فقط واتساپ ۰۹۱۵۷۲۳۲۳۹۸

فارسی کردن اعداد در وردپرس

فارسی کردن اعداد در وردپرس

فارسی کردن اعداد در وردپرس برای وب سایت های ایرانی و کاربران فارسی زبان اهمیت زیادی دارد ولی پیشفرض وردپرس نمایش اعداد به صورت لاتین است. حتی در بسیاری مواقع اگر از اعداد فارسی در فونت های فارسی استفاده کرده باشید، باز هم اعداد به صورت انگلیسی مشاهده می‌گردد. از همین رو لازم است با استفاده از روش های مختلف اعداد انگلیسی را در وردپرس خود به فارسی تبدیل کنید. در ادامه این آموزش وردپرس روش های فارسی کردن اعداد در وردپرس گفته شده است.

 

4 روش فارسی کردن اعداد در وردپرس

فارسی کردن اعداد در وردپرس به روش های مختلفی صورت می‌گیرد و تا انتها با این آموزش همراه باشید تا با 4 روش فارسی کردن اعداد آشنا شوید.

 

استفاده از فونت های دارای اعداد فارسی

راهکار اول این است که در وردپرس خود فونت هایی را قرار دهید که در آنها از اعداد فارسی استفاده شده است. بیشتر فونت های فارسی که محبوب هستند (مثل ایران سنس و ایران یکان و…) امکان استفاده از نسخه شامل اعداد فارسی را فراهم کرده اند که می‌توانید از همان نسخه در وردپرس خود استفاده کنید.

شاید در وردپرس خود از فونت های ایرانی مثل ایران سنس استفاده می‌کنید اما اعداد آن به صورت فارسی نمایش داده نمی‌شود. علت آن این است که فونت های فارسی شامل نسخه های گوناگونی هستند و احتمالا لازم است آن نسخه ای را استفاده کنید که در آن اعداد به صورت فارسی قرار گرفته است. در تصویر زیر این مورد نشان داده شده است.

 

کدنویسی فایل functions.php

راهکار دیگری که به کمک آن می‌توانید فارسی کردن اعداد را اعمال کنید، این است که از این قطعه کد در وردپرس خود و فایل “functions.php” استفاده کنید. وارد پنل هاست خود شوید و از پوشه فایل های قالب وردپرس خود فایل functions.php را پیدا کنید و آن را باز کنید. حالا این کدها را در آن قرار دهید.

دستورات قرار گرفته در این کد، باعث می‌شود تمام اعداد موجود در وردپرس شما (در همه بخش های سایت) از انگلیسی تبدیل به اعداد فارسی شود و به شکل فارسی نمایش داده شود.

 

کدنویسی فایل header.php

این روش نیز دقیقا مانند روش قبل است و می‌خواهیم با استفاده از زبان javascript در فایل header.php تغییراتی را ایجاد کنیم تا فارسی کردن اعداد در وردپرس انجام شود. این فایل در پوشه قالب وردپرس در پنل هاست قرار گرفته است که باید آن را باز کنید و کدهای زیر را قبل از تگ </head> قرار دهید.

پس از قرار دادن این کدها در فایل header.php کافی است وارد وردپرس خود شوید تا متوجه تغییرات ایجاد شده و نمایش اعداد به صورت فارسی شوید.

 

استفاده از افزونه های فارسی کردن اعداد

یک روش ساده و فوری فارسی کردن اعداد این است که از افزونه ها در وردپرس خود استفاده کنید. ممکن است از تجربه کمی در کار با وردپرس برخوردار باشید یا اینکه بخواهید این کار را در زمان کم انجام دهید و در کنار آن از بقیه امکانات افزونه ها بهره مند شوید. افزونه های متعددی برای نمایش اعداد فارسی ارائه شده است و در این آموزش می‌خواهیم 2 افزونه کاربردی در این زمینه را معرفی کنیم تا بنا به نیاز از افزونه مناسب تر استفاده کنید.

افزونه وردپرس فارسی

افزونه wp-jalali را در وردپرس خود نصب کنید. این کار را می‌توانید مانند تمام افزونه به سادگی از طریق وردپرس انجام دهید و افزونه را فعال سازی کنید. پس از اینکه مراحل نصب را به اتمام برسانید در پیشخوان وردپرس خود می‌توانید گزینه “وردپرس فارسی” را مشاهده کنید. روی این گزینه کلیک کنید و پس از باز شدن صفحه در بین گزینه های موجود در بخش تبدیل اعداد به فارسی تیک هر کدام از گزینه هایی را که مورد نظرتان است بزنید. با این کار اعدادی که در بخش های انتخاب شده در سایت قرار دارد، به صورت فارسی نمایش داده خواهد شد.

در نهایت تنظیمات را ذخیره کنید تا تغییرات مورد نظرتان در سایت اعمال گردد.

دانلود افزونه wp-jaalali

 

افزونه پارسی دیت

ابتدا این افزونه را در وردپرس خود نصب و فعال سازی کنید. سپس وارد پیشخوان وردپرس خود شوید تا گزینه ای تحت عنوان “تنظیمات پارسی” را مشاهده کنید. رویآن گزینه کلیک کنید و وارد بخش تبدیل شوید.

در این بخش می‌توانید قسمت “رقم های پارسی” را باز کنید و تیک گزینه های دلخواه خود را بزنید. هر کدام از گزینه ها را که تمایل دارید انتخاب کنید تا اعداد آن بخش به صورت فارسی نمایش داده شود.

در نهایت ذخیره را انتخاب کنید تا تغییرات دلخواه شما در سایت اعمال شود.

دانلود افزونه parsi date

 

بخش پایانی

گاهی اوقات حتی با نصب فونت های فارسی باز هم اعداد به صورت انگلیسی نمایش داده می‌شوند و این ممکن است مناسب سایت و کاربران شما نباشد. به همین دلیل در این آموزش سعی کردیم راهکارهای موجود جهت نمایش فارسی اعداد را شرح دهیم. یکی از راهکاری مفید جهت فارسی کردن اعداد استفاده از قطعه کدها و برنامه نویسی است که آموزش داده شد. این روش مناسب افراد حرفه ای است و باعث جلوگیری از نصب افزونه های متعدد در وردپرس می‌گردد و در نهایت سرعت سایت افزایش خواهد یافت. اما روش دوم استفاده از افزونه ها بود که علاوه بر سادگی در استفاده امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به کمک افزونه ها به سادگی این امکان را دارید تا فقط بخش های مورد نیاز خود را فارسی کنید و این قابلیت می‌تواند در برخی موارد ضروری باشد. امیدواریم این آموزش به شما در فارسی کردن اعداد در وردپرس و ایجاد یک وب سایت عالی و کاربردی کمک کرده باشد.

3 دیدگاه دربارهٔ «فارسی کردن اعداد در وردپرس»

سعید گفت:

سلام،
ممنون ولی هیچ کدوم جواب ندادی، روی فونت “ری”
با تشکر

zizi گفت:

کد جاوایی که دادین اشتباهه
کد صحیح:
{

$(document).ready(function(){ persian={0:’۰’,1:’۱’,2:’۲’,3:’۳’,4:’۴’,5:’۵’,6:’۶’,7:’۷’,8:’۸’,9:’۹’}; function traverse(el){ if(el.nodeType==3){ var list=el.data.match(/[0-9]/g); if(list!=null && list.length!=0){ for(var i=0;i<list.length;i++) el.data=el.data.replace(list[i],persian[list[i]]); } } for(var i=0;i<el.childNodes.length;i++){ traverse(el.childNodes[i]); } } traverse(document.body); });

}

رضا حیدری گفت:

اصلاح شد ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد