فقط واتساپ ۰۹۱۵۷۲۳۲۳۹۸

آموزش افزونه فروش عمده ووکامرس Wholesale Prices

افزونه فروش عمده ووکامرس به شما کمک می‌کند تا محصولات خود را در تعداد بالاتر و با قیمت مناسب تر در اختیار مشتری های خاص قرار دهید. اگر فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کرده اید و می‌خواهید محصولات خود را برای افراد و شرکت های خاص به صورت عمده با قیمت کمتری عرضه کنید، لازم است یک بخش جهت فروش عمده قرار دهید تا نیاز به ایجاد یک سایت یا صفحه جداگانه نباشد. بدین صورت مشتریان می‌توانند محصولات شما را به همراه قیمت مشاهده کنند و در صورت نیاز به صورت عمده اقدام به خرید کنند. به همین دلیل استفاده از افزونه فروش عمده ووکامرس یک راهکار عالی است.

اگر می‌خواهید فروش عمده محصولات را در فروشگاه آنلاین خود ایجاد کنید و به کمک آن وب سایت خود را تکمیل کنید و فروش بیشتری را تجربه کنید، در ادامه یک افزونه قدرتمند در این زمینه را معرفی و بررسی کرده ایم. با ادامه این مقاله از آموزش وردپرس همراه باشید.

 

آشنایی با افزونه فروش عمده ووکامرس

افزونه فروش عمده ووکامرس کمک میکند با قرار دادن تخفیف مناسب روی محصولات فروش خود را افزایش دهید. شاید بخواهید علت ارزان تر فروختن محصولات را بپرسید! در ظاهر به نظر می‌رسد سود کمتری به دست بیاورید اما چون فروش بیشتری صورت می‌گیرد، در نتیجه درامد شما نیز افزایش خواهد یافت.

بسیاری از فروشگاه های آنلاین و بزرگ هم از این استراتژی برای افزایش فروش استفاده می‌کنند. در ادامه این آموزش افزونه عمده فروشی ووکامرس را معرفی کرده ایم و بخش های مختلف آن را شرح داده ایم.

این پست رو حتما ببین : ووکامرس چیست + سوالات متداول ووکامرس

 

معرفی افزونه WooCommerce Wholesale Prices

افزونه WooCommerce Wholesale Prices تمام امکانات اساسی و کاربردی که برای ایجاد بخش فروش عمده نیاز دارید را در اختیار شما قرار داده است. این افزونه به صورت کاملا رایگان قابل استفاده است و یک افزونه مناسب برای تجربه فروش بیشتر است.

Wholesale Prices علاوه بر این که به صورت رایگان قابل استفاده است، در نسخه پرمیوم خود قابلیت های بیشتری را قرار داده است. با خرید نسخه پرمیوم این افزونه به امکانات زیادی مانند امکان مدیریت کاربران و ایجاد فرم هایی جهت سفارش محصولات به صورت عمده دسترسی خواهید داشت.

برخی از امکاناتی که افزونه WooCommerce Wholesale Prices ارائه کرده است:

  • در نظر گرفتن نقش جدید برای خریداران عمده
  • قابلیت افزودن قیمت عمده به محصولات موجود در سایت
  • امکان سفارشی سازی بخش ها و قابلیت ها
  • و…

پس به کمک این افزونه کاربردی می‌توانید ایجاد بخش فروش عمده محصولات ووکامرس را آغاز کنید و فروشگاه آنلاین خود را تکمیل نمایید.

 

نصب و بررسی افزونه عمده فروشی ووکامرس

افزونه عمده فروشی ووکامرس از بخش های زیادی تشکیل شده است و اگر می‌خواهید از آن در فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید لازم است ابتدا آن را از مخزن وردپرس دریافت کنید و همراه با این آموزش افزونه رایگان WooCommerce Wholesale Prices را راه‌اندازی کنید. در بخش قبل امکانات افزونه و ویژگی های آن را معرفی کردیم و اهمیت فروش عمده را یادآور شدیم. در ادامه روش نصب افزونه فروش عمده و نحوه کار با آن را شرح داده ایم.

 

نحوه راه اندازی افزونه WooCommerce Wholesale Prices

افزونه فروش عمده ووکامرس

افزونه WooCommerce Wholesale Prices در دو نسخه رایگان و پولی عرضه شده است که البته نسحه رایگان آن نیاز های شما را برای فروش عمده محصولات در ووکامرس برطرف می‌کند. برای دانلود رایگان این افزونه از مخزن وردپرس می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید و سپس توسط یکی از روش های نصب افزونه در وردپرس آن را در وردپرس خود نصب و فعال‌سازی نمایید. این روش ها در ادامه آموزش توضیح داده شده است.

دانلود افزونه WooCommerce Wholesale Prices

 

روی دکمه ” دانلود افزونه WooCommerce Wholesale Prices” کلیک کنید و این افزونه را از مخزن وردپرس دریافت کنید. در پیشخوان وردپرس خود وارد بخش “افزونه‌ها” شوید و “افزودن” را انتخاب کنید. در بالای صفحه باز شده روی “افزودن افزونه” کلیک کنید و فایل دانلود شده افزونه فروش عمده Wholesale Prices را بارگذاری کنید. در تصویر زیر محیط بارگذاری تصویر قابل مشاهده است.

پس از آپلود شدن افزونه، آن را نصب و فعال سازی کنید. البته روش ساده تر، نصب افزونه WooCommerce Wholesale Prices از طریق فیلد “جستجوی افزونه ها…” در بخش افزونه ها است.

در نهایت نسخه رایگان این افزونه را نصب کرده اید. در صورت تمایل میتوانید نسخه پولی افزونه را هم از مارکت های ایرانی با قیمت مناسب تهیه کنید اما نسخه رایگان این افزونه بخش زیادی از نیازهای شما را برطرف خواهد کرد. بنابراین پیشنهاد میکنم در شروع با نسخه رایگان افزونه کار کنید و در صورت نیاز آن را به نسخه پولی ارتقاء دهید.

حالا در پیشخوان وردپرس یک گزینه جدید تحت عنوان Wholesale اضافه شده است. اگر موس را روی آن نگه دارید گزینه های مختلفی قابل مشاهده است:

در ادامه نحوه کار با بخش تنظیمات/ Setting را آموزش داده ایم. از طریق این بخش میتوانید افزونه را شخصی سازی کنید و بخش خریداران عمده را راه‌اندازی کنید. روی Setting کلیک کنید و وارد صفحه تنظیمات شوید.

صفحه‌ای مشابه تصویر بالا را مشاهده خواهید کرد. در ادامه آموزش در مورد بخش Setting و گزینه ها و امکانات آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

این پست رو حتما ببین : لیست شورت کدهای ووکامرس

 

ایجاد و تغییر نقش خریداران عمده محصولات

در این بخش می‌توانید نقش های کاربران را مدیریت کنید و برای کاربران مورد نظرتان نقش مشتری عمده در نظر بگیرید. پس قبل از هرچیز لازم است مشخص کنید کدام یک از کاربران فروشگاه شما قصد دارند محصولات شما را به صورت عمده خریداری کنند.

اگر وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و بخش کاربران را باز کنید، در آنجا می‌توانید نقش ها را مشخص کنید و تغییرات لازم را اعمال کنید. این کار به دو صورت قابل انجام است:

  • برخی از کاربران در فروشگاه شما ثبت نام کرده اند و برای مشخص کردن نقش آنها لازم است دکمه ویرایش را انتخاب کنید و برای کاربر نقش Wholesale Customer را در نظر بگیرید. (چون کاربرانی که با این نقش در سایت شما لاگین کنند میتوانند از قیمت فروش عمده ووکامرس استفاده کنند)
  • گاهی اوقات ممکن است کاربر مورد نظر شما هنوز ثبت نام نکرده باشد و در این صورت لازم است خودتان آن را اضافه نمایید. در بخش کاربران گزینه افزودن را بزنید و در صفحه باز شده فیلدهای لازم را پر کنید. اطلاعاتی مثل نام کاربری، ایمیل، نام، پسورد و… را وارد کنید و در نهایت برای کاربر نقش Wholesale Customer را در نظر بگیرید. به این صورت کاربر جدید با نقش خریدار عمده ایجاد خواهد شد.

تمام موارد شرح داده شده برای اضافه کردن یک کاربر جدید (با نقش خریدار عمده و مشتری معمولی و…) را در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید.

انتخاب نقش عمده فروشی مشتری

این پست رو حتما ببین : افزونه فاکتور حرفه ای ووکامرس

 

نحوه افزودن قیمت عمده به محصولات دلخواه

در بخش قبل برای برخی از کاربران نقش خریدار عمده را در نظر گرفتیم. اما خریداران زمانی میتوانند به صورت عمده خرید خود را انجام دهند که یک یا چند محصول با قیمت عمده وجود داشته باشد. حالا باید در محصولات فروشگاه نیز تغییرات مورد نظر را ایجاد کنید.

در این بخش لازم است یا محصول دلخواه خود را ایجاد کنید یا اینکه برای محصولاتی که قبلا ایجاد کرده اید یک قیمت عمده قرار دهید. پس از اینکه محصول مورد نظر را ویرایش کردید در بخش “اطلاعات محصول” یک کادر جدید اضافه خواهد شد که در آن قیمت خرید عمده محصول قرار می‌گیرد. لازم است در فیلد مربوط به قیمت عمده که در بخش اطلاعات محصول قرار گرفته است، مبلغ جدید و دارای تخفیف را وارد کنید.

در تصویر فیلد وارد کردن قیمت عمده نشان داده شده است. این بخش پس از نصب افزونه wholesale prices به اطلاعات محصول اضافه خواهد شد.

افزونه عمده فروشی ووکامرس

در این مورد خاص قیمت را 2.000.000 تومان وارد کرده ایم ولی به صورت عمده قیمت آن 1.850.000 تومان انتخاب شده است. این قیمت تنها برای مشتریانی قابل مشاهده است که برای آنها نقش مشتری عمده انتخاب شده باشد و کاربرهای معمولی قادر به مشاهده قیمت عمده محصولات نیستند.

wholesale-woocommerce-plugin

 

نحوه غیر فعال کردن کدهای تخفیف برای مشتریان عمده

از آنجا که خریداران عمده محصول از تخفیف ویژه ای برخوردار شده اند، لازم است بخش کد تخفیف را برای آنها غیرقابل استفاده نمایید. اگر مشتریان عمده بتوانند از کد تخفیف هم استفاده کنند، ممکن است قیمت محصولات به شدت کاهش پیدا کند و احتمالا این کار به فروش و سود نهایی شما آسیب وارد می‌کند.

اگر می‌خواهید کد تخفیف را برای خریداران عمده غیر فعال کنید، باید این مسیر را دنبال کنید:

  1. وارد تنظیمات/ پیکربندی ووکامرس شوید.
  2. سربرگ قیمت های عمده فروشی را باز کنید.
  3. تیک بخش “غیرفعال کردن کوپن ها…” را بزنید.

به این ترتیب امکان استفاده از کوپن تخفیف برای مشتریان عمده وجود نخواهد داشت. در تصویر زیر میتوانید این گزینه را مشاهده کنید.

تنظیمات عمومی افزونه

در نهایت روی “ذخیره تغییرات” کلیک کنید تا امکان وارد کردن کد تخفیف برای خریداران عمده غیر فعال گردد.

 

تغییر عبارت wholesale Price به عبارت دلخواه

در این بخش از آموزش می‌توانید مشخص کنید مشتریان در بخش خرید محصول چه عبارتی را مشاهده کنند. به طور پیش فرض اصطلاح انگلیسی wholesale Price قرار گرفته است و از آنجا که مشتریان شما فارسی زبان هستند لازم است به کمک گزینه “متن قیمت عمده فروشی” متن انگلیسی آن را به فارسی تغییر دهید و یک اصطلاح مناسب در نظر بگیرید. این عبارت انگلیسی را در زیر قیمت محصولات می‌توانید مشاهده کنید.

  • برای ویرایش متن wholesale Price، در پیشخوان وردپرس از منوی Wholesale روی گزینه Setting کلیک کنید تا بخش تنظیمات باز شود.
  • ، وارد تب “قیمت های عمده فروشی” شوید و در آنجا بخش “قیمت” را باز کنید. در این صفحه یک فیلد تحت عنوان “متن قیمت عمده فروشی” قرار داده شده است. این فیلد همان عبارتی است که در بخش محصولات نمایش داده خواهد شد و مربوط به قیمت عمده محصول است.

وارد کردن متن قیمت

  • در این کادر عبارت دلخواه خود را می‌توانید وارد کنید. عباراتی مثل “قیمت عمده” یا “فروش عمده” یا هر عبارت دیگری را می‌توانید وارد کنید. شاید بتوانید از سایت های بزرگ و پربازدید هم ایده بگیرید. در این تصویر عبارت “قیمت عمده” را قرار داده ایم و می‌تواند اصطلاح خوبی باشد. در نهایت تغییرات خود را ذخیره کنید.

همچنین گزینه “قیمت اصلی را مخفی کنید” به شما امکان پاک کردن قیمت اصلی را می‌دهد. اگر این گزینه را تیک بزنید، قیمت واقعی محصول به طور کلی حذف خواهد شد اما بهتر است این گزینه فعال نباشد تا مشتری های شما بتوانند قیمت اصلی محصول را به شکل خط خورده مشاهده کنند. در تصویر زیر می‌توانید نتیجه تغییرات را مشاهده کنید.

افزونه فروش عمده ووکامرس

همانطور که مشاهده می‌کنید قیمت اصلی محصولات به صورت خط خورده نمایش داده شده است و در زیر آن قیمت عمده قرار گرفته است. کاربران با نقش خریدار عمده میتوانند قیمت دارای تخفیف را مشاهده کنند و به صورت عمده خرید خود را انجام دهند.

این پست رو حتما ببین : ویرایش گروهی محصولات ووکامرس

 

ویژگی های نسخه پرمیوم افزونه Wholesale Prices

اگر نسخه پرمیوم این افزونه را خریداری کنید می‌توانید از دو افزونه دیگر که به همراه آن ارائه شده اند استفاده کنید. این دو افزونه به شرح زیر هستند:

  • افزونه‌ Order Form

برای خریداران عمده محصول، معمولا زمان دارای اولویت بالایی است و به کمک این افزونه می‌توانید یک رابط کاربری ایجاد کنید که بر پایه بر پایه جدول شکل گرفته است و کاربران شما این امکان را دارند تا در کمترین زمان ممکن محصولات دلخواه و ضروری را انتخاب کنند و آنها را به سبد خرید خود اضافه کنند. در این صورت نیاز نیست همه صفحات را بررسی کنند و زمان زیادی را صرف خواندن ویژگی ها و باز و بسته کردن صفحات نمایند.

به کمک این افزونه می‌توانید این امکان را به ووکامرس خود اضافه کنید و به نیازهای اساسی مشتریان خاص خود توجه کنید.

  • افزونه‌ Lead Capture

ممکن است صاحب یک کسب و کار بزرگ باشید و افراد زیادی از شما به صورت عمده خرید کنند. یا اینکه ممکن است تصمیم داشته باشید کسب و کار خود را توسعه دهید و بدین ترتیب باید زمان زیادی را صرف مدیریت مشتریان ویژه نمایید. گاهی اوقات حتی لازم است افرادی را به تیم خود اضافه کنید تا این کارها را انجام دهند و این یعنی در بلند مدت هزینه های زیادی را صرف آن خواهید کرد.

به کمک افزونه Lead Capture می‌توانید یک فرم مخصوص مشتریان عمده خود ایجاد کنید و صفحه ورود ویژه آنها را در سایت خود قرار دهید. در این صورت عملیات ثبت نام و ورود مشتریان عمده به صورت سیستماتیک انجام خواهد شد و حتی نیاز نیست کوچکترین زمانی را صرف آن کنید. به این صورت هم درگیری ذهنی شما کاهش خواهد یافت و هم فرصت دارید به کارها و اولویت های مهم‌تر بپردازید.

 

بخش پایانی

همانطور که در ابتدای آموزش توضیح دادیم افزونه عمده فروشی ووکامرس می‌تواند فروش شما را افزایش دهد و از طریق فروش چندین برابری و جذب مشتری های خاص، منافع بیشتری کسب کنید. در این مطلب نحوه نصب و استفاده از افزونه WooCommerce Wholesale Prices را شرح دادیم و روش کار با بخش های مهم آن و سفارشی سازی قیمت را گفتیم. حالا می‌توانید به راحتی از این افزونه در فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید و به کمک افزونه فروش عمده ووکامرس یک فروشگاه حرفه ای تر ایجاد کنید. از اینکه تا انتهای این آموزش با ما همراه بودید از شما متشکریم.

3 دیدگاه دربارهٔ «آموزش افزونه فروش عمده ووکامرس Wholesale Prices»

مهدی رجبی گفت:

با سلام و احترام
اولا ممنون بابت آموزشهای ارزشمند سایت تون. یه سوال هم داشتم
افزونه فروش عمده رو نصب و فعال کردم ، مشکلی برام پیش اومد.
مشکل اینه اگر لاگین کرده باشم ، تو بخش فروشگاه محصولات رو می تونم ببینم اما اگر کاربری بدون لاگین وارد بشه محصولات رو نمی تونه ببینه.
نمی دونم کجای کار اشتباه کردم و یا اینکه افزونه با قالب فلت سام تداخل داره
لطفا راهنمایی بفرمایید

رضا حیدری گفت:

سلام بزرگوار باید بررسی بشه در حل حاضر چیزی به ذهنم نمیرسه

محمد گفت:

ممنون خیلی عالی بود مخصوصا که هم فیلم آموزشی داشتید هم توضیح به صورت عکس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد