فقط واتساپ ۰۹۱۵۷۲۳۲۳۹۸

آموزش افزونه گرویتی فرم | ساخت فرم شرطی و چندمرحله ای با gravity form

آموزش افزونه گرویتی فرم برای ساخت انواع فرم در یک وبسایت وردپرس لازم است. بسیاری از وبسایت ها برای برخی کارکردهای خود نیاز به طراحی فرم دارند. مثل فرم ثبت نام، فرم تماس با ما، فرم سفارش برای مشتری، فرم نظرسنجی و… . بسیاری از افزونه های فرم رایگان برای وردپرس وجود دارد. اما اینها اغلب ساده و از نظر عملکرد محدود هستند. در همین حال ، افزونه های فرم ممتاز مانند Gravity Forms به شما امکان می دهند قدرت مانور بیشتری در سفارشی کردن فرم ها داشته باشید و داده های دریافتی از فرم های پر شده را بهتر مدیریت کنید. با مقاله آموزش افزونه گرویتی فرم با از آموزش وردپرس ما همراه باشید.

 

آموزش افزونه گرویتی فرم

آموزش افزونه گرویتی فرم برای طراحی انواع فرم ها لازم است. گرویتی فرم یک افزونه وردپرس است که به شما امکان می دهد فرم هایی را برای قرار دادن در وب سایت خود ایجاد کنید. با استفاده از این افزونه ، می توانید فرم های تماس ، آزمون ها و نظرسنجی ها را به راحتی به وب سایت خود اضافه کنید. فرم شرطی در گرویتی فرم از امکانات جالب این افزونه است که به طور خودکار برخی سوالات را بر اساس پاسخ کاربران به سوالات قبلی نشان می دهد یا پنهان می کند. گرویتی فرم بیش از یک دهه است که وجود دارد و در فضای افزونه فرم وردپرس به نامی معتبر و محبوب تبدیل شده است. در این مقاله ، ما یاد می گیریم از ویژگی های گرویتی فرم بیشترین بهره را ببریم.

این پست رو حتما ببین : آموزش افزونه بوکلی | پلاگین نوبت دهی وردپرس

 

دانلود افزونه گرویتی فرم از گیت هاب

دانلود افزونه گرویتی فرم آن هم بصورت رایگان روش خاصی دارد البته با توجه به اینکه افزونه گراویتی فرم یک افزونه تجاری است شما نمیتوانید آن را در مخزن اصلی وردپرس دانلود کنید بلکه یا از سایت مرجع افزونه گراویتی فرم بصورت دلاری باید خریداری کنید یا اینکه از مارکت های ایرانی اما اینجا میخواهم روشی را معرفی کنم که خیلی راحت آخرین نسخه از افزونه اورجینال گرویتی فرم را دانلود کنید

دانلود رایگان افزونه گراویتی فرم :

دانلود رایگان افزونه گراویتی فرم باید به گیت هاب مراجعه کنید پس روی لینک زیر کلید کنید و طبق تصویر زیر دکمه دانلود کلیک کنید و گزینه download ZIP را بزنید و افزونه را مطابق روش معمول همه افزونه ها روی وردپرس نصب کنید و بریم برای ادامه آموزش افزونه گرویتی فرم

 

https://github.com/wp-premium/gravityforms

 

 

دانلود افزونه گراویتی فرم

 

 نکته : اخیرا گزارش شده در روش دانلود افزونه گراویتی فرم از طریق گیت هاب نیاز به لایسنس هست و تا لایسنس افزونه را وارد نکنیم نمیتوانیم از افزونه استفاده کنیم (مطابق تصویر زیر) اگر شما هم چنین موردی داشتید میتوانید افزونه گراویتی فرم را بصورت مستقیم از طریق لینکی که در ادامه قرار میدهیم دانلود و بدون نیاز به لایسنس استفاده کنید 

 

دانلود افزونه گراویتی فرم با لینک مستقیم

برای استفاده از افزونه گراویتی فرم فارسی باید علاوه بر خوده افزونه، بسته فارسی ساز آن را نیز نصب کنید که در زیر لینک دانلود هر دو مورد را قرار داده ایم هر دو را دانلود و در وردپرس خود نصب کنید.

دنلود افزونه گراویتی فرم دانلود فارسی ساز گراویتی فرم

 

حال برای استفاده از افزونه گرویتی فرم فارسی، از قسمت افزودن افزونه ها، افزونه گرویتی فرم فارسی را نصب و فعال کنید. دوباره به قسمت تنظیمات حال در پایین قسمت مربوط به License Code بقیه تنظیمات را مشاهده می کنید. این تنظیمات شامل ارز دلخواه برای پرداخت ها، افزودن فرم ها به منوی نوار ابزار (Toolbar)، لاگ گیری ارور فرم ها و رفع باگ ها به صورت اوتوماتیک و… می باشد.

 

تنظیمات گرویتی فرم

 

ساخت فرم با گرویتی فرم

برای ساخت فرم با گرویتی فرم نیاز به تنظیمات خاصی در بخش پیکربندی فرم ها نیست. هنگامی که افزونه را با موفقیت نصب کردید و تنظیمات خود را انتخاب کردید ، آماده ایجاد اولین فرم خود هستید. از بخش فرم ها روی ایجاد فرم کلیک کنید. حال عنوان فرم و توضیح فرم را وارد نمایید.

 

ساخت فرم با گرویتی فرم

آموزش افزونه گرویتی فرم | ساخت فرم با گرویتی فرم

حال شما وارد ویرایشگر فرم می شوید. جایی که می توانید با کشیدن و رها کردن ، فیلدها و ابزارهای سفارشی سازی را برای ایجاد فرم مورد نظر خود استفاده کنید. بخش اول فیلدهای استاندارد، شامل عدد، متن تک خطی، متن پاراگرافی، چک باکس و… می باشد.

همان طور که مشاهده می کنید که این ها ابزارهای عمومی برای ساختن یک فرم هستند. اما بخش دوم یا فیلدهای پیشرفته سفارشی تر و پر استفاده تر هستند که کار شما را در ساخت فرم خیلی راحت تر می کنند. این ابزار شامل تاریخ (مثلا برای انتخاب تاریخ تولد: شمسی ساز تاریخ را فعال نمایید)، تلفن، ایمیل، بارگذاری فایل، کد امنیتی برای احراز هویت ربات نبودن، Consent و … است. Consent شامل یک متن برای قوانین شما و یک چک باکس برای تایید قوانین شما توسط کاربر است. فیلدهای بعدی فیلدهای ارسال نوشته، فیلدهای قیمت و فیلدهای گرویتی فرم فارسی هستند. با این فیلدها کاری نداریم و خودتان می توانید بررسی کنید.

فقط یک نکته درباره فیلدهای گرویتی فرم فارسی که دارای ابزار کد ملی است. و می توانید آن را استفاده کنید. قابلیت جداسازی حودکار توسط خط فاصله نیز هست.

این پست رو حتما ببین : بهترین قالب فروشگاهی وردپرس در سال ۲۰۲۱

 

افزودن فرم در گرویتی فرم

وقتی اولین فرم شما تکمیل شد، می توانید آن را به وب سایت خود اضافه کنید. به پیشخوان وردپرس خود بروید. سپس نوشته یا برگه ای را ایجاد کنید یا یکی از برگه ها یا نوشته های موجود را انتخاب کنید. در ویرایشگر صفحه ، یک دکمه افزودن فرم در بالای ویرایشگر بصری کنار افزودن پرونده چند رسانه ای وجود دارد. با انتخاب این دکمه یک منوی کشویی با فرم های شما نمایان می شود. فرمی را که ایجاد کرده اید انتخاب کرده و روی “فرم را قرار دهید” کلیک کنید.

 

ویژگی های افزونه گرویتی فرم

افزونه گرویتی فرم گزینه های زیادی را برای آسان بودن استفاده از فرم ها و ابزارها ارائه می دهد که کار طراح سایت وردپرسی را در ساخت فرم راحت تر کند. در اینجا برخی از ویژگی های برجسته گرویتی فرم آورده شده است.

ابزارهای گرویتی فرم به صورتی کاربر پسند طراحی شده و با کشیدن و رها کردن عمل می کند. در ویرایشگر فرم ، می توانید به راحتی فیلدهای جدید اضافه کنید ، انواع فیلدها را انتخاب کرده و فیلدها را در صورت نیاز دوباره مرتب کنید. این افزونه بیش از 30 نوع ابزار فرم را ارائه می دهد. بنابراین تقریباً هرگونه اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کنید. هنگامی که بازدیدکنندگان شروع به پر کردن فرم های شما می کنند ، گرویتی فرم بسته به محتوای پر شده در فرم ، می تواند اطلاعات دریافتی را به اعضای تیم بفرستد.

ویژگی پیشرفته قابل توجه گرویتی فرم توانایی کاربران برای بارگذاری فایل ها ، از جمله تصاویر یا اسناد ، در ارسال فرم است. برای مثال، برای احراز هویت کاربر، می خواهید که از کارت ملی و… خود یک عکس بارگذاری نماید. هم چنین امکان گرفتن خروجی اکسل از گرویتی فرم وجود دارد.

  • بیشتر از 30 فیلد فرم : در این افزونه یک طیف وسیع و گسترده از فرم های مختلف ارائه شده است و به کمک آن فرم های دلخواه خود را در وردپرس به سادگی ایجاد کنید.
  • فرم ریسپانسیو : نمایش فرم گرویتی از واکنشگرایی فوق العاده برخوردار است و در تمام دستگاه ها مانند موبایل، دسکتاپ و تبلت به بهترین شکل ممکن نمایش داده میشود
  • امکان شرطی : بر اساس انتخاب کاربر ها میتوانید فرم ها را به نمایش بگذارید یا آنها را مخفی کنید.
  • اطلاع رسانی ایمیل : اعلان های منظم و مناسب از طریق ایمیل در این افزونه کمک میکند تا در زمان های مختلف مانند ثبت نام یا هنگام ارسال فرم از آنها آگاهی داشته باشید
  • فیلتر هرزنامه : میتوانید با ایجاد فیلتر در این افزونه و برخی از گزینه ها مانند Really Simple Captcha و Akismet و reCaptcha جلوی ارسال شدن هرزنامه ها را بگیرید
  • آپلود پرونده(بارگذاری فایل) : به کمک افزونه Gravity Forms می توانید برای کاربران خود امکان بارگذاری فایل های مختلف در وردپرس را ایجاد کنید.
  • ذخیره و سفارشی سازی فرم : امکان ایجاد و ذخیره فرم ها را دارید و در صورت تمایل میتوانید فرم ها را کامل کرده یا بخش هایی از آن را شخصی سازی کنید.
  • مشخص کردن زمان و محدودیت برای فرم ها : میتوانید برای ورودی های فرم های ایجاد شده، بنا به نیاز سایت خود محدودیت هایی را در قالب زمان یا تعداد در نظر بگیرید.
  • مشخص کردن زمان و محدودیت برای فرم ها : میتوانید برای ورودی های فرم های ایجاد شده، بنا به نیاز سایت خود محدودیت هایی را در قالب زمان یا تعداد در نظر بگیرید.
  • فرم پیشرفته : میتوانید به مخاطب های وب سایت خود این امکان را دهید بدون اینکه به پیشخوان وردپرس شما دسترسی داشته باشند، پست وبلاگی قابل بررسی ارسال کنند. به کمک افزونه گرویتی فرم میتوانید این امکان را به وردپرس خود اضافه نمایید.

 

آموزش ساخت فرم چندمرحله ای با گرویتی فرم

در این قسمت با آموزش ساخت فرم چندمرحله ای با گرویتی فرم با ما همراه باشید. برای ساخت فرم های چندمرحله ای، از ابزار برگه در فیلدهای استاندارد استفاده می کنیم. برگه ای که ایجاد می کنیم، دارای سه بخش شروع صفحه، جداکننده صفحه و انتهای صفحه است. هر ابزاری که بعد از جداکننده اضافه شود، در مرحله بعدی فرم خواهد بود. اگر برگه دیگری اضافه کنیم، فقط شامل جداکننده صفحه خواهد بود و هر ابزاری بین دو جداکننده صفحه قرار گیرد، در مرحله دوم فرم خواهد بود. با کلیک روی یکی از بخش های شروع، جداکننده یا انتهای صفحه وارد تنظیمات برگه ها شوید و عنوان هر مرحله را انتخاب کنید. در این فرم سه مرحله به ترتیب برای دریافت اطلاعات شخصی، آدرس و احراز هویت انتخاب شده است.

آموزش ساخت فرم چندمرحله ای با گرویتی فرم

آموزش ساخت فرم چندمرحله ای با گرویتی فرم

 

اگر نشانگر پیشرفت فرم را بر روی حالت مرحله‌ای انتخاب کنید، نام هر مرحله از فرم که کاربر در حال تکمیل آن است در بالای فرم نمایش داده می‌شود، اما در صورت انتخاب گزینه نوار پیشرفت به صورت درصد پیشرفت با امکان تعیین رنگ خواهد بود.

این پست رو حتما ببین : بهترین روش نمایش ویدیو در وردپرس

 

آموزش گرویتی فرم

آموزش ساخت فرم چندمرحله ای با گرویتی فرم

 

 

فرم شرطی در گرویتی فرم

فرم شرطی در گرویتی فرم شاید محبوب ترین امکانات این افزونه باشد. این امکان به شما اجازه می دهد تا بسته به پاسخ کاربر یا انتخاب یک زمینه خاص در فرم ، فیلدهای خاصی را آشکار یا پنهان کنید. برای مثال ما یک لیست بازشو ایجاد کردیم و از کاربر خواستیم تا کشور خود را انتخاب کند. حال برای فیلد بعدی منطق شرطی را فعال کردیم که اگر کاربر کشور ایران را انتخاب کرد، فیلد بازشویی ظاهر شود که شامل شهرهای ایران است و از کاربر بخواهد تا شهر محل زندگی خود را انتخاب کند. (فرم شرطی در گرویتی فرم)

 

فرم شرطی در گرویتی فرم

فرم شرطی در گرویتی فرم

 

اگر می خواهید که چندین فیلد با فعال شدن منطق شرطی فعال شود، از ابزار جدا کننده استفاده کنید و منطق شرطی را روی آن فعال کنید.

 

گرفتن خروجی اکسل از گرویتی فرم

اگر می خواهید گرفتن خروجی اکسل از گرویتی فرم را بیاموزید، این بخش را مطالعه کنید. اگر قصد ذخیره کردن پاسخ های فرم ها را دارید، می توانید داده ها را در یک فایل اکسل ذخیره کنید. این امر به ویژه مفید است، اگر در حال جمع آوری داده ها از فرم های خود در مدت زمان طولانی باشید. از قسمت فرم ها، برون / درون ریزی را کلیک کنید و از بخش انتخاب فرم ها، فرم موردنظر خود را انتخاب کنید. حال فیلدی را که می خواهید خروجی بگیرید، تیک زده و دکمه دانلود فایل خروجی را کلیک کنید. همچنین از بخش سایدبار سمت راست در این صفحه، می توانید گزینه وارد کردن را کلیک کرده و یک فایل اکسل آپلود کنید تا داده های تنظیم شده در اکسل وارد فرم شوند.

 

گرویتی فرم را توصیه می کنیم چون با این افزونه قدرتمند فرم هایتان را کامل طراحی می کنید. با استفاده از آن ، می توانید هر فرم را از مواردی که کاربر می بیند ، تا آنچه کاربر می تواند ارسال کند ، تا افرادی که پاسخ ها را دریافت می کنند، سفارشی کنید. اگر شما نیاز به فرم های تماس ساده ، ثبت نام ایمیل یا حتی برنامه ریزی برای ایجاد فرم های فروش دارید ، Gravity Forms می تواند به شما در انجام همه اینها و موارد دیگر برای سایت وردپرسی شما کمک کند. ممنون که با مقاله آموزش افزونه گرویتی فرم همراه ما بودید.

1 دیدگاه دربارهٔ «آموزش افزونه گرویتی فرم | ساخت فرم شرطی و چندمرحله ای با gravity form»

صدرا گفت:

با سلام ممنون از سایت خوبتون
یه سوال من تاریخ رو انتخاب کردم ولی به میلادی واسم اورده چطوری میتونم فارسیش کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد