فقط واتساپ ۰۹۱۵۷۲۳۲۳۹۸

آموزش نصب ووکامرس روی وردپرس

آموزش نصب ووکامرس

امروزه افزونه فروشگاه ساز ووکامرس تبدیل به انتخاب اول افراد برای راه اندازی وبسایت فروشگاهی شده است چرا که ووکامرس تمام آن چیزی که برای داشتن یک فروشگاه آنلاین حرفه ای نیاز داریم را تامین میکند فرقی نمیکند محصولات ما فیزیکی است یا مجازی، دانلودی است یا خدماتی، ووکامرس به بهترین شکل ممکن نیاز های مارا برای فروش هر نوع محصولاتی بر طرف میکند اولین قدم برای استفاده از ووکامرس، آموزش نصب ووکامرس روی وردپرس میباشد که در این پست به آن میپردازیم با ما همراه باشید…

 

ووکامرس چیست ؟

ووکامرس چیست و آیا می‌توانیم آن را یک سیستم مدیریت محتوا بدانیم؟ در واقع ووکامرس یک افزونه رایگان است که می‌توانید آن را در وردپرس نصب کنید و از آن استفاده کنید. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار محبوب است که توانسته بخش زیادی از صاحبان وب سایت های اینترنتی را به سوی خود بکشاند. بنابراین می‌توانیم ووکامرس را یک افزونه فروشگاه ساز حرفه ای بدانیم که بر روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس قابل نصب است.

شاید محبوبیت زیاد ووکامرس سبب شده است تا برخی از کاربران آن را یک سیستم مدیریت محتوا بدانند، اما در هر صورت با استفاده از امکانات افزونه WooCommerce می‌توانید محصولات و خدمات خود را در بستر وردپرس ارائه کنید و به فروش برسانید.

 

ووکامرس چه کاربردی دارد؟

به کمک ووکامرس یک فروشگاه بسیار حرفه ای راه اندازی کنید و در آنجا محصولات خود را عرضه کنید یا خدماتتان را به دیگران معرفی کنید. افزونه ووکامرس انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد و به کمک قابلیت هایی که در اختیار کاربران خود قرار داده است، می‌توانید تقریبا تمام بخش های فروشگاه خود را کنترل کنید و آن را صددرصد کامل شخصی سازی کنید.

جالب است بدانید در تمام محیط اینترنت، 42 درصد از تمام فروشگاه آنلاین، به وسیله ووکامرس ایجاد شده اند و این یک آمار عجیب و غریب و چشمگیر است. طراحی زیبای آن و محیط کاربر پسند یکی از ویژگی های مثبت این افزونه است که سبب می‌شود فروشگاه های خود را دقیقا مطابق نیاز خود و مشتری ایجاد کنید و به کمک ابزارهای وردپرس و WooCommerce به توسعه آن بپردازید.

 

دلیل استفاده از ووکامرس چیست ؟

برخی از دلایل مهم که سبب می‌شود این افزونه را انتخاب کنید در توضیحات قبل شرح داده شد اما اگر بخواهیم تمام ویژگی های مثبت این افزونه را شرح دهیم مطمئنا در یک پست آموزشی امکان پذیر نیست.

افزونه Woocommerce از سال 2011 ایجاد شد و یک تیم بسیار حرفه ای آن را توسعه دادند و یکی از دلایلی که سبب شده است تا امروز با این حجم از قدرت و محبوبیت روبرو باشیم، همین روند رو به جلو این افزونه بوده است. محبوبیت این افزونه باعث شده است تا در محیط اینترنت و سایر شبکه های اجتماعی و پلتفرم های محبوب مانند یوتیوب، به آموزش های جامع و کامل و حتی رایگان دسترسی داشته باشید. کافی است کمی سرچ کنید تا با حجم عظیمی از آموزش های رایگان و حرفه ای روبرو شوید. همین دلیل کافی است تا این افزونه را برای ایجاد یک فروشگاه قدرتمند انتخاب کنید.

یکی از دلایل شهرت پلاگین ووکامرس، سادگی و کاربردی بودن آن است. این افزونه به همه افراد حتی مبتدی ها، این امکان را داده است تا بتوانند بخش های مختلف فروشگاه خود را بدون نیاز به حتی یک خط کدنویسی کاملا حرفه ای طراحی کنند. هر کسی می‌تواند فروشگاه خود را مدیریت کند، تمام بخش ها را سفارشی سازی کند و آن را کاملا جذاب و زیبا ایجاد کند.

 

آشنایی با ویژگی های ووکامرس

مطمئنا یکی از فاکتورهای مهم رشد یک محصول، مزیت رقابتی و امکانات آن است. پلاگین WooCommerce نیز امکانات زیادی را در اختیار کاربران خود قرار داده است که به برخی از آنها اشاره کرده ایم:

  • امکان قرار دادن محصولات بدون هیچ گونه محدودیت در تصاویر و تعداد
  • امکان فروش هرگونه محصول بدون توجه به نوع خرید و فروش و ویژگی های فیزیکی و مجازی و نوع خدمت
  • اضافه کردن برچسب ها و دسته ها و ویژگی های مختلف به محصول
  • قابلیت رتبه دهی و مشاهده نرخ محصول
  • سفارشی سازی بخش ها و موقعیت فروشگاه
  • ذخیره کردن و ایجاد فیلتر برای محصولات
  • افزودن امکانات بیشتر به کمک افزونه های متنوع و گسترده
  • و…

با برخی از امکانات افزونه ووکامرس آشنا شدید. یکی از امکانات فوق العاده فروشگاه ساز ووکامرس، افزونه های فراوانی است که برای تکمیل ویژگی های این پلاگین عرضه شده است. برای اینکه بتوانید به بیشترین انعطاف پذیری ممکن برسید و قادر باشید تمام بخش های فروشگاه خود را مدیریت کنید، می‌توانید از افزونه های متنوعی استفاده کنید که بیشتر آنها به صورت رایگان قابل استفاده هستند.

حتی افزونه های پرمیوم هم بخش زیادی از امکانات خود را رایگان ارائه کرده اند و این به شما آزادی انتخاب زیادی خواهد داد. اگر تصمیم گرفتید برای ووکامرس خود افزونه جانبی نصب کنید و امکانات آن را افزایش دهید، می‌توانید در مخزن وردپرس به جستجو بپردازید.

 

آموزش نصب افزونه ووکامرس WooCommerce

آموزش نصب افزونه ووکامرس بسیار ساده است اما چند نکته مهم دارد که هنگام نصب باید رعایت کنید. نکته اول اینکه قبل از نصب افزونه اصلی ووکامرس بهتر است افزونه ووکامرس فارسی را نصب کنیم تا تمامی تنظیمات و بخش های مختلف ووکامرس را بصورت فارسی سازی شده در پنل ادمین وردپرس داشته باشیم، برای نصب افزونه ووکامرس فارسی کافیست وارد پنل مدیریت وردپرس شوید و از منوی افزونه ها، افزودن را کلیک کنیم و مطابق تصویر عبارت “ووکامرس فارسی” را در کادر جستجو وارد کنیم تا افزونه مورد نظر در نتایج جستجو ظاهر نمایش داده شود و سپس روی نصب و فعال کردن کلیک میکنیم.

نصب ووکامرس فارسی

 

نصب ووکامرس اصلی

در مرحله قبل ووکامرس فارسی را نصب و فعال کردیم حالا باید ووکامرس اصلی را نصب کنیم. برای نصب افزونه ووکامرس مطابق روش بالا از طریق منوی افزونه ها، افزودن را کلیک کنید و در کادر جستجو کلمه کلیدی “woocommerce” را تایپ کنید تا خوده افزونه اصلی ووکامرس در نتایج جستجو نمایش داده شود حالا مطابق معمول روی نصب و سپس فعال کردن افزونه کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد