فقط واتساپ ۰۹۱۵۷۲۳۲۳۹۸

آموزش غیر فعال سازی افزونه ها بدون دسترسی به پیشخوان وردپرس

uninstallwpplugin

در بعضی مواقع برای خطایابی سایت وردپرسی باید تمام افزونه ها را غیرفعال کنیم و با فعال سازی تک تک آنها بفهمیم که کدام افزونه دچار مشکل شده است. اما مشکل اینجا است که بعضی مواقع ما دسترسی به پیشخوان وردپرس نداریم و نمی توانیم به پیشخوان وردپرس ورود کنیم. در نتیجه نمی توانیم از راه ساده موجود اینکار را انجام بدهیم. اگر شما تاکنون با خطای صفحه سفید مرگ مواجه شده باشید این حرف من را درک خواهید کرد.

 

دو راه برای غیرفعال سازی تمام افزونه ها هنگامی که به پیشخوان دسترسی ندارید وجود دارد. یکی از طریق FTP هاست و دیگری از طریق دیتابیس و PHPMYADMIN.

 

این پست رو حتما ببین : آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی

 

غیر فعال سازی تمام افزونه ها به وسیله FTP:

در این روش ما نیاز داریم که یا با استفاده از نرم افزار های FTP مانند filezilla و یا از طریق خود فایل منیجر هاست به فایل های داخل هاست دسترسی پیدا کنیم.

بعد از کانکت شدن به هاست و دسترسی به فایل های سایت شما نیاز دارید تا به پوشه wp-content که در ریشه اصلی سایت شما وجود دارد بروید.

 

wpcontent-ftpview

 

داخل این پوشه پوشه ای به نام plugins وجود دارد که تمام افزونه های شما داخل این پوشه قرار دارد.

روی این پوشه راست کلیک کنید و برروی دکمه rename کلیک کنید و نام این پوشه را به هر نامی که دوست دارید تغییر دهید. به عنوان مثال ما در این آموزش نام پوشه را به plugins.deactivate تغییر داده ایم. وقتی شما نام این پوشه را تغییر دهید به صورت خودکار تمام افزونه های روی سایت شما غیر فعال می شود.

 

renamepluginsfolder

 

معمولا این روش هنگامی استفاده می شود. که شما خارج از پیشخوان وردپرس گیر افتاده اید. اگر مشکل مربوط به افزونه های سایت شما بوده باشد. پس از تغییر نام این پوشه شما با مراجعه به پیشخوان باید بتوانید به بخش مدیریتی وردپرس دسترسی داشته باشید.

بعد از اینکه به پیشخوان خود وارد شدید می توانید برگردید و نام پوشه ای را که تغییر داده بودید به plugins تغییر دهید. و با مراجعه به وردپرس شروع به فعال سازی تک تک افزونه ها بکنید تا موقعی که سایت شما دوباره دچار مشکل شود. تا بفهمید دقیقا مشکل بوجود آمده ناشی از کدام افزونه خراب بوده است.

 

 

 

این مطلب را هم بخوانید :
مشاهده آنلاین تنظیمات افزونه سئو وردپرس yoast

 

 

 

غیرفعال سازی تمام افزونه ها از طریق PHPMyAdmin:

به نظر من روش استفاده از FTP به مراتب ساده تر از این روش می باشد. اما درهرحال شما می توانید از روش زیر نیز کار غیر فعال سازی تمام افزونه ها را انجام دهید.

در قدم اول شما باید به پنل هاست خود وارد شوید و به بخش phpmyadmin بروید.

با کلیک برروی دکمه phpmyadmin پنجره ای جدید برای شما باز می شود. در این پنجره جدید شما می بایست برروی دیتابیس مربوط به وردپرس خود کلیک کنید. پس از انجام این کار جداول مربوط به وردپرس در آن دیتابیس به صورت تصویر زیر برای شما به نمایش در می آید.

 

phpmyadmindbview

 

همانطور که میبینید تمام جداول در تصویر بالا دارای پسوند wp_ می باشند که ممکن است در سایت شما متفاوت باشد.

شما باید برروی جدول wp_options کلیک کنید. پس از کلیک برروی این جدول سطر های متفاوتی برای شما به نمایش در می آید که شما باید به دنبال سطری با نام “active_plugins” بگردید. و سپس برروی دکمه Edit روبروی این سطر کلیک کنید.

 

editoption

 

در صفحه بعدی شما نیاز دارید تا مقدار روبروی option_value را به عبارت a:0:{} مانند تصویر زیر تغییر دهید و برروی دکمه GO کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود.

 

resetplugins

 

کار تمام شد، شما توانستید تمام افزونه های سایت خود را غیر فعال کنید. اگر مشکل ایجاد شده برای شما مربوط به افزونه ها بوده باشد. شما باید بتوانید به پیشخوان وردپرسی خود دسترسی پیدا کنید.

این پست رو حتما ببین : آموزش تنظیمات وردپرس

 

امیدواریم این مقاله به حل مشکل شما کمک کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد