فقط واتساپ ۰۹۱۵۷۲۳۲۳۹۸

آپدیت دستی وردپرس | بروزرسانی وردپرس بصورت دستی

آپدیت دستی وردپرس یکی از مهم ترین مهارت هایی است که شما بعنوان مدیر سایت وردپرسی باید بلد باشید چرا که در اگر همیشه از بروزرسانی اتوماتیک وردپرس استفاده کنید گاهی مشکلاتی بوجود میاید که ممکن است حسابی به دردسر بیوفتید مثلا اگر در بروزرسانی اتوماتیک وردپرس اینترنت شما قطع شود یا هر چیزی که باعث شود روند آپدیت متوقف شود سایت شما دیگر بالا نمیاید و اگر راه حل سریعی نداشته باشید حسابی به دردسر میوفتید پس بنظرم اصلا ریسک نکنید و با آموزش آپدیت دستی وردپرس با خیال راحت و بی دردسر کارتان را انچام دهید. با ادامه این مقاله از آموزش وردپرس همراه باشید…

این پست رو حتما ببین : دانلود وردپرس فارسی

 

آپدیت دستی وردپرس فارسی

آپدیت دستی وردپرس فارسی به دلیل مشکلاتی است که هنگام آپدیت های خودکار به وجود می آید. از نسخه 3.7 به بعد، بروزرسانی های جزئی وردپرس به صورت خودکار انجام شد. این بدان معناست که هنگام انتشار چنین به روزرسانی هایی مجبور نیستید کاری انجام دهید. سایت شما به طور خودکار به روز می شود. برای به روزرسانی های عمده، از طریق پیشخوان وردپرس خود مطلع می شوید. سپس می توانید از فرایند بسیار ساده و یک کلیک برای به روز رسانی وب سایت وردپرس خود استفاده کنید. با این حال ، مواقعی وجود دارد که ممکن است لازم باشد وردپرس را به صورت دستی به روز کنید.

این دلایل شامل این موارد است: نمی توانید به پیشخوان خود دسترسی داشته باشید ، سایت شما خراب شده است ، به روز رسانی خودکار قبلی ناموفق بوده است و غیره.

یک راه آسان برای انجام این کار با یک سرویس گیرنده FTP است. با استفاده از این روش ، می توانید نسخه جدید وردپرس را بارگیری کرده ، آن را در سرور خود بارگذاری کرده و به روز رسانی را انجام دهید. بیایید نحوه برورسانی دستی وردپرس را به شما نشان دهیم. این به شما کمک می کند تا از بروزرسانی های ناموفق اجتناب کنید..

توسعه دهندگان وردپرس بسیار سخت کار می کنند تا مطمئن شوند نقص امنیتی را برطرف می کنند. هر زمان که نقص در نرم افزار WP تشخیص داده شود ، آن را برطرف می کند. این اصلاحات با عنوان نسخه بروزرسانی شده در اختیار شما قرار می گیرد. وقتی مرتباً به روزرسانی می کنید ، از ویژگی های جالب تر ، سرعت بهبود یافته ، رفع اشکال و عملکرد بهتر نیز برخوردار خواهید شد.

این پست رو حتما ببین : بهترین قالب فروشگاهی وردپرس در سال ۲۰۲۱

 

قبل از بروزرسانی از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

توصیه می کنیم قبل از بروزرسانی وردپرس از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. پس از بروزرسانی وردپرس، ممکن است خطاهایی رخ دهد که مستلزم بازیابی وب سایت شما باشد. بدون بک آپ گرفتن ، ممکن است داده های خود را از دست بدهید. اگر در حال حاضر به پیشخوان خود دسترسی ندارید ، می توانید پشتیبان گیری دستی وردپرس را انجام دهید.

 

آموزش آپدیت وردپرس به صورت دستی

آپدیت وردپرس بصورت دستی بسیار ساده است و طبق مراحل زیر انجام میشود.

مرحله اول : وارد سایت رسمی وردپرس به آدرس wordpress.org/download شوید صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا به دکمه آبی رنگ Download WordPress برسید کلیک کنید تا آخرین نسخه منتشر شده از وردپرس را دانلود کنید.دانلود وردپرس فارسی

پس از دانلود وردپرس فایل zip آن را اکسترکت کنید تا از حالت فشرده خارج شود و سپس وارد پوشه wordpress شوید :

فایل زیپ وردپرس

 

حالا باید وارد پوشه wp-content شوید و پوشه‌های Plugins و Themes را پاک کنید.

بروزرسانی دستی وردپرس

حالا به پوشه wordpress برگردید و همه فایل هارا انتخاب کنید و راست کلیک کنید و گزینه Add to archive بزنید

آپئیت وردپرس بصورت دستی

در پنجزه باز شده فرمت را zip انتخاب کنید تا فایل نهایی با فرمت zip ایجاد شود (طبق تصویر زیر)

فشرده سازی وردپرس

 

در نهایت باید فایل zip که ایجاد کردید را داخل دایرکتوری روت هاست تان (داخل پوشه Public_html) آپلود و اکسترکت کنید تا از حالت فشرده خارج شود.

بروزرسانی وردپرس

توجه داشته باشید پس از Extract پنجره ای باز میشود و از شما میپرسد که میخواید فایل ها جایگزین شود؟ گزینه yes را بزنید تا فایل های وردپرس جدیدی که دانلود کردید جایگزین فایل های فعالی وردپرس تان شود و بدین صورت آپدیت دستی وردپرس اتفاق بیوفتد فقط دقت کنید نکته ماجرا این بوده که در مراحل قبلی پوشه های wp-content و Plugins را از وردپرس جدیدی که دانلود کردید حذف کرده باشید تا آسیبی به افزونه ها و قالب تان وارد نشود.

این پست رو حتما ببین : قالب وودمارت چطور پادشاه قالب های فروشگاهی شد؟

 

آپدیت دستی وردپرس به پایان رسید

حالا اگر وارد پنل مدیریت وردپرس تان شوید با پیغام “به روزرسانی پایگاه داده مورد نیاز است” مواجه میشوید که لازم است با این پیغام موافقت کنید تا دیتابیس هم خودش را با نسخه جدید وردپرس وفق دهد. این روند چندثانیه بیشتر طول نمیکشد و پس از پایان بروزرسانی پایگاه داده کار تمام است و آخرین نسخه وردپرس در خدمت شماست.

 

 

بارگذاری وردپرس از طریق Filezilla

ابتدا باید نرم افزار Filezilla را روی سیستم خود نصب داشته باشید. پس از دانلود و نصب Filezilla به میزبانی خود بروید و از قسمت Files وارد بخش FTP accounts شوید.

 

ساخت FTP Account

 

این پست رو حتما ببین : بهترین افزونه آمار بازدید وردپرس

در قسمت Login نام کاربری FTP خود را مشخص کنید. دامنه از قبل پر شده است. رمز عبور برای اکانت FTP خود تعیین کنید. در دایرکتوری، مسیر دسترسی به فایل های FTP را مشخص می کنید که یک مسیر پیشفرض در ابتدا مشخص شده است. Qouta نیز سهم کاربری FTP از پهنای باند را مشخص می کند که می تواند نامحدود نیز باشد. با کلیک روی Create FTP Account کاربری ساخته می شود.

 

آپدیت دستی وردپرس با FTP

 

حال Filezilla را باز کرده و واردSite Manager  شوید.

آپدیت دستی وردپرس با Filezilla

 

روی New Site کلیک کنید.

 

به روزرسانی وردپرس از طریق Filezilla

 

در هاست، FTP سایت را قرار دهید. پورت را یا خالی گذاشته یا عدد 21 را بنویسید. بقیه تنظیمات را نیز طبق تصویر بالا انجام دهید. User و Password را نام کاربری و رمز عبور اکانت FTP خود قرار دهید. به بخش Advanced در تنظیمات بروید.

 

تنظیمات Filezilla و محل نصب وردپرس

 

این پست رو حتما ببین : بهترین افزونه حمل و نقل ووکامرس

تنظیمات به همین صورت باشد. فقط Default local directory مسیر فایل وردپرس را مشخص می کند. می توانید بدون تغییر باقی بگذارید. بعد از کلیک روی Connect اتصال به FTP سایت انجام می شود.

 

آپلود فایل های وردپرس در Filezilla

 

همانند تصویر بالا فایل های وردپرس را انتخاب کرده و راست کلیک کنید. سپس گزینه آپلود را انتخاب کنید.

 

بازنویسی فایل های وردپرس و به روزرسانی

 

گزینه های بالا را انتخاب کرده و Ok را کلیک کنید. بعد از پایان بروزرسانی مطمئن شوید که مشکلی در سایت شما ایجاد نشده است.

نگران از دست دادن فایل wp-config و داده های موجود در wp-content نباشید. برای wp-config ، نسخه جدید با این فایل ارائه نمی شود. در عوض ، با نمونه wp-config همراه است ، بنابراین هیچ چیز رونویسی نمی شود. برای پوشه wp-content ، محتوایی که در آنجا دارید همانطور که هست باقی می ماند. پس از اتمام بارگذاری ، وردپرس شما به صورت دستی به روز شده است.

 

به روز رسانی پایگاه داده وردپرس

در برخی موارد ، شما باید پایگاه داده وردپرس خود را به روز کنید تا با نسخه جدید سازگار شود. برای انجام به روز رسانی ، به پیشخوان وردپرس خود بروید. در صورت نیاز به به روزرسانی ، وردپرس با اعلان “به روزرسانی پایگاه داده مورد نیاز است” از شما درخواست می کند.

روی بروزرسانی پایگاه داده وردپرس کلیک کنید این روند بسیار ساده و کوتاه است و پس از اتمام به روزرسانی ، کار شما تمام شده است. ادامه دهید و از نسخه جدید خود استفاده کنید!

اگر قبل از انجام آپدیت دستی وردپرس با مشکلی روبرو بودید ، باید در این مرحله حل شود. همچنین می توانید با کلیک بر روی منوی بروزرسانی در پیشخوان خود ، مطمئن شوید که از آخرین نسخه استفاده می کنید.

به یاد داشته باشید که وردپرس را به جدیدترین نسخه به روز کنید. به روزرسانی منظم وب سایت، برای امنیت وردپرس ضروری است. در بهترین حالت به روز رسانی باید به صورت خودکار انجام شود یا با یادآوری در پیشخوان، با یک کلیک به روزرسانی کامل شود. فقط در صورت بروز مشکل در این به روزرسانی ها، یا به دلایل دیگر از آموزش آپدیت وردپرس به صورت دستی استفاده کنید و سایت خود را به روز نگه دارید. ممنون که با این مقاله همراه ما بودید.

این پست رو حتما ببین : بهترین افزونه کش وردپرس در سال ۲۰۲۱

 

آپدیت دستی قالب وردپرس

آپدیت دستی قالب وردپرس هم موضوع دیگری است که در راستای بروزرسانی های وبسایت وردپرسی شما لازم است. بنابراین به آموزش آن میپردازیم. قالب هایی که فارسی شده هستند را یا باید دستی آپدیت کنیم و یا اینکه از افزونه ها کمک بگیریم. اما نمی توانیم این قالب ها را به صورت خودکار بروزرسانی کنیم. برای بروزرسانی دستی قالب باید مراحل زیر را طی کنید:

1- دانلود قالب جدید (به روز شده)

این قالب را میتواند از پنل کاربری سایت مورد نظرتان دانلود کنید. در پوشه ای که دانلود کرده اید به فایل راهنما و قالب و بسته نصب آن دسترسی دارید. بعد از دانلود، باید قالب ها را در هاست آپلود کنید. هنگام بروزرسانی قالب به بسته نصبی آن نیاز نیست و فقط باید پوشه قالب و قالب فرزند را در هاست به صورت فشرده آپلود کنید.

2- ورود به پوشه قالب

در این مرحله نیاز است یوزر و رمز عبور را برای ورود به هاست وارد کنیم.

ورود به دایرکت ادمین

حال باید فایل منیجر را باز کنیم.

کنترل پنل دایرکت ادمین

پوشه ی روت هاست / public_html را باز کنید.

public-html

پوشه ی wp-content را باز کرده و سپس وارد themes بشوید.

wp-content

theme-folder-wordpress

این پوشه شامل تمام قالب هایی است که بر روی وردپرس شما به صورت پیش فرض نمایش داده میشود. در فایل قالب که دانلود کرده ایم دو پوشه قرار دارد. ابتدا لازم است پوشه های قدیمی قالب را تغییر نام دهید تا از اینکه فایل جدید در فایل قدیمی جایگزین شود جلوگیری کرده باشید. میتوانید rename را انتخاب کرده و کلمه old را به انتهای آن اضافه کنید. هم پوشه قالب و قالب فرزند نیاز است این کار را انجام دهید.

همچنین اگر نیاز شد به قالب قبلی مراجعه کنید میتوانید به راحتی این کار را انجام دهید. زیرا ممکن است به هر دلیلی بروزرسانی شما نتیجه خوبی به دنبال نداشته باشد. بعد از بروزرسانی اگر از همه چیز راضی بودید می توانید پوشه قالب های قدیمی را حذف کنید.

3- آپلود کردن تمام فایل های بروزرسانی شده

بعد از اینکه دو تغییر نام پیدا کردند، لازم است پوشه های جدید آپلود شوند. File upload را بزنید.

upload-file-in-direct-admin

 

در پنجره باز شده باید فایل قالب های مورد نظر را آپلود کنید. ابتدا فایل ها را نتخاب کنید و سپس به شکل زیر آپلود را انجام دهید:

 

حالا فایل های فشرده مربوط به قالب ها در پوشه ی تم قرار گرفته است. باید این دو فایل را اکسترکت کنیم تا از حالت فشرده و زیپ خارج شود. این کار را در دایرکت ادمین به شکل زیر انجام میدهیم اما در سی پنل میتوانید روی فایل کلیک راست کنید و فایل را استخراج نمایید.

step-update-theme-wordpress

extract-zip-in-direct-admin

تبریک! آپدیت دستی قالب وردپرس با موفقیت به اتمام رسید

اگر میخواهید نتیجه را مشاهده کنید مسیر زیر را دنبال کنید:

  • پیشخوان
  • نمایش
  • پوسته ها

جزئیات پوسته مثل نسخه آن را میتوانید مشاهده کنید. حال که توانستید نسخه جدید قالب را با موفقیت نصب کنید می توانید پوشه های قدیمی را حذف کنید.

 

آپدیت دستی قالب وردپرس چه اهمیتی دارد؟

آپدیت دستی قالب وردپرس برای بالا بردن امنیت وب سایت شما اقدامی بسیار ضروری است. یک نکته ی مهم برای حفظ امنیت وردپرس شما این است که آخرین نسخه از وردپرس را در وبسایت خود استفاده کنید. در ادامه دلایلی را آورده ایم که به شما می گوید چرا باید وردپرس تان را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

کاهش احتمال هک شدن توسط هکرها

تمامی سیستم های هوشمند نیاز به آپدیت دارند. در آپدیت های سیستم ها مثل وردپرس، قابلیت های جدیدی به آن اضافه می شود و امکانات بیشتری در اختیار خواهید داشت. وردپرس یک سیستم بسیار محبوب است و به خاطر وجود تعداد بالای کاربر، توجه هکرها را نیز به خود جلب کرده است. به کمک به روز رسانی های وردپرس می توانید امنیت سایت خود را بالاتر ببرید و با خیال راحت تر به توسعه وب سایت خود بپردازید.
طی تحقیقاتی که انجام شده مشخص شد هکرها به واسطه ی قدیمی بودن وردپرس شما می توانند به سایت تان هجوم بیاورند و به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند. اگر از نسخه های قدیمی یک پوسته و همچنین افزونه های قدیمی در سایت تان استفاده می کنید یا اینکه وردپرس تان را مدت زیادی است که به روزرسانی نکرده اید، لازم است بدانید که امکان هک کردن و هجوم آوردن هکر ها به سایتتان وجود دارد. شاید عجیب به نظر برسد اما در سال 2018 تقریبا نصف سایت های وردپرسی که آپدیت نشده بودند توسط هکرها هک شدند.

وب سایت قوی تر با حداقل باگ و خطا

توسعه دهنده های زیادی هستند که به طور مداوم و منظم وردپرس و سیستم مدیریت محتوا را به روز رسانی کرده و سعی می کنند هرگونه اشکال و باگ در آن را شناسایی و رفع کنند. علاوه بر آن امکانات زیادی را به آن می افزایند و نقاطی که احتمال آسیب پذیری دارد را مشخص و ضعف امنیتی آن را مرتفع می سازند. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم حتما سیستم مدیریت محتوای خود را به آخرین نسخه وردپرس به روزرسانی کنید.

بهره بردن از جدید ترین پلاگین ها و قالب ها

آپدیت دستی قالب وردپرس به شما اجازه میدهد از امکانات جدید استفاده کنید. هر ساعت پلاگین های جدیدی به بازار عرضه میشوند و این افزونه ها سعی می کنند خود را با آخرین نسخه وردپرس سازگار کنند. همچنین پلاگین های قدیمی نیز مدام در حال بروزرسانی امکانات خود هستند تا از رقبایشان جا نمانند و بتوانند بازار خود را حفظ کنند. به همین دلیل اگر وردپرس خود را بروزرسانی نکرده باشید شاید در استفاده از آنها به مشکل بخورید.
رتبه بالاتر در موتور های جستجوی گوگل
یکی از مهمترین دلایل آپدیت کردن وردپرس، گرفتن رتبه بهتر در بین سرچ انجین های گوگل است. این موضوع تاثیر خود را در سئوی سایت تان نشان می دهد و کاربران زیادی را به سمت سایت وردپرسی شما جذب میکند. اگر در به روزرسانی وردپرس تان منظم و درست عمل کنید، همین نکته میتواند شما را نسبت به رقبا متمایز کند و باعث شود رتبه بالاتری نسبت به آنها کسب کنید.

 

 

این مطلب در تاریخ 128 دی 1400 آپدیت شد

فیلم آموزش آپدیت وردپرس دستی به ابتدای صفحه اضافه شد! در ویدیو تمامی مراحل کار بصورت عملی و بسیار ساده توضیح داده شده پیشنهاد میکنم برای درک بهتر و راحت تر موضوع ویدیو ابتدای صفحه را ببینید تایم ویدیو و یادگیری شما حدود 4 دقیقه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد