فقط واتساپ ۰۹۱۵۷۲۳۲۳۹۸

قیمت طراحی سایت با وردپرس

قیمت طراحی سایت با وردپرس چگونه است؟ سوال پر تکراری که هیچوقت جواب مشخص و قطعی نداشته و هرکسی با توجه به شرایط خاص خودش قیمت متفاوتی را در نظر میگیرد بطور مثال یکنفر برای انجام پروژه طراحی سایت مبلغ 2 میلیون تومان در نظر میگیرد، همان پروژه را شخص دیگری 10 میلیون تومان قیمت میدهد! اما وقعا چه دلایلی باعث میشود قیمت طراحی سایت با وردپرس در بین طراحان و پیمانکاران مختلف اینقدر متفاوت باشد؟ در ادامه این مقاله از آموزش وردپرس به بررسی این موضوع میپردازیم.

 

قیمت طراحی سایت با وردپرس

قیمت طراحی سایت با وردپرس به فاکتورهای زیادی بستگی دارد و نمی توان عدد مشخصی برای آن تعیین کرد.به این دلیل که هر سایت ویژگی های خاص خود را دارد، این قیمت متناسب با آن تغییر می کند. قیمت طراحی سایت با وردپرس بیشتر به عملکرد و نوع سایت بستگی دارد و بخش های گرافیکی معمولا هزینه کمتری نسبت به عوامل دیگر دارند. با وجود این، بهتر است این مقاله را انتها دنبال کنید تا همه چیز راجع به هزینه را بدانید و با دید بهتری تصمیم گیری کنید.

قیمت طراحی سایت

قیمت طراحی سایت با وردپرس : فاکتورهای کلی

در چند سال گذشته، قیمت طراحی سایت با وردپرس نوسانات زیادی داشته و به راحتی قابل قیمت گذاری نیست. در ابتدا توضیح دادیم که برای داشتن یک وب سایت با ویژگی های بیشتر، باید هزینه بیشتر هم پرداخت کرد. از آن جا که وردپرس مانند یک سیستم عامل آماده است، معمولا هزینه های آن کمتر از طراحی با کدنویسی است. با وجود این، زمانی که از وردپرس استفاده می کنید کمی محدود می شوید اما به این معنی نیست که وردپرس ضعف دارد.

اگر نگاهی به آمار کنید متوجه می شوید که بیش از 455 میلیون وب سایت در دنیا از آن استفاده می کنند که نشان دهنده قابلیت های این سیستم مدیریت محتوا است.درصورتیکه به درستی از وردپرس استفاده کنید می توانید یک سایت قدرتمند و با قابلیت های بالا داشته باشید.

 

قیمت وب سایت در ایران چقدر است؟

به دلیل افزایش دانش و تعدادمتخصصان، قیمت وب سایت در ایران به یک تجارت رقابتی تبدیل شده و از این نظر برای مشتری ها به صرفه است. با وجود این، هنوز هم قیمت یک پروژه خوب گران است و این اصل در همه جای دنیا برقرار است. اگر می خواهید سایت شما قدرتمند و منعطف باشد (حتی اگر بدون کد نویسی و با وردپرس سخته شده باشد)، قیمت آن بیشتر خواهد بود. برای مثال قیمت طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس معمولا بیشتر است چون باید با جزئیات بیشتری آماده شود.

این موضوع طبیعی است اما هر تیم طراحی که هزینه بیشتری می گیرد و ادعای حرفه ای بودن دارد الزاما قابل اعتماد نیست. دیده شده که در آگهی های آن ها قیمت طراحی سایت با وردپرس بسیار بالا و خارج از عرف تعیین می شود و اگر کمی تحقیق کنید متوجه می شوید تنها یک فریب تبلیغاتی است. با وجود این توضیحات، قیمت وب سایت در ایران و تقریبا در بقیه نقاط دنیا بر اساس ویژگی های زیر تعیین می شود.

  • دامنه و هاست
  • پشتیبانی و خدمات مربوط به آن
  • زمان انجام پروژه طراحی سایت با وردپرس
  • جزئیات سایتمثلتعداد صفحات لازم برای راه اندازی، ویژگی های سفارشی و مانند آن

 

دقت داشته باشید که تاثیرگذارترین موضوع در قیمت، نوع وب سایت است. برای مثال، سایت خبری، شخصی و شرکتی تفاوت های ساختاری زیادی با هم دارند. این موضوع اولین چیزی است که زمان سفارش طراحی سایت با وردپرس به آن توجه می شود.

این پست رو حتما ببین : بازار کار وردپرس در ایران

 

پروژه طراحی سایت با وردپرس چگونه تعریف می‌شود؟

همانطور که قبلا توضیح دادیم، برای تعریف پروژه طراحی سایت با وردپرس در ابتدا به نوع وب سایت توجه می شود. بعد از آن، قیمت طراحی سایت با وردپرس با در نظر گرفتن فاکتورهای دیگر که توضیح دادیم محاسبه و پروژه شروع می شود. در ابتدا باید جمع آوری اطلاعات انجام شود یعنی مشخص کنیم قرار است چه سایت داشته باشیم، قرار است چه نیازی را برطرف کند و این نیاز چگونه برطرف می شود.

جمع آوری اطلاعات با برنامه ریزی پیوند نزدیکی دارد و به نوعی پیش نیاز آن در نظر گرفته می شود. زمانی که تیم طراحی وارد فاز برنامه ریزی شود، یک چشم انداز ترسیم و برای هر قسمت از پروژه طراحی سایت با وردپرس یک زمان در نظر گرفته می شود.این زمان بر اساس پیچیدگی و حساسیت فعالیت تعیین می شود. برای مثال قسمت دیدگاه کاربران سایت ممکن است اهمیت زیادی داشته باشد. به همین دلیل زمان بیشتری برای آن در نظر گرفته می شود تا اگر مشکلی وجود داشت فرصت رسیدگی به آن باشد.

در مرحله بعد، تیم به فاز اجرایی می رسد و عملیات طراحی و پیاده سازی سایت آغاز می شود. این کار معمولا زمان زیادی لازم دارد زیرا در فاز قبل همه چیز به صورت تئوری و بر اساس تجربه برنامه ریزی شده. در دنیای واقعی مخصوصا زمانی که سایت جدید باشد چالش های بیشتری دارد.

با وجود این، چون وردپرس بسیار قدرتمند است بسیاری از مشکلاتی که زمان طراحی با کدنویسی وجود دارد در این روش به چشم نمی خورد.مرحله بعدی، ارزیابی است که شاید چندان مهم به نظر نرسد اما در قیمت طراحی سایت با وردپرس تاثیر زیادی دارد. علت این است که ساخت یک وب سایت پایان ماجرا نیست و باید تمام طراحی ارزیابی شود تا اگر مشکلی وجود داشت برطرف شود.

 

طراحی سایت ارزان وردپرس

برخی از افراد به دنبال طراحی سایت ارزان وردپرس هستند که دو دلیل اصلی برای آن وجود دارد:

1- بودجه محدود

2- وب سایت نیازی به طراحی های پیچیده ندارد.

در درجه اول اگر این رویکرد به دلیل بودجه محدود است توصیه می شود تا جای ممکن کیفیت را فدای هزینه نکنید. البته منظور ما این نیست که پروژه های بهتر حتما گران تر هستند و این را قبلا هم توضیح دادیم. در صورتی که برای کسب و کار یا شرکت خود به دنبال یک سایت ارزان هستید، قبل از انتخاب دقت کنید که امروزه وب سایت یکی از اصلی ترین راه های ارتباطی شما با مشتریان است.

باز هم اگر بودجه شما محدود است هنوز هم می توانید سایت مناسب طراحی داشته باشید به شرط آن که یک تیم خوب برای این کار انتخاب کنید.

دلیل دوم، راه اندازی وب سایت های شخصی یا نیمه حرفه ای است که برای استفاده های محدود استفاده می شوند. برای مثال ممکن است یک سایت تنها توسط دانش آموزان یک مدرسه استفاده شود و در این شرایط قیمت طراحی سایت با وردپرس کمتر است و نیازی هم نیست که بودجه خود برای داشتن یک سایت بزرگ مصرف کنید.

طراحی سایت ارزان وردپرس هم توسط شرکت ها و هم افراد مختلف که به صورت فریلنسر کار می کنند انجام می شود. اگر کار را به یک فریلنسر می سپارید دقت کنید که تجربه کافی داشته باشد و در طول کار از او بخواهید به شما گزارش بدهد. اگر هم با یک تیم کار می کنید باید مطمئن شوید یک گروه معتبر است و قیمت درخواستی آن ها معقول باشد. قیمت وب سایت در ایران نرخ مشخصی دارد که بهتر است کمی درباره آن تحقیق کنید.

این پست رو حتما ببین : درآمد طراحی سایت با وردپرس

 

سفارش طراحی سایت با وردپرس چه شرایطی دارد؟

سفارش طراحی سایت با وردپرس توسط سایت ها، شرکت ها و افراد زیادی پذیرفته می شود و گاهی ارزیابی بین آن ها سخت می شود. در این شرایط سعی کنید علاوه بر اینکه به شرایط آن ها نگاه می کنید، خودتان را هم ارزیابی کنید. برای مثال هزینه، نیاز شما به سایت و فاکتورهای دیگر که درباره آن ها در قسمت های قبلی مثل طراحی سایت ارزان وردپرس توضیح دادیم عواملی هستند که باید به آن ها توجه کنید.

دقت کنید که استاتیک یا پویا بودن تاثیر زیادی روی قیمت طراحی سایت با وردپرس دارد. منظور از استاتیک یا ایستا شرایطی است که نیاز به تغییرات زیاد در سایت نیست و هر سال یک یا دوبار محتوای آن تغییر می کند. وقتی سایت پویا یا Dynamicباشد، امکان تغییر محتوای سریع در آن هست و بسیار انعطاف پذیر است. این طراحی بیشتر مناسب سایت های خبری، فروشگاه های اینترنتی و مانند آن است و معمولا قیمت بیشتری دارد.

سفارش طراحی سایت

تعرفه طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس چقدر است؟

تعرفه طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس بسته به نوع آن شدیدا تغییر می کند. این دامنه تغییر برای سایت هایی مثل اخبار کمتر است زیرا این نوع سایت ها چهارچوب مشخص تری دارند. سفارش طراحی سایت با وردپرس در این شرایط علاوه بر هزینه، از نظر فنی هم دامنه تغییر زیادی دارد. ممکن است یک سایت فروشگاهی ساده باشد و تنها لازم باشد مشخصات خود را وارد کنید و بقیه مراحل از طریق فروش تلفنی انجام شود.

از طرف دیگر، ممکن است درخواست خرید پیچیده تر باشد و فاکتورهای زیادی وجود داشته باشد که معمولا برای سایت های فروشگاهی همینطور است. دسته بندی محصول، فیلتر روی محصولات، امکان قرار دادن نظر، امتیاز دادن به محصولات، آپلود ویدئو از محصول چه از طرف خریدار و چه از سوی فروشنده و … را در نظر بگیرید. همه این موارد می توانند همزمان در وب سایت وجود داشته باشد و قیمت طراحی سایت با وردپرسهم با بودن یا نبودن آن ها تغییر می کند.

در این شرایط نمی توان قیمت را به صورت خطی برآورد کرد و به ازای هر ویژگی مقدار مشخصی به آن اضافه کرد. شرایطی وجود دارد که مشتری دو خواسته دارد و برآورده کردن همزمان آن ها در کنار هم سخت است در حالی که اگر فقط یکی از آن ها لازم باشد هم ارزان و هم ساده است. با وجود این، پروژه های فروشگاهی به دلیل اینکه هم برای مالک سایت و هم تیم طراح سودمند است از نمونه های رقابتی در بازار است.

 

عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت

قبل از هر چیز مشخص کنید چه نوع وب سایتی را میخواهید؟ دسته بندی های مختلفی داریم. مثل سایت های خبری، شرکتی، شخصی، فروشگاهی و… . امکانات هر کدام از این سایت ها متفاوت است و نیازمند استراتژی های متفاوتی هستند.

 

اعتبار و تخصص شرکت طراح

تجربه و سابقه و تخصص، یکی از مهمترین عواملی است که قیمت نهایی را تعیین میکند. اگر میخواهید با بهترین و مطمئن ترین شرکت ها کار کنید، پیشنهاد ما این است که نمونه کارهای آن را مشاهده کنید. در این صورت خیالتان راحت است که کیفیت خوبی را دریافت میکنید و همچنین از سایر خدمات مثل سئو و پشتیبانی و بهینه سازی و… نیز بهره مند خواهید شد.

 

شکل ظاهری وب سایت

با توجه به شکل ظاهری وب سایت ممکن است در قیمت آن تفاوت هایی ایجاد گردد. باید رابط کاربری سایت به گونه ای باشد که سایت از استاندارد کافی برخوردار گردد. کاربران در ابتدا با ظاهر سایت روبرو میشوند، پس لازم است به آن بسیار ویژه توجه کنید.

در کنار رابط کاربری یا UI ، تجربه کاربر (UX) نیز مهم است. هرچه سرعت دسترسی کاربر به بخش های مختلف سایت بیشتر شود، هزینه نهایی هم افزایش خواهد یافت.

 

خرید هاست یا میزبانی وب

همچنین هاست از موارد تاثیر گذار بر خروجی سایت و قیمت نهایی آن است. برای شروع میتوانید هاست اشتراکی تهیه کنید اما انواع دیگری مثل سرور مجازی و اختصاصی نیز قابل خریداری هستند.

هاست اشتراکی به شکل مناسبی نیازهای شما را با هزینه کمتر پوشش میدهد و برای شروع کار پیشنهاد میشود از این نوع هاست استفاده شود.

 

دو یا چندزبانه کردن سایت

گاهی اوقات لازم است سایت خود را به صورت چند زبانه ایجاد کنید و از آن در بیزینس خود استفاده کنید یا اینکه حیطه ارتباطی خود را توسعه دهید. این قابلیت مطمئنا در قیمت نهایی تاثیر خواهد گذاشت اما از طرفی دیگر باعث افزایش درآمد میشود.

بسته به نیاز خود میتوانید وب سایت چند زبانه ایجاد کنید یا اینکه آن را برای مدتی به تعویق بیندازید.

 

آموزش کار با بخش های مختلف وردپرس

اگر میخواهید وب سایت خود را مدیریت کنید، لازم است بتوانید با بخش های مختلف آن کار کنید. بسیاری از شرکت ها به شکل های گوناگونی به مشتریان خود آموزش میدهند. روش هایی مثل: آموزش ویدیویی، آموزش متنی، یک جلسه حضوری و… .

البته آموزش دادن یکی از وظایف شرکت های طراح سایت است و سعی کنید این مورد را در هنگام انتخاب شرکت در نظر بگیرید. هرچه آموزش های با کیفیت تری دریافت کنید، احتمالا قیمت نهایی افزایش خواهد یافت.

 

نتیجه گیری و کلام اخر

در این مقاله درباره قیمت طراحی سایت با وردپرس توضیح دادیم و مشخص کردیم چه عواملی بیشترین تاثیر را روی قیمت گذاری دارند. همچنین مراحل تعریف یک پروژه طراحی را به طور مفصل و دقیق بررسی کردیم تا دید بهتری نسبت به مراحل ساخت سایت داشته باشید. در انتها نیز درباره سایت های ارزان و فروشگاهی توضیح دادیم.

 

2 دیدگاه دربارهٔ «قیمت طراحی سایت با وردپرس»

محمد لطف اله زاده گفت:

با سلام و عرض ادب خدمت استاد عزیز و گران قدر
مطالب تون عالی و قابل استفاده و مفید می باشد و آموزش های شما را دنبال می کنم خیلی رضایت بخش می باشد
سپاس

رضا حیدری گفت:

درود بر شما لطف دارید ممنونم از نظر لطفتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد