فقط واتساپ ۰۹۱۵۷۲۳۲۳۹۸

معایب قالب وودمارت که قبل از خرید باید بدانید!

معایب قالب وودمارت

معایب قالب وودمارت : حتما میدانید قالب وودمارت یکی از بهترین ها برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی است و بسیاری از کارشناسان وودمارت را پادشاه قالب های فروشگاهی میدانند اما باید بدانید این قالب در کنار همه امکانات و قابلیت های خیره کننده خود معایبی هم دارد در این مقاله به مهم ترین معایب قالب وودمارت میپردازیم با ما همراه باشید…

 

مختصری از قالب وودمارت

قالب فروشگاهی وودمارت حدود 4 پیش یعنی سال 2017 توسط شرکت xtemos طراحی و تولید شد و در وبسایت تم فارست برای فروش قرار گرفت و با توجه به کیفیت فوق العاده ای که داشت خیلی زود به جمع پرفروش ترین قالب های فروشگاهی وردپرس پیوست همین الان (مهر 1400) این قالب با حدود 35000 فروش جزء 3 قالب پرفروش فروشگاهی در سایت تم فارست میباشد جالب است بدانید قیمت این قالب هم 59دلار است که اگر بخواهید نسخه اورجینال آن را از تم فارست بخرید با دلار 25 هزارتومانی 1.475.000 تومان میشود.

چندماه پس از انتشار این قالب در سایت تم فارست، استعدادیاب های ایرانی 😀 متوجه شدند این قالب پتانسیل محبوبیت در ایران را دارد و با سلیقه ایرانی ها سازگار است پس بلافاصله اقدام به فارسی سازی این قالب کردند و در مارکت های معتبر ایرانی مثل ژاکت و راست چین به فروش گذاشتند.

بله همانطور که پیشبینی میکردند این قالب خیلی زود در ایران معروف و محبوب شد تا جایی که الان با اختلاف پرفروش ترین قالب فروشگاهی در سایت ژاکت و راست چین است و اینطور که پیداست حالا حالاها تاج پادشاهی را واگذار نخواهد کرد و همچنان به اعتقاد خیلی ها گزینه اول برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی است.

 

معایب قالب وومارت

بعنوان کسی که با تمام ویژگی های این قالب کار کرده ام و چند پروژه طراحی فروشگاه اینترنتی را با این قالب انجام داده ام یکی از مهم ترین مواردی که میتوانم بعنوان معایب قالب وودمارت اشاره کنم کار با هدرساز این قالب است. شاید خیلی ها هدرساز وودمارت را جزء مزیت های این قالب بدانند و البته که همینطور است اما یک سری محدودیت هایی در کار با هدر ساز این قالب وجود دارد که برای شخصی سازی آن باید دست به دامن کدنویسی شد.

این موضوع برای افرادی که به کدنویسی وردپرس تسلط دارند اصلا مهم نیست اما میدانم افرادی که صرفا بدون کدنویسی کار میکنند با این بخش خیلی دست و پنجه نرم میکنند. موضوع این است که در هدرساز قالب المان های مختلفی برای طراحی هدر تدارک دیده اند اما مشکل اصلی عدم وجود تنظیمات کافی برای بحث استایل دهی و شخصی سازی المان هاست. بعنوان مثال شما نمیتوانید عنوان دسته بندی را که در سایت با نام “مرور دسته ها” نمایش داده میشود را در تنظیمات هدر ساز تغییر دهید یا مثلا تنظیماتی برای شخصی سازی استایل فرم جستجو وجود ندارد و شما اگر بخواهید مثلا بکگراند فرم جستجو را تغییر دهید حتما باید کدنویسی کنید و مواردی از این دست که برای تغییر آنها الزما نیازمند کدنویسی هستید.

این پست رو حتما ببین : قالب وودمارت چطور پادشاه قالب های فروشگاهی شد؟

اما باز هم با این حال انصافا وودمارت یکی بهترین هدرساز ها را در بین همه قالب های وردپرس دارد و قطعا نمیتوان آن را بعنوان نقطه ضعفی بزرگ معرفی کرد که از خرید آن منصرف شوید اما در نهایت باید بپذیریم که با توجه به امکانات فوق العاده ای که در بخش های مختلف دارد انتظار میرفت که این معایب هم پوشش داده شود. کما اینکه  در نسخه های قبلی قالب وودمارت هم گزارش هایی مبنی بر وجود باگ در بخش هدر ساز شده که در نسخه های جدید برطرف شده و امیدوارم این مواردی که ذکر کردیم هم در نسخه های آینده مرتفع شود.

 

قیمت قالب وودمارت

جالب است بدانید قالب وودمارت جزء گران ترین قالب های فروشگاهی وردپرس است این قالب با قیمت حدود 200 تا 250 هزار تومان در مارکت های مختلف به فروش میرسد اما اگر بخواهیم واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم قالبی که به شما امکان طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای با بهترین امکانات بدون کدنویسی را میدهد قطعا چندین میلیون ارزش دارد اما شرایط فروش قالب در ایران باتوجه به وجود انبوع قالب های مختلف که اکثرا خارجی و ترجمه شده هستند همین است که با قیمت حدود 200 تا 300 تومن باشد اما باید بپذیریم که با همین شرایط هم وودمارت جزء گرانترین قالب های فروشگاهی وردپرس است. (راستی نظر شما در مورد موضوع قیمت قالب ها چیه؟ لطفا توی کامنت ها بگید!)

 

آیا وودمارت مناسب کسب و کار شماست؟

اینکه وومارت بهترین قالب فروشگاهی وردپرس است و امکانات زیادی دارد اصلا دلیل نمیشود شما حتما این قالب را انتخاب کنید گاهی مواردی بوده اند که برای وبسایت شان صرفا به امکانات اولیه فروشگاهی نیاز داشتند و کارشان با یک قالب ساده تر و سبک تر انجام میشود اما وودمارت را انتخاب کرده اند این اشتباه است چرا که شما در پنل مدیریت وبسایت تان انبوهی از امکانات و قابلیت های مختلف دارید که احتمالا 80% شان به کارتان نمیاید همین موضوع باعث سنگین شدن وبسایت و شلوغی پنل مدیریت شما میشود.

این پست رو حتما ببین :
آموزش طراحی قالب وردپرس و فروش در ژاکت (جدید 1400)

بنابراین حتما قبل از خرید و استفاده از چنین قالب هایی که امکانات زیادی دارند اول نیاز خودتان را بررسی کنید! آیا به همه این موارد نیاز دارید؟ اگر حس کردید نیمی از این قابلیت ها به کارتان نمیاید پیشنهاد میکنم حتما از یک قالب سبک تر و کم حجم تر و ترجیحا ایرانی استفاده کنید که هم سرعت لود صفحاتتان چه در پنل مدیریت چه در صفحات سایت بیشتر باشد و هم شلوغی پنل مدیریت دست و پا گیرتان نباشد.

 

جمع بندی معایب قالب وودمارت

در اینکه قالب فروشگاهی وودمارت بهترین قابلیت ها و امکانات را برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارد شکی نیست و همچنین معایبی هم در این مقاله مطرح شد اصلا دلیل بر کنار گذاشته شدن این قالب ارزشمند نیست بنابراین پیشنهاد ما این است که اگر باتوجه به امکانات و قابلیت هایی که وودمارت دارد و با توجه به نکاتی که بالاتر اشاره کردیم این قالب را برای راه اندازی فروشگاه آنلاین تان مناسب دیدید حتما آن را تهیه و استفاده کنید چرا که مزیت های فوق العاده این قالب میتواند برای چشم پوشی از معایب حداقلی آن راضی کننده باشد.

به پایان مقاله معایب قالب وودمارت رسیدیم امیدوارم مورد توجه تون قرار گرفته باشه شما هم حتما نظرتون در مورد این قالب در بخش کامنت ها بگید اگر سوال، ابهام یا انتقادی هم داشتید حتما کامنت کنید با افتخار در خدمت شما کاربران محترم وبسافت3 هستیم.

8 دیدگاه دربارهٔ «معایب قالب وودمارت که قبل از خرید باید بدانید!»

محمد علی گفت:

شغل اصلیم سئو هست، نام نمیبرم ولی هیچ وقت از قالب های ایرانی استفاده نخواهم کرد. از لحاظ سئو مشکلات جدی دارند

یک کاربر معمولی گفت:

من دو نسخه از این قالب را یکی از سایت وردپرس باران و یکی از سایت راستچین خریدم و چند سال هست که در سایت های خودم هیچ مشکلی هم باهاشون ندارم. اوایل کار با وردپرس کمی برام پیچیده بود ولی بعد راه افتادم. اینکه شما صرفا بخواید برای بازدید سایت با یه تیتر زرد محتوا بذارید هیچ آینده ای ندارید. بجای اینکه این قالب را به عنوان یه قالب خوب معرفی کنید و کاربران را به راه راست هدایت کنید بیشتر باعث گیج شدن افراد میشید. میدونم دیدگاهم را تائید نمی کنید ولی کمی اندیشه کنید. باشد که هدایت شوید

رضا حیدری گفت:

درود بر شما کاربر عزیز
کاش علاوه بر عنوان، محتوای این مقاله رو هم مطالعه میکردید در این صورت مطمئنم این کامنت رو ثبت نمیکردید

مهرداد گفت:

تنها عیب وودمارد سرعت لود صفحه است که واقعا آزار میده

احسان گفت:

سلام شما صرفا یک عیب به این قالب وارد کردید اون هم هدر سازش هست . که البته هدر قالب قابلیت طراحی با المنتور را دارد و تمام بخش ها با المنتور قابل تغیییر است. پس استفاده از کلمه معایب غلط است. کاش جامع تر برسی میکردین

رضا حیدری گفت:

بله حق با شماست اصلا میشه

سیدمحسن شاملی گفت:

سلام و عرض ادب قالب وودمارت را الا ن چند روز ی خریدم سایت را خیلی کد کرده و الان تنظیمات هدر انجام نمیشه یا یک در میا ن اجام میشه پشتیبانی راست چین میگه از هاست است پشتیبانی سایت هم میگه هاست مشکلی نداره لطفا راهنمایی بفرمایید. ممنون ازشما

رضا حیدری گفت:

سلام بزرگوار قالب رو برای تست موقت تغییر بدید اگر مشکلاتی که فرمودید حل شد پس مشکل از قالب هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد