فقط واتساپ ۰۹۱۵۷۲۳۲۳۹۸

آیا افزونه های غیر فعال سرعت وردپرس را کم می کنند ؟

افزونه های غیرفعال وردپرس

شاید برای شما هم این سوال ها پیش آمده باشد که آیا افزونه های غیر فعال سرعت وردپرس را کم می کنند ؟ آیا لازم است افزونه های غیر فعال را حذف کنیم؟ در این مقاله از آموزش وردپرس قصد داریم به پاسخ این دو سوال بپردازیم. و به شما بگوییم که آیا واقعا افزونه های غیر فعال روی سرعت وردپرس تاثیر دارند یا خیر و اینکه باید اینگونه افزونه ها را حذف کنیم یا خیر.

 

 

افزونه غیر فعال در وردپرس چیست؟

یکی از بهترین ویژگی های وردپرس قابلیت گسترش آن توسط افزونه ها می باشد. هنگامی که شما یک افزونه را نصب می کنید وردپرس فایل های افزونه را روی سرور شما آپلود می کند.

به منظور استفاده از یک افزونه شما نیاز دارید که آن را فعال کنید.

 

غیرفعال کردن پلاگین وردپرس

 

شما می توانید یک افزونه را نصب کنید و بعدا آنرا فعال کنید. شما همچنین می توانید افزونه هایی که استفاده کرده اید و برای شما مفید نبوده اند را غیرفعال کنید. شما می توانید تمام افزونه های نصب شده  روی وردپرس خود را (چه فعال چه غیر فعال) از بخش افزونه ها در پیشخوان وردپرس مشاهده و مدیریت کنید.

 

افزونه وردپرس

 

افزونه های فعال به صورت متمایز شده با رنگ آبی مشخص شده اند و افزونه های غیر فعال دارای یک لینک حذف در زیر خود هستند.

 

این پست رو حتما ببین : تغییر دسته پیش فرض وردپرس “دسته بندی نشده”

 

آیا افزونه های غیر فعال سرعت وردپرس را کم می کنند؟

خیر،افزونه های غیر فعال باعث کاهش سرعت وردپرس نمی شوند.

هربار که یک کاربر صفحه ای را از سایت وردپرسی شما درخواست می کند، وردپرس عملیات بارگذاری را شروع می کند. در حین این عملیات وردپرس تنها افزونه های فعال برروی سایت شما را لود می کند. تمام افزونه های غیر فعال به صورت کامل کنار گذاشته می شوند و لود نمی شوند و حتی وردرپرس به انها نگاه هم نمی اندازد.

حتی اگر شما ده ها افزونه وردپرس غیر فعال داشته باشید این موضوع برروی سرعت لود وبسایت شما تاثیری نخواهد گذاشت و ذره ای آنرا کند نخواهد کرد.

تنها جایی که وردپرس به دنبال افزونه های غیرفعال خواهد گشت هنگام بارگذاری صفحه افزونه ها در پیشخوان وردپرس خواهد بود. در این صفحه نیز فقط سربرگ های افزونه ها خوانده خواهد شد و کل افزونه اجرا نخواهد شد.

 

این پست رو حتما ببین : بازیابی رمزعبور وردپرس با دیتابیس سی پنل

 

آیا لازم است افزونه های غیر فعال در وردپرس را حذف کنیم؟

دلیل اصلی اینکه وردپرس به شما اجازه داده افزونه ها را غیر فعال کنیدبجای انکه آنها را به صورت مستقیم حذف کنید این است که ممکن است شما بخواهید افزونه ای را به صورت موقت غیر فعال کنید.

اگر شما برنامه دارید تا بزودی از یک افزونه استفاده کنید و میترسید که با حذف افزونه تنظیمات شما نیز حذف شود پس شما می بایست افزونه را غیر فعال کنید و از حذف آن بپرهیزید.

در غیر اینصورت،واقعا دلیلی برای نگهداری افزونه های غیر فعال نصب شده برروی وبسایت شما وجود نخواهد داشت. این افزونه ها بعضی اوقات می توانند برای شما مشکل ساز شوند.

به عنوان مثال، چه شما از یک افزونه استفاده بکنید چه آنرا غیر فعال کرده باشید. در صورت انتشار نسخه جدید از افزونه وردپرس به شما هشدار خواهد داد و این مورد می تواند آزار دهنده باشد.[مخصوصا اگر یک نفر مثل من باشید که عادت داره همیشه اینباکساش خالی کنه و عدد جلوش صفر کنه 😀 ]

افزونه های غیر فعال می توانند بی ضرر باشند، اما همچنان فایل اجرایی هستند. به عنوان مثال در یک تلاش برای هک کردن ، این فایل ها می توانند آلوده شوند یا یک مخرب برروی وبسایت شما نصب کنند. به عنوان یک پیش گیری امنیتی در وردپرس همواره کارشناسان پیشنهاد می کنند که افزونه های غیر فعال غیر ضروری را از سایت خود حذف کنید.

 

امیدواریم این مقاله به شما برای رفع سوال هاتون مبنی بر تاثیر گذار بودن افزونه های غیر فعال در وردپرس کمک کرده باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد