کاملاا صحیح راهنماییم کردید و مشکلم رو حل کردید.
خدا پدر و مادرتون رو براتون حفظ کنه و انقدر به حق همین ماه عزیز بهت برکت بده که وقت نداشته باشی بشماری و خرج کنی
همیشه سلامت و سربلند باشی رفیق

رضا حیدری گفت:

سلامت باشید بزرگوار خوشحالم که تونستم بهتون کمک کنم و ممنونم ازینکه به ما لطف دارید و این پیام زیبا و انرژی بخش رو ارسال کردید، با آرزوی بهترین ها برای شما

سهیل گفت:

سلام وقتتون بخیر و ممنون از آموزش عااااااااااااااااااااااااااااااااالیتون
بنده xampp رو نصب کردم ولی چون پورت 80 پر بود به 8000 تغییر دادم و اوکی شد
فقط زمانی که میخوام نام پایگاه داده ام و مشخصاتش رو ثبت کنم (قسمت localhost:8000/wordpress) پیغام “یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.” نشون میده و به هیچ عنوان به مرحله بعد نمیره
نام میزبان پایگاه‌داده هم localhost:8000 گذاشتم و نام کاربریم رو root گذاشتم و … ولی باز به محله بعد نمیره
لطفا راهنماییم کنید

رضا حیدری گفت:

سلام بزرگوار زمپ نسخه 7.4 رو نصب کنید حل میشه

حسین گفت:

سلام من موقعی که نام کاربری و لوکال هاست رو‌میزنم صفحه جدید که باید بیاد میزنه یک خطای مهم در این وبسایت رخ داده است چی کار کنم؟

رضا حیدری گفت:

سلام بزرگوار اون وردپرس رو کامل پاک کنید و مجدد وردپرس رو دانلود کنید و با یک نام دیگه در پوشه htdocs قرار بدید، دیتابیس هم مجدد با یک تام دیگر ایجاد کنید و مراحل نصب وردپرس رو طبق آموزش انجام بدید

Nafise KazemRazi گفت:

سلام
وقت بخیر
سپاس از وقتی که گذاشتین و این مجموعه آموزشی عالی رو به صورت رایگان در اختیار همگان قرار دادین.
من تازه شروع کردم به دیدن آموزش هاتون.
اولین مشکلی که برخوردم دانلود زمپ هست. توی سایتی که گفتین رفتم ولی نتونستم دانلود کنم یعنی لینک دانلود رو پیدا نکردم. ممنون میشم راهنمایی کنید.
و یک سئوال دیگه اینکه ایراد نداره از سایتهای ایرانی مثل سافت 98 دانلود کنم؟

رضا حیدری گفت:

درود بر شما
ایرادی نداره دانلود کنید

elahe گفت:

سلام عالی بود بسیار کاربردی.

مجید گفت:

سلام من همه امور را انجام دادم و صفحه پیشخوان ورد پرس هم باز کرد ولی تا کامپیوتر را ری استارت می کنم لوکال هاست باز نمیشه
خوشحال میشم راهنمایی کنید

رضا حیدری گفت:

سلام بزرگوار، باید مجدد کنترل پنل زمپ رو باز کنید و سرویس apache و mysql رو استارت کنید

میلاد گفت:

سلام آقای حیدری. حالتون خوبه سلامتید.
آقا من از طرفدارهای سایت شما هستم و تا الان چند تا از بسته آموزشی شما رو دیدم . به یک مشکل عجیب با پوسته سایتم بر خوردم. یک سری لینک های 404 به صورت خود به خود ساخته میشه و کلافه ام کرده. این لینک رو ببیند :

اون آخر لینک عبارت post-id اضافه میشه یعنی ایدی هر مطلب به آخر آدرس مطلب اضافه میشه.

صفحه سینگل مطلب رو ببینید :

یه قسمتی داریم که میشه امتیاز داد ممکنه از اون باشه چون معمولا اون به id پست نیاز داره و در ضمن کل function پوسته رو بررسی کردم و جایی که لینک رو به صورت بالا بسازه وجود نداشت. در ضمن این صفحات 404 برای تک به تک مطالب ایجاد شده.
تو رو خدا کمک کنید. تشکر

علی خوانساری گفت:

سلام دوست عزیز شما لطف دارید درمورد مشکلتون تمام افزونه هارو موقتا غیرفعال کنید ببینید مشکل کماکان وجود داره یاخیر؟

سلام ببخشیبد یه مشکل دارم .راجب این موضوع نیست اما هم موضوعش پیدا نکردم..و اما مشکلم:
سلام
قالب من دوتا بیشتر داره..یکیشو که با css زیبا اضافه کردم اما یکی دیگه خودش داشت از اول ! یه (بیشتر…) میفته ! هرچی گشتم پیدا نکردم ک اینو دلیت کنم ..روش بزنی همچین چیزی هست #more-277 مثلا ! نمونه :

صفحه اصلی ببینید :

| کمکم کنید و بگید چجوری میتونم برش دارم..صفحه اصلی برای هر پست دوتا بیشتر افتاده..اونی زیر عکس میفته نوشته (بیشتر..) چطوری میشه برش داشت..هیچ فایلی پیداش نکردم..ممنون میشم کمکم کنید

رضا حیدری گفت:

سلام برای نمایش قسمتی از محتوا در صفحه اصلی از تابع زیر استفاده کنید و 20 هم تعداد کاراکترهای قابل نمایش اول متن هست

iarash گفت:

سلام و درود
localhost/xampp
اینجا باز نمیشه واسم

مدیر رضاحیدری گفت:

سلام دوست عزیز – زمپ رو درست نصب کردین؟ سرویس آپاچی و mysql به درستی استارت میشن؟

iarash گفت:

بله نصب کردم استارت هم کردم با مرورگر crom و ex

مدیر رضاحیدری گفت:

دوست عزیز پاسخ رو براتون ایمیل کردم

رحمان گفت:

سلام استاد
اول بگم کارتون عالیه و مطتمئنم از این حرفا خیلی شنیدید
دوم اینکه من زمپ و وردپرس رو نصب کردم هیچ مشکلی ندارم فقط می خواستم بگم اگه ویندوز عوض کنیم چه مشکلی واسه قالبون که طراحی کردیم یا بقیه چیزا پیش میاد خیلی مهمه
ممنون.

مدیر رضاحیدری گفت:

سلام دوست عزیز ممنون از لطفتون – مشکلی پیش نمیاد فقط شما از کل پوشه وردپرس رو یه جا کپی کن و از دیتابیستم یه بک اپ بگیر – ویندوز که عوض کردی زمپ رو نصب کن و اون پوشه وردپرس رو دوباره برگردون و برای دیتابیس هم همون بک اپ رو بازگردانی کن میشه عین اول – کار ساده ایه

zahra گفت:

سلااام من بالاخره موفق شدم xampp رو اوکی کنم خداروشکر…گفتم اینجا هم بگم شاید افراد دیگه هم باشن که مشکل من رو دارن …من هر راه حلی که گفته بودن رو تست کردم ،IIS رو پاک کردم ، از طریق windows firewall اقدام کردم ،از طریق صفحه command رفتم و….خلاصه هیچ کدوم به من جواب نداد (حالا شاید برا بعضیا جواب بده نمیدونم)…خلاصه اینکه بهترین و ساده ترین راه اینه که پورت xampp رو عوض کنیم…(من خودم ویندوزم 8.1 هست چک کردم پورت 80 من با یکی از فایل های kernel اگه اشتباه نکنم اشغال بود و نمیشد کاریش کنم) برای این کار کنترل پنل زمپ رو که باز میکنید جلوی apache یه دکمه هست به اسمconfig …بزنن روش بعد رو httpd.conf….بعد تو نوت پد براشون باز میشه یه سری کد هست…دکمه ” ctrl و f ” رو بگیرن و توی سرچ باکس بزنن 80….بعد براشون پیدا میکنه…تبدیلش کنن به یه پورت دیگه مثلا 8080…بعد بزنن next…و خلاصه تو اون صفحه هرچی 80 هست رو بکنن 8080…(فک کنم 3 تا باشه)…بعد حتما save کنن…بعد apache رو استارت کنن قاعدتا این دفعه سبز میشه و راه میفته..نکته مهم اینکه حالا دیگه تو browser نباید بزنن localhost چون نمیاد براشون…باید localhost رو با اسم پورت جدید بزنن مثلا : http://localhost:8080…..دیگه ان شاالله اینجوری جواب میگیرن

مدیر رضاحیدری گفت:

بسیار عالی – خیلی ممنون که راه حل رو اینجا هم مطرح کردین

zahra گفت:

من اومدم IIS رو غیر فعال کنم بعد تو قسمت turn features on and off که قسمت internet information services رو تیکش رو برمیدارم و پیام ریستارت میده ولی باز که برمیگردم دوباره اون تیک اومده و همچنان تو browser بزنم localhost صفحه IIS باز میشه…
http://uupload.ir/files/k5jh_iis2.png

باید یکی از اینا رو پاک کنم؟یه اسکرین شات گرفتم لطفا بهم بگین کدوم رو باید پاک کنم که ویندوز طوریش نشه یهو…ویندوز 8.1 هست
http://uupload.ir/files/2u3_iis.png

مدیر رضاحیدری گفت:

نمیدونم والا دقیق نمیتونم راهنمایی کنم

zahra گفت:

کاریو که گفتین انجام میدم موقع نصب vcredist میگه که در حال حاضر رو سیستم نصب هست.!!!..امکان داره مشکلی که با xampp دارم به خاطر IIS باشه که رو سیستم هست؟

zahra گفت:

سلام …من توی راه اندازی xampp مشکل دارم..وقتی نصب میکنم میخوام راهش بندازم ارور میده شروع نمیشه…اینم یه اسکرین شات از ارورش گرفتم نگاه کنید .. لطفا بگید باید چیکارش کنم؟
http://uupload.ir/files/p5gm_xapmm_error.png

مدیر رضاحیدری گفت:

سلام برنامه رو کامل پاک کنید سیستم رو ری استارت کنید اول برنامه vcredist رو نصب کنید بعد زمپ رو

رضا گفت:

سلام
ممنون. هم کامل بود هم رایگان!!!
سال خوبی داشته باشین

مدیر رضاحیدری گفت:

سلام ممنون همچنین

farzane گفت:

من اعتراف میکنم برای اولین بار در زمینه آموزش یک وب سایت خوب پیدا کردم و ویدیو های آموزشی خیلی دقیق – بدون اضافه گویی و مهمتر از همه حرفه ای رو توی این وب سایت دیدم .
این کار ها واقعا عالی کار شده . امید وارم همیشه موفق و موید باشید .

مدیر رضاحیدری گفت:

خیلی ممنون و متشکرم از حمایت و نظرلطفتون انشاالله شما هم موفق باشید

متین گفت:

آقا رضا خسته نباشی. خیلی خوب بود. باید بگم که به شدت منتظر آموزش های توابع وردپرسم. کیفیت آموز ها خیلی خوبه. مرسی

مدیر رضاحیدری گفت:

خواهش میکنم داداش ممنون سلامت باشی – قسمت 19 رو الان ضبط کردم چنددقیقه دیگه منتشر میکنم

وحید گفت:

رضا جون داداش خسته نباشی.واقعا عالی بود

مدیر رضاحیدری گفت:

قربونت داداش لطف داری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد