فقط واتساپ ۰۹۱۵۷۲۳۲۳۹۸

راهنمای انتخاب زبان برنامه نویسی

پردرآمدترین زبان برنامه نویسی در ایران کدام است؟ این یکی از تکراری ترین سوالاتی است که اخیرا طی صحبت ها و مشاوره هایی که با کاربران وبسافت3 داشتم از من میپرسند. در این ویدیو آموزشی میخواهیم به متداول ترین سوالات و چالش هایی که در راه یادگیری برنامه نویسی دارید بپردازیم و در نهایت ببینیم واقعا پر درآمدترین زبان برنامه نویسی در ایران کدام است

 

فقط در یک حوزه متمرکز بشید

لطفا وقتی میخواهید وارد حوزه برنامه نویسی بشید فقط در یک زمینه تمرکز کنید، این جواب دوستانی که میگویند ما یک دوره آموزشی 4میلیون تومانی ثبت نام کردیم که هم برنامه نویسی وب آموزش میده هم اندروید آموزش میده هم ویندوز و هم خیلی چیزای دیگه! این کار بدترین اشتباهی است که برای یادگیری برنامه نویسی میتونید اتجام بدید و اتفاقی که می افتد این است که در این حالت از هیچ کدام نمیتوانید به نتیجه برسید چراکه همزمان نمیشه دنبال دوتا خرگوش دویید.

وضمن اینکه حوزه های مختلف برنامه نویسی هم هرکدام آنقدر گسترده هستند که شما بتونید برای یک عمر روی هر یک از آنها حساب کنید پس نیاز نیست که حریص بشید و بخواهید همه را با هم یادبگیرید

 

ترتیب مراحل یادگیری را رعایت کنید

لطفا حواستون به ترتیب مراحل یادگیری و پیشنیازهای احتمالی مباحث باه، مثلا اگه میخواید برنامه نویسی وب رو با php یا پایتون یا هرچیز دیگه ای شروع بکنید قدم اولتون یادگیری php و پایتون نیست قدم اول یادگیری html css هست که اگه پیشنیازشو نداشته باشید در مسیر یادگیری گیرمیکنید اذیت میشید و کلا یادگیری رو رها میکنید و از برنامه نویسی یک خاطره بد توی ذهنتون باقی میمونه

 

پردرآمدترین زبان برنامه نویسی رو میخوام!

دوستانی که اولویت اصلی شون برای یادگیری برنامه نویسی انتخاب یک حوزه پردرآمد با فرصت های شغلی زیاد هست من قطعا حوزه برنامه نویسی وب و انتخاب زبان php رو پیشنهاد میکنم چرا که با php به مراتب فرصت های شغلی بیشتر با ظرفیت درآمدزایی بالاتری نسبت به دیگر حوزه های برنامه نویسی برای شما بوجود میاد که یکی از آنها فعالیت در حوزه وردپرس (طراحی قالب و پلاگین وردپرس) است که بازاربسیار فعال و پولسازی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چرا php بهتره حتما ویدیوی بهترین زبان برنامه نویسی رو ببینید.

 

این پست رو حتما ببین : نقشه راه برنامه نویسی وب

اما اگر زبان برنامه نویسی دیگه ای مثل پایتون یا جاوا رو برای یادگیری انتخاب کردید اشکالی نداره نمیخواد دلسرد بشید تا جایی که میتونید پیش برید و گیر نمیکنید و متوقف نمیشید همون پایتون رو ادامه بدید. ببینید پایتون و جاوا پی اچ پی همشون جزء تاپ ترین زبان های برنامه نویسی جهان هستن و هیچ حرفی توشون نیست. ولی صرفا به اتکای آماری که جاوا رو بالاتر از php نشون میده دلیل نمیشه شما جاوا رو انتخاب بکنید. باید معیارهای دیگه رو هم در نظر بگیرید. ازجمله کشوری که توش زندگی میکنید.

حالا اینجا بستگی به هدف شما داره اگه میخواید در زمینه مثلا علوم داده یا هوش مصنوعی یا طراحی بازی فعالیت کنید پایتون و جاوا حرف اول رو میزنه اما اگه در زمینه وب میخواید کار بکنید php به مراتب بالاتر از بقیه هست اما اگه خودتون نظر خاصی ندارید و نظر منو میخواید من میگم حوزه برنامه نویسی وب و انتخاب زبان php چون توی برنامه نویسی وب و مشخصا php اونقدر ظرفیت و پتاسیل وجود داره که نیاز نباشه شما حتی به مورد دیگه ای فکر بکنید.

 

آینده بازار را ببینید…

یه بررسی ساده هم خودتون داشته باشید تصور کنید که الان یک متخصص پایتون یا جاوا هستید یا متخصص php هستید
ینی پایتون و جاوا یک طرف php هم یک طرف!
چه فرصت های شغلی در هرطرف براتون ایجاد میشه؟ فرصت های شغلی php رو در تصویر زیر میتونید ببینید و بررسی کنید!

 

یادگیری php

زمینه های شغلی پایتون و جاوا رو هم بررسی بکنید.

ببینید ممکنه بگید خب من اگه پایتون یادبگیرم هم توی حوزه هوش مصنوعی میتونم کار کنم هم علوم داده هم طراحی بازی هم برنامه نویسی وب.
ولی نکته ای که وجود داره دوستان هر کدوم از این موارد دنیایه برای خودش یعنی بخواید متخصص بشید یا فقط باید بری هوش مصنوعی یا فقط علوم داده یا فقط طراحی بازی.
بعد نکته دیگه ای که وجود داره درسته که هر کدام از این حوزه ها مثل هو مصنوعی خیلی خفن هستن اما متاسفانه توی کشور ما خوب جا نیوفتاده یعنی خیلی کشش فعالیت قوی نداره و این احتمال موفقیت شمارو پایین میاره.

پس در کمال احترام و تایید قدرت پایتون و جاوا وقتی گزینه برنامه نویسی وب با php روی میز باشه که هم سریع تر یادمیگیرید هم سریع تر به نتیجه میرسید و هم فرصت های شغلی زیاد با ظرفیت درآمدزایی بالا براتون فراهم میکنه مخصوصا در ایران پیشنهاد من حوزه برنامه نویسی وب و انتخاب زبان php هست (البته اگر صرفا به دنبال پردرآمدترین زبان برنامه نویسی هستید).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد