فقط واتساپ ۰۹۱۵۷۲۳۲۳۹۸

شمسی ساز وردپرس | بهترین افزونه فارسی ساز تقویم و تاریخ

شمسی ساز وردپرس

شمسی ساز وردپرس افزونه تبدیل تقویم میلادی به شمسی است. بخشی از کاربران وردپرس را ایرانیان تشکیل میدهند و از آنجایی که تاریخ رسمی کشور ما شمسی است لازم است بر روی وب سایتمان تاریخ شمسی وجود داشته باشد. وردپرس با تقویم میلادی طراحی شده است و به طور پیش فرض تاریخ میلادی را نمایش میدهد. ممکن است قالبی که برای وردپرس تان استفاده میکنید تقویم شمسی وردپرس نداشته باشد و صرفا تاریخ میلادی را پشتیبانی کند. در این صورت نیاز است افزونه شمسی ساز وردپرس را بر روی وردپرس تان نصب کنید.

در این مقاله از آموزش وردپرس با افزونه ی فارسی ساز و بخش های متخلف آن آشنا خواهید شد. سپس تمام ویژگی این افزونه را مورد بررسی قرار داده ایم.

 

افزونه Wp Parsidate بهترین افزونه فارسی ساز وردپرس

بهترین افزونه فارسی ساز وردپرس را میتوان افزونه Wp Parsidate دانست. این افزونه را بیشتر از 100 هزار نفر نصب کرده اند. این افزونه برای تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس استفاده میشود.

این افزونه همچنین قابلیت فارسی کردن زبان پیشخوان در وردپرس را نیز دارد. اگر از این افزونه استفاده کنید دیگر حتی لازم نیست وردپرس فارسی را نصب کنید زیرا این افزونه میتواند فایل های مربوط به زبان را به وردپرس منتقل کند. همانطور که میدانید اگر نسخه های جدید وردپرس ارائه شود، یک بازه زمانی چند ماهه طول میکشد تا وردپرس فارسی آن نسخه ارائه شود و همین مسئله میتواند روی بخش هایی از سایت شما اثر بگذارد یا باعث شود از رقبایتان عقب بمانید. به کمک این افزونه میتوانید بدون فوت وقت، وردپرس تان را به آخرین نسخه موجود آپدیت کنید و از آن استفاده کنید.

شماری از ویژگی های افزونه شمسی ساز:

  • رابط‌کاربری آسان و سریع
  • سبک و کم حجم بودن افزونه
  • امکان مشاهده تقویم شمسی در همه جای سایت (برگه ها، نوشته ها، دسته بندی ها، دیدگاه ها و …)
  • قابلیت ایجاد تاریخ شمسی در پیوند های یکتا
  • قابلیت نوشتن تقویم شمسی در پیشخوان (نوشته ها، لیست برگه ها، دیدگاه ها)
  • امکان افزون و مشاهده تقویم شمسی در وردپرس با استفاده از ویجت ها
  • قابلیت راست‌چین کردن سایت
  • بهبود حالت نوشتن فارسی و عربی
  • تبدیل اعداد انگلیسی به ارقام فارسی (برگه ها، نوشته ها، دیدگاه ها، دسته بندی ها، جستوجوها)
  • سازگاری با فروشگاه ساز ووکامرس
این پست رو حتما ببین : آموزش آپدیت دستی وردپرس | بروزرسانی وردپرس بصورت دستی

 

حل مشکل تقویم فارسی در وردپرس با wp-parsidate

حل مشکل تقویم فارسی در وردپرس به کمک افزونه wp-parsidate صورت میپذیرد. کار با این افزونه بسیار ساده است و قبل از هر چیز باید این افزونه را نصب کرده و آن را فعال کنید. با مراجعه به مخزن وردپرس میتوانید اسم افزونه ی wp-parsidate را وارد کنید. پس از سرچ افزونه آن را نصب و سپس فعال سازی کنید.

 

زمانی که این افزونه شمسی ساز وردپرس را نصب کرده باشید، در پیشخوان وردپرس یک قسمت به نام تنظیمات پارسی اضافه خواهد شد. سه بخش تنظیمات در این افزونه وجود دارد. 1- هسته. 2- تبدیل. 3- هماهنگی با افزونه ها. در تصویر زیر این بخش ها مشخص است.

 

سربرگ اول – هسته:

در بخش هسته دو گزینه بالا را مشاهده میکنید که گزینه اول تغییر زبان‌مدیریت و گزینه دوم تغییر زبان سایت است. توجه داشته باشید که اگر قالب شما به طور پیش فرض فارسی باشد انتخاب این گزینه تغییری ایجاد نخواهد کرد. اگر گزینه سوم را روی فعال قرار دهید، تاریخ میلادی در وردپرس تان به تاریخ شمسی تبدیل خواهد شد.

اگر گزینه انتقال این برگه به زیر منو را انتخاب کنید، تنظیمات این افزونه / بهترین افزونه فارسی ساز وردپرس را به شکل زیر منو، به تنظیمات پیشخوان وردپرس اضافه می کنید.

 

سربرگ دوم – تبدیل:

سه گزینه در این بخش وجود دارد که کاربرد آنها به شرح زیر است:

رقم های پارسی: با فعال کردن هر گزینه، در وردپرس اعداد آن بخش به صورت فارسی نمایش داده خواهد شد.

تصحیح حروف عربی: اگر این گزینه را فعال کنید، اعداد و حروف عربی به فارسی تبدیل میشود.

تبدیل تاریخ پیوند‌های یکتا: در پیوند های یکتا، تمامی تاریخ ها به صورت شمسی نوشته میشوند.

 

سربرگ سوم – هماهنگی با افزونه‌ها:

این بخش توسط افزونه پارسی_دیت، برای ووکامرس طراحی شده است. اگر میخواهید از این افزونه برای فروشگاهتان استفاده کنید با توجه به نیاز خودتان باید گزینه ها را فعال کنید.

با استفاده از گزینه های این بخش این امکان را دارید اعداد انگلیسی در سایر بخش ها را تبدیل به اعداد فارسی کنید. همچنین امکان تصحیح حروف عربی وجود دارد و علاوه بر آن میتوانید در پیوندهای یکتا، تاریخ را تبدیل به شمسی کنید.

با استفاده از امکاناتی که در قسمت سوم قرار داده شده است، این امکان وجود دارد که انطباق میان شمسی ساز وردپرس Wp Parsidate و افزونه های ووکامرس (Easy Digital Downloads) ایجاد شود. برای تصحیح شدن قیمت و پارسی کردن ریال میتوان از این امکان استفاده کرد. همچنین اگر به قسمت ابزارک (در پیشخوان) مراجعه کنید، میتوانید تقویم پارسی را در قسمت های مشخص از وردپرس تان مانند فوتر اضافه کنید.

این پست رو حتما ببین : نصب / تغییر فونت در وردپرس

 

لینک دانلود شمسی ساز وردپرس

حل مشکل تقویم فارسی در وردپرس به کمک افزونه Wp Parsidate انجام می‌شود. حالا که با قسمت های مختلف این افزونه و ویژگی های آن آشنا شده اید، وقت آن رسیده تا افزونه را نصب کنید و آن را بر روی وردپرس خود فعال کنید و از امکانات آن بهره مند شوید.

دانلود افزونه Wp Parsidate

 

برای دانلود این افزونه میتوانید از طریق دکمه بالا اقدام کنید و این افزونه را دانلود و بر روی وردپرس خود فعال کنید و از امکانات و ویژگی های افزونه سبک و کم حجم Wp Parsidate استفاده کنید.

از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید از شما متشکریم. در این مقاله سعی کردیم شما را با افزونه شمسی ساز وردپرس وردپرس آشنا کنیم و ویژگی های آن را بررسی کنیم. در ادامه بخش های مختلف و شیوه نصب آموزش داده شد و سپس برای سهولت در استفاده از این افزونه، لینک دانلود را برای شما قرار دادیم. اگر تجربه ی کار با این افزونه را دارید میتوانید در قسمت نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد