فقط واتساپ ۰۹۱۵۷۲۳۲۳۹۸

افزونه های ضروری وردپرس

افزونه های ضروری وردپرس

افزونه های کاربردی وردپرس – یکی از مهم ترین ابزارها برای راه اندازی سایت با وردپرس استفاده از افزونه های وردپرس میباشد. ما با استفاده از افزونه ها میتوانیم امکانات مختلفی به وبسایت مان اضافه کنیم جالب است بدانید تا کنون بیش از 60هزار افزونه در مخزن وردپرس بصورت رایگان به ثبت رسیده اما در این مطلب از آموزش وردپرس میخواهیم 9 مورد از مهم ترین افزونه های کاربردی وردپرس را بهمراه کاربردشان به شما عزیزان معرفی کنیم با ما همراه باشید.

 

افزونه های ضروری وردپرس

افزونه های ضروری وردپرس افزونه هایی هستند که اگر 100 سایت وردپرس را بررسی کنیم این پلاگین ها در 90 تا از این سایت ها استفاده شده باشند این ها افزونه های ضروری برای وردپرس میباشند و به اصطلاح افزونه های کاربردی و متداول وردپرس گفته میشوند. پلاگین های مربوط به سئو، امنیت و فرم ساز ها از ضروری ترین افزونه های وردپرس میباشد  بنابراین هر وردپرس کاری باید این پلاگین ها را بشناسد و نحوه کار با آنهارا بداند. در ادامه به بررسی کامل این افزونه های ضروری وردپرس میپردازیم…

 

فهرست مطالب این آموزش:

  • معرفی افزونه های کاربردی وردپرس
  • افزونه rank math پرو
  • افزونه یواست سئو وردپرس
  • افزونه فرم ساز WPForms
  • افزونه امنیتی All In One WP Security
  • افزونه WP Rocket
  • افزونه بکاپ updraft plus
  • افزونه قدرتمند گرویتی فرمز
  • افزونه وردپرس Monarch
  • افزونه all in one support button
  • افزونه وردپرس iThemes Security
  • افزونه جت پک وردپرس
  • نحوه انتخاب افزونه های کاربردی وردپرس
  • افزونه های مهم برای وردپرس
این پست رو حتما ببین : خدمات افزایش سرعت سایت

 

معرفی افزونه های کاربردی وردپرس 

افزونه های کاربردی وردپرس معرفی شده در این بخش، از اهمیت زیادی برخوردار هستند و استفاده از آنها اولویت بالایی دارد. در ادامه افزونه ها و ویژگی های آنها را بررسی کرده ایم تا بنا به نیاز خود بتوانید از آنها استفاده کنید.

 

 افزونه rank math پرو

افزونه رنک مث

بعنوان اولین افزونه های ضروزی وردپرس پلاگین رنک مث را معرفی میکنیم این افزونه برای بهبود سئوی سایت شما استفاده میشود و کمک میکند وبسایت شما در نتایج برتر جسنجوی گوگل قرار بگیرد. افزونه رنک مث امروزه بعنوان بهترین افزونه سئوی وردپرس معرفی میشود توسط این افزونه میتوانید محتوا و نوشته های خود را با توجه به فاکتورهای موتورهای جستجوی گوگل بهینه سازی کنید. این افزونه محتوای شما را با توجه به سئوی انجام شده رتبه دهی خواهد کرد. هرچه امتیاز کسب شده به 100 نزدیک تر باشد یعنی سئو به خوبی صورت گرفته است.

افزونه rank math سازگاری خوبی با ماژول های داخلی دارد و امکان فعال یا غیر فعال کردن آنها وجود دارد. این افزونه قابلیت ادغام کردن سایت شما با سرچ کنسول گوگل را دارد و در سئوی ووکامرس، سئوی محلی و سئوی تصاویر موثر واقع می‌شود. بنابراین اگر به فکر راه اندازی وبسایت با وردپرس هستید افزونه رنک مث جزء اولین افزونه های کاربردی وردپرس مباشد.

دانلود افزونه Rank Math

 

 

افزونه یواست سئو وردپرس

افزونه یواست سئو  در سال 2008 یعنی حدود 14 سال پیش تولید شد و تا همین یکی دوسال پیش بدون شک انتخاب اول افراد برای سئوی وردپرس بود و همه برای سئوی وردپرس افزونه yoast را میشناختند همه اینها باعث شده این افزونه بیش از 5 میلیون نصب فعال داشته باشد و جزء افزونه های ضروری وردپرس قرار بگیرد اما الان یکی دو سالی است که ظهور افزونه رنک مث Rank math که بالاتر معرفی کردیم افزونه yoast را بلحاظ محبوبیت و یکه تازی به چالش کشیده است و الان بسیاری از وبسایت ها از جمله خوده ما (وبسافت3) افزونه رنک مث را بهتر از yoast میدانیم و از yoast به رنک مث کوچ کرده ایم.

استفاده از افزونه سئو در وردپرس واجب است و همینطور که متوجه شدید 2 افزونه فوق العاده برای بهبود سئو در وردپرس داریم. رنک مث و دیگری yoast ، اما نکته مهم این است که امکان استفاده همزمان از هر دو افزونه وجود ندارد و حتما باید یکی را برای سئوی وبسایت وردپرسی خود انتخاب کنید. هر دو افزونه عالی هستند و امکانات فوق العاده ای را برای بهبود سئوی وبسایت شما در اختیارتان قرار میدهند اما همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم پیشنهاد ما استفاده از افزونه رنک مث میباشد بنابراین اگر رنک مث را نصب کردید نیازی به نصب افزونه yoast ندارید.

دانلود افزونه Yoast

 

 

افزونه فرم ساز WPForms

افزونه های فرم ساز بطور کلی همیشه جزء افزونه های ضروری وردپرس هستند چرا که هر وبسایتی حداقل به یک فرم تماس باما نیاز دارد. افزونه wpforms یک فرم ساز رایگان برای وردپرس میباشد که به شما قابلیت ایجاد انواع مختلف فرم ها را میدهد کار با این افزونه بسیار ساده است شما میتوانید براحتی با کشیدن و رها کردن فرم مورد نظر خود را ایجاد و در صفحات مورد نظرتان استفاده کنید.  این افزونه فرم های زیر را در اختیار شما قرار خواهد داد:

  • فرم اشتراک ایمیل
  • فرم تماس
  • فرم سفارش آنلاین
  • نظرسنجی
  • فرم پرداخت
  • و بسیاری از فرم های آنلاین

افزونه wpforms سازگاری کاملی با سیستم عامل های رایج بازاریابی دارد و به شما کمک می‌کند در کمترین زمان ممکن فرم دلخواه خود را ایجاد و استفاده کنید. امکاناتی که در این افزونه قرار گرفته است را شاید در هر فرم‌ساز دیگری نتوانید پیدا کنید. این افزونه یک نسخه رایگان ارائه کرده است که به سادگی قابل نصب در وردپرس است و می‌توانید از ابزارهای موجود در آن استفاده کنید و نیازهای خود را در ایجاد فرم پوشش مرتفع سازید. اما اگر علاقه مند هستید از امکانات بیشتری بهره‌مند شوید لازم است نسخه پرمیوم wpforms را تهیه کنید و از ابزارهای قدرتمند آن به شکل موثرتری بهره‌مند شوید.

دانلود افزونه WPforms

 

 

افزونه امنیتی All In One WP Security

یکی از مهم ترین افزونه های ضروری وردپرس افزونه All In One WP Security میباشد که باعث افزایش امنیت وبسایت شما میشود. محبوبیت بالای وردپرس سبب شده تا استفاده از این سیستم مدیریت محتوا فراگیر شود و از همین رو هکرهای زیادی را نیز به سمت خود جذب نموده است و در میان تمام پلتفرم ها بیشترین میزان هک را دارد. مطمئنا اگر توجهی به امنیت وب سایت خود نداشته باشید نباید توقع فروش بیشتر یا رشد کسب و کار خود نیز داشته باشید. پس لازم است از یک افزونه امنیتی قدرتمند استفاده کنید.

این پست رو حتما ببین : آموزش افزایش امنیت وردپرس

افزونه All In One WP Security بهترین افزونه امنیتی وردپرس است و به عنوان یکی از افزونه های ضروری وردپرس به افزایش امنیت وردپرس کمک خواهد کرد و امنیت وردپرس شما را در حالت اتوماتیک حفظ خواهد کرد. روش حفظ امنیت در این افزونه، از طریق قرار دادن یک فایروال است که بدین ترتیب هیچکس نمی‌تواند به صورت غیرمجاز به سایت شما وارد شود. به همین صورت از حملات سایبری وارد شده به سایت شما جلوگیری خواهد کرد. همچنین اگر تمایل داشته باشید می‌توانید برای محافظت از سایت خود و افزایش امنیت وردپرس، اسکن‌های امنیتی در نظر بگیرید. به این صورت از اطلاعات کاربران خود و دیتاهای حساس حفاظت خواهید کرد و در مقابل بسیاری از بد افزار ها ایمن خواهید شد.

دانلود افزونه All In One WP Security

 

 

افزونه WP Rocket

یکی از افزونه های کاربردی وردپرس این لیست، افزونه موشک وردپرس است و یکی از بهترین افزونه های افزایش سرعت در وردپرس محسوب می‌شود. برای استفاده از WP Rocket نیاز به هیچگونه دانش فنی و کدنویسی ندارید و به کمک این افزونه می‌توانید عملکرد سایت خود را بهبود دهید. به کمک این افزونه امکانات زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد:

  • فشرده کردن و بهینه سازی فایل ها
  • gzif cache صفحه
  • بارگیری کش
  • و…

به این ترتیب می‌توانید تنظیمات مربوط به حافظه پنهان و کش را که توصیه شده این افزونه است و در افزایش عملکرد و بهبود سرعت وردپرس شما نقش اساسی دارد انجام دهید.

کارکرد این افزونه به شکل اتوماتیک صورت می‌گیرد و نیازی نیست مدام آن را بررسی کنید و علاوه بر آن به امکانات ویژه ای نیز دسترسی خواهید داشت. سرویس رایگان فشرده سازی تصاویر که در این افزونه قرار گرفته است به افزایش سرعت صفحات و نوشته های سایت شما کمک بسیاری خواهد کرد.

این پست رو حتما ببین : آموزش افزایش سرعت سایت

 

 

افزونه بکاپ updraft plus

wordpress-application-plugins

یک آمار عجیب نشان داده است که 30 هزار وب سایت هر روز هک می‌شوند. حالا اگر متوجه این نکته شوید که 30 درصد سایت های موجود در اینترنت به کمک وردپرس ایجاد شده است احتمالا امنیت آن را جدی خواهید گرفت. همچنین درصد زیادی از وب سایت های وردپرس متوقف شده اند تنها به دلیل این که خطای کوچکی رخ داده است. بنابراین لازم است از این خطا ها به کمک پشتیبان گیری جلوگیری کنید.

فرض کنید 10 تا از افزونه های کاربردی وردپرس روی وب سایت شما نصب شده باشد. این عدد می‌تواند بیشتر یا کمتر باشد اما تعداد زیادی از این افزونه ها هر چند هفته به روزرسانی می‌شوند. پس به احتمال زیاد افزونه ها در برخی اوقات با هم ناسازگار هستند و خطاهای مربوط به آن مشاهده خواهد شد. این موضوع می‌تواند خطا و مشکلات زیادی ایجاد کند ولی کافی است از وردپرس خود بک آپ گرفته باشید. بخش عظیمی از این مشکلات را رفع خواهید کرد.

فرقی ندارد هک شده باشید یا با خطاهای مختلف روبرو شده باشید، به راحتی نسخه قبلی وب سایت خود را بارگذاری می‌کنید و از شر تمام این مشکلات راحت می‌شوید. به همین دلیل استفاده از افزونه updraft plus ضروری است و آن را جزء افزونه های ضروری وردپرس معرفی میکنیم. در میان تمام افزونه های بک آپ، افزونه updraft plus از قدرت بسیار زیادی برخوردار است و کار با آن به سهولت انجام می‌شود.

این افزونه گزینه های زیادی را در اختیار شما قرار داده است و به کمک امکان ذخیره سازی ابری می‌توانید از بک آپ های خود نگهداری کنید. یا می‌توانید تعیین کنید به صورت مکرر از وردپرس شما نسخه پشتیبان تهیه شود. این افزونه دارای قابلیت های بسیاری است که به شرح زیر است:

  • امکان تهیه نسخه پشتیبان خودکار و دستی
  • امکان تهیه نسخه پشتیبان محلی یا ذخیره در cloud
  • امکان بازگردانی وب سایت به حالت قبل

 

دانلود افزونه updraftplus

 

 

افزونه قدرتمند گرویتی فرمز

یکی دیگر از افزونه های ضروری وردپرس افزونه گرویتی فرم است که به اعتقاد خیلی ها بهترین و کامل ترین افزونه فرم ساز وردپرس میباشد. این افزونه بخاطر ویژگی ها و امکانات زیادی که دارد محبوبیت زیادی در بین کاربران پیدا کرده و در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر این افزونه را بصورت فعال نصب کرده اند. Gravity Forms در وردپرس امکان ایجاد فرم های دشوار و پیچیده را فراهم کرده است و به کمک آن می‌توانید فرم تماس یا هر فرمی که مدنظر دارید را بدون دانش کدنویسی ایجاد کنید.

به کمک ادیتور کاربر پسندی که در افزونه Gravity Forms قرار گرفته است به راحتی فیلدهای دلخواه خود را ایجاد کنید و فرم خود را پیکربندی طراحی کنید و بخش ها و گزینه های مربوط به آن را پیکربندی کنید و در وردپرس از فرم های سفارشی شده خود استفاده کنید. همچنین این امکان وجود دارد که فرم را در چند صفحه ایجاد کنید و به کمک نوار پیشرفت، فرایند طی شده توسط کاربران را به آنها نمایش دهید. علاوه بر آن فرم های خود را می‌توانید در زمان های دلخواه نمایش دهید و در برخی از زمان ها آن را پنهان کنید. تمام این امکانات و قابلیت ها با استفاده از افزونه قدرتمند گرویتی فرم در اختیار شما قرار گرفته است.

نکته : گرویتی فرم یک افزونه تجاری است و نسخه رایگان ندارد اما در مقاله زیر که لینکش را قرار دادیم روشی را آموزش دادیم که میتوانید این افزونه را بصورت رایگان دانلود کنید. روی لینک زیر کلیک کنید

دانلود و آموزش افزونه گرویتی فرم

 

 

افزونه Monarch

یکی دیگر از افزونه های کاربردی وردپرس Monarch  است با استفاده از افزونه Monarch دکمه هایی را برای به اشتراک گذاری و نمایش شبکه های اجتماعی خود ایجاد کنید. این افزونه در زمان بسیار کوتاهی توانست محبوبیت عجیبی را کسب کند و جایگاه خود را در میان افزونه های ضروری وردپرس تثبیت کند. علت آن هم امکاناتی است که برای رسانه های اجتماعی در اختیار شما قرار داده است. برخی از کارکرد های افزونه Monarch به شرح زیر است:

  • قرار دادن دکمه ها در بالا یا پایین محتوا
  • قرار دادن شبکه های اجتماعی به صورت شناور و به عنوان نوار کناری
  • امکان نمایش خودکار و شبکه های اجتماعی به صورت پنجره بازشو
  • امکان جاسازی کردن شبکه های اجتماعی در فیلم ها و تصویرها
  • امکان استفاده از جعبه به صورت اسلاید و نمایش شبکه های اجتماعی در صفحه های مختلف

به کمک این افزونه تقریبا تمام شبکه های اجتماعی خود را می‌توانید نمایش دهید، زیرا این افزونه پشتیبان بیشتر از 20 شبکه اجتماعی است. به راحتی از قابلیت های نمایش و گزینه های شخصی سازی آن استفاده کنید و پنجره های بازشو یا دکمه اشتراک گذاری آن را سفارشی سازی کنید. مثلا تعیین کنید پس انجام خرید یا ثبت نظر توسط کاربر، دکمه های شبکه های اجتماعی در بخش خاصی از نوشته یا صفحه به نمایش در بیاید یا پس از رفتن به نقطه ای خاص از صفحه به او نمایش داده شود.

 

 

افزونه all in one support button

all in one support button

افزونه all in one support button یکی دیگر از افزونه های کاربردی وردپرس میباشد و به شما کمک می‌کند دکمه چت آنلاین و شبکه های اجتماعی را در وردپرس خود نمایش دهید. به کمک این افزونه به روش های مختلفی می‌توانید دکمه های تماس با ما را در صفحات مختلف قرار دهید. همچنین با استفاده از این افزونه دکمه های تماس را برای مرورگرهای ویندوز به راحتی ایجاد خواهید کرد و در کنار آن می‌توانید برای اندروید نیز آن را ریسپانسیو کنید و به صورت جدا سفارشی سازی کنید. به راحتی برای نسخه ویندوز و نسخه اندروید یک لینک در نظر بگیرید و از آن استفاده کنید.

افزونه all in one support button یکی از افزونه های کاربردی وردپرس است که از انعطاف پذیری قابل توجهی برخوردار است و با بسیاری از شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اسکایپ و سایر سوشیال مدیاهای محبوب سازگار است.

به کمک این پلاگین برای دکمه های تماس وردپرس خود، بخش ها و ویژگی های زیادی مثل سایز و الگو ها را می‌توانید شخصی سازی کنید. یا اینکه برای شبکه های اجتماعی خود در وردپرس دکمه هایی را در نظر بگیرید و آن را در فهرست وردپرس قرار دهید تا کاربران به راحتی با شما در ارتباط باشند. از مهمترین امکانات این افزونه می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • پشتیبانی از بسیاری از شبکه های اجتماعی
  • غیر فعال کردن امکان تماس در اندروید و ویندوز ( و فعال کردن آن)
  • شخصی سازی بخش های مختلف (سایز، رنگ، نماد، جایگاه، تگ و…)
  • اضافه کردن و حذف و ویرایش پیام‌های سریع

 

 

افزونه وردپرس iThemes Security

افزونه iThemes Security یکی دیگر از افزونه های ضروری وردپرس میباشد که در بحث افزایش امنیت وردپرس کار میکند و توانسته است محبوبیت بالایی را کسب کند. رابط کاربری بسیار خوب iThemes Security یکی از قابلیت های ویژه این افزونه است و گزینه های متنوعی را ارائه کرده است. این افزونه امکانات زیر را فراهم کرده است:

  • بررسی پرونده و یکپارچگی آن
  • امکان ایجاد رمز عبور قدرتمند
  • گزینه های سخت امنیتی
  • شناسایی کردن خطای 404
  • ایجاد محدودیت در تعداد تلاش برای ورود به سایت
  • و…

توجه داشته باشید برای امنیت وردپرس بالاتر افزونه All In One WP Security را معرفی کردیم که در صورت استفاده از این افزونه نیازی به نصب افزونه iThemes Security  ندارید. (پیشنهاد ما استفاده از افزونه All In One WP Security میباشد )

دانلود افزونه iThemes Security

 

 

افزونه جت پک وردپرس

افزونه جت پک وردپرس

افزونه جت پک یکی از محبوب ترین افزونه های وردپرس است که به افزونه همه کاره وردپرس معروف است. این افزونه توسط تیم اتوماتیک تیم سازنده وردپرس ساخته شده و کارایی مختلفی از جمله افزایش سرعت، امنیت، سئو و… دارد و تا کنون بیش از 5 میلیون نصب فعال داشته است. شاید همین دلایل باعث شود فکرکنیم این افزونه جزء افزونه های ضروری وردپرس میباشد اما ما در وبسافت3 اصلا توصیه نمیکنیم از افزونه جت پک استفاده کنیم برای اطلاع از دلیل استفاده نکردن از افزونه جت پک مقاله زیر را بخوانید.

این پست رو حتما ببین : افزونه جت پک چیست و چرا نباید نصب کنیم؟

 

 

نحوه انتخاب افزونه های ضروری وردپرس

افزونه های ضروری وردپرس به شما کمک می‌کنند تا وب سایت خود را تا بالاترین حد ممکن ارتقا دهید. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که افزونه مورد نظر شما پاسخگوی نیازهای شماست اما نباید به سرعت سایت شما آسیب وارد شود. به همین دلیل باید به چند نکته در انتخاب افزونه ها دقت کنید.

علاوه بر این، نکات گفته شده کمک می‌کند تا از اشتباهات متداول جلوگیری شود.

این نکته ها در انتخاب افزونه اهمیت ویژه ای دارد:

نظرات کاربران و رتبه افزونه

یکی از بهترین روش های تحلیل یک افزونه و شناخت کلی کارکرد آن این است که رتبه دهی کاربران و بررسی ها را مشاهده کنید. به همین راحتی اطلاعات دقیق و واقعی افزونه در اختیار شماست و این اطلاعات بدون هیچ گونه تکنیک های متقاعد سازی و تبلیغاتی ایجاد شده‌اند و به همین دلیل می‌توانید به آنها اعتماد کنید و عملکرد درست افزونه را بررسی کنید. برای اینکه به نظرات و رده بندی افزونه های ضروری وردپرس دسترسی داشته باشید می‌توانید در صفحات رسمی افزونه مورد نظرتان از کنار صفحه نظرات را مشاهده کنید.

خدمات پس از فروش و پشتیبانی افزونه

زمانی که یک افزونه را خریداری می‌کنید مطمئنا در هنگام کار با آن با سوالات بسیاری روبرو می‌شوید و لازم است از سازندگان و فروشندگان افزونه سوالات خود را بپرسید. به همین دلیل زمان خرید افزونه به پشتیبانی آن دقت کنید و سعی کنید از فروشگاه هایی خرید کنید که حداقل چند ماه پیشتیبانی دارند تا بتوانید در کمترین زمان ممکن بیشترین بهره ممکن را از افزونه دلخواه خود ببرید.

محیط پلاگین و تصویرهای صفحه

با مشاهده محیط و عکس های افزونه تصمیم گیری راحتی خواهید داشت و به یک جمع بندی درست خواهید رسید و علاوه بر آن می‌توانید برای کار با افزونه هم کلی ایده بگیرید و در نهایت از آن استفاده کنید.

 

افزونه های مهم برای وردپرس

افزونه های مهم برای وردپرس بسته به نیاز شما انتخاب میشوند ولی اگر تعداد افزونه های نصب شده در وردپرس شما بیش از حد باشد، به وردپرس و سئوی سایت خود آسیب زیادی وارد کرده‌اید. لطفا سخت گیرانه و بدون توجه به تبلیغات، افزونه ها را نصب کنید.

در این آموزش سعی کردیم لیستی کامل از افزونه های ضروری وردپرس را معرفی کنیم تا حتی اگر تجربه کافی در کار با وردپرس ندارید یا به تازگی شروع به استفاده از وردپرس کرده اید به کمک این افزونه ها وردپرس خود را توسعه دهید. در این آموزش اهمیت نصب افزونه های وردپرس را شرح دادیم و سعی کردیم از جوانب مختلف و به طور خلاصه، مفید ترین افزونه ها را در یک لیست معرفی کنیم. امیدواریم آموزش افزونه های کاربردی وردپرس به شما در توسعه وردپرس و فروشگاه تان کمک کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد