فقط واتساپ ۰۹۱۵۷۲۳۲۳۹۸

وردپرس چیست و چگونه کار میکند چه کاربردی دارد؟

وردپرس چیست و چگونه کار میکند این اولین سوالی است که برای یادگیری وردپرس باید از خوب بپرسید و اگر پاسخ کامل و شفافی برای این سوال داشته باشید نصف راه یادگیری وردپرس را رفته اید با خیال راحت اقدام به یادگیری وردپرس و جزئیات آن میکنید پس برای اینکه دقیقا بدانید وردپرس چیست و چگونه کار میکند حتما ویدیو بالا از سلسله جلسات آموزش وردپرس را با دقت ببینید یا با ادامه مقاله همراه ما باشید

 

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد

وردپرس چه کاربردی دارد ؟ اگر خلاصه مفید بخوایم به این سوال پاسخ بدیم باید بگوییم وردپرس یک سیستم سایت سازه که هم خیلی ساده است و هم خیلی حرفه ای و خفن…! یعنی چی؟ یعنی شما میتونید خیلی راحت در مدت زمان 2 روز یک وبسایت حرفه ای با امکانات بالا رو بدون کدنویسی راه اندازی کنید و همچنین سایت شما ظرفیت داشتن امکاناتی در حد دیجی کالا را هم داشته باشد. جالب اینجاست که برای بدست آوردن این مهارت ها هم شما نهایتا به 2 ماه زمان احتیاج دارید بدون اینکه نیاز به یادگیری کدنویسی داشته باشید. حالا میبینید وردپرس چیست و چه قابلیت هایی داره..!

وردپرس چیست

اما یک نکته را همینجا خدمتون عرض کنم که اگر میخواید از مهارت طراحی سایت با وردپرس بعنوان شغل استفاده کنید و درآمدهای بالا ازش داشته باشید قطعا توصیه میکنم کدنویسی وردپرس را هم یادبگیرید که البته اگر درست و اصولی آموزش ببینید و طبق نقشه راه پیش برید یادگیری کدنویسی وردپرس هم اصلا کار سختی نیست. (وردپرس چیستوردپرس چه کاربردی دارد)

این پست رو حتما ببین : آموزش تنظیمات وردپرس

 

چرا باید وردپرس را یاد بگیریم؟

با توجه به شرایطی که اخیرا شروع ویروس کرونا در جهان ایجاد کرده بسیاری از کسب و کارها برای جلوگیری از نابودی وارد فضای آنلاین شدند تا محصولات و خدمات خود را از طریق وبسایت و… بفروشند که البته خیلی از آنها بیش از پیش رونق گرفتند از این رو بازار طراحی سایت هم رشد چشمگیری را تجربه کرد که گل سر سبد طراحی سایت وردپرس است.

چرا از وردپرس استفاده کنیم

وردپرس به قدری رشد کرده که الان حدود نصف سایت های جهان وردپرسی هستند و این روند هم به شدت در جهان رو به افزایش است و این یعنی کلی فرصت شغلی و درآمدزایی برای متخصصین وردپرس، مخصوصا افرادی که به کدنویسی وردپرس هم مسلط هستند، بخاطر همین افراد زیادی به یادگیری این مهارت ارزشمند یعنی طراحی سایت با وردپرس رو آوردند و از این طریق درآمد های خوبی کسب کردند. بنابراین شما هم خیالتان راحت باشد جرا که مسیر بسیار خوب و پولسازی را برای یادگیری انتخاب کردید. حالا ببینیم وردپرس چه کاربردی دارد و وردپرس چگونه کار میکند

 

وردپرس چگونه کار میکند

وردپرس چیست و چگونه کار میکند ؟ حتما شنیده اید که وردپرس را یک سیستم مدیریت محتوا مینامند یعنی چی؟ شما یک وبسایت را در نظر بگیرید… مثلا همین سایت وبسافت3، این سایت از یک سری محتواهایی تشکیل شده دیگه درسته؟ منظور از محتوا چیه؟ همین منوهایی در بالای صفحه وجود داره، اسلایدر، لوگو، لیست مقالات، بخش نظرات و هر المان دیگه ای که در وبسایتمون وجود داره جزء محتواهای سایت محسوب میشوند… حالا

ما بعنوان مدیر سایت نیاز داریم تا یک کنترل پنلی داشته باشیم که بتوانیم این محتواهارو مدیریت کنیم، یعنی چی مدیریت کنیم؟ یعنی اگر بخواهیم یک منوی جدید به بخش منوها اضافه کنیم یا منوی های موجود را ویرایش کنیم حذف کنیم یا مثلا لوگو را تغییر دهیم یا اسلایدر را ویرایش کنیم یا یک پست جدید در سایت منتشر کنیم یا هرچیییییییز دیگه ای مثل این، بتوانیم از طریق کنترل پنل این کارهارا انجام دهیم. حالا مهم ترین نکته ای که باید بدانید این است که وردپرس امکان انجام این کارها را برای ما فراهم میکند!

درحقیقت وردپرس کنترل پنلی داره که ما میتوانیم محتواهای وبسایتمان را طبق همین توضیحاتی که خدمتون عرض کردم مدیریت کنیم. امیدوارم تا اینجا درک کلی از نحوه عملکرد وردپرس پیدا کرده باشید و پاسخ سوال وردپرس چگونه کار میکند را بدست آورده باشید

تصویر زیر نمایی از کنترل پنل یا همان پنل مدیریت وردپرس را نشان میدهد که در جلسات بعدی با تک تک بخش های آن آشنا میشوید و بطور کامل متوجه میشوید که وردپرس چگونه کار میکند

پنل مدیریت وردپرس

 

این پست رو حتما ببین : بازار کار وردپرس در ایران

 

ظاهر سایت ما با وردپرس چگونه خواهد بود؟

ممکن است این سوال هم برای شما بوجود بیاید که ظاهر سایت ما با وردپرس چگونه خواهد بود.. همانطور که بالاتر هم گفتم وردپرس بخاطر محبوبیت و رشد توسعه قابل توجهی که در جهان داشته و البته اوپن سورس بودنش باعث شده کلی قالب هم در مدل های مختلف براش طراحی بشه، درواقع ما هر نوع وبسایتی که بخواهیم طراحی کنیم چه فروشگاهی، شخصی، شرکتی، خبری، سازمانی و… کلی قالب آماده رایگان و غیر رایگان براش وجود داره که میتونیم انتخاب کنیم و شکل و ظاهر وبسایتمون رو طبق اون قالب راه اندازی کنیم. با ادامه مقاله وردپرس چیست در وبسافت3 همراه باشید….

قالب سایت وردپرسی

قالب وردپرس رایگان :

اگر بخواهید وبسایت تان را با یکی از قالب های رایگان وردپرس راه اندازی کنید میتوانید وارد مخزن قالب های وردپرس شوید که تا الان +9000 پوسته (قالب وردپرس) به ثبت رسیده و بصورت کاملا رایگان میتوانید دانلود و استفاده کنید. ضمن اینکه در پنل مدیریت وردپرس، منوی نمایش و زیرمنوی پوسته ها هم میتوانید به مخزن قالب های وردپرس متصل شوید و قالب مورد نظرتان را انتخاب کنید. البته استفاده از قالب های رایگان را بیشتر برای آموزش و تست و یادگیری پیشنهاد میکنم و اگر قصد راه اندازی یک وبسایت حرفه ای با امکانات عالی را دارید پیشنهاد میکنم از قالب های پولی که در ادامه خدماتتان معرفی میکنم استفاده کنید…

قالب های غیر رایگان :

یکی از بهترین منابع برای خرید قالب حرفه ای وردپرس سایت ژاکت میباشد که میتوانید قالب مورد نظرتان را (شخصی، فروشگاهی، شرکتی، خبری و…) از بین قالب های موجود در این سایت انتخاب کتید و وبسایت حرفه ای خود را راه اندازی کنید. قالب هایی که در این وبسایت به فروش میرسد عمدتا قالب های خارجی هستند که توسط ایرانی ها فارسی سازی و راست چین شدند و البته قالب هایی هم هستد که صفرتاصد توسط ایرانی ها طراحی و تولید شده اند بنابراین یکی از مزیت های استفاده از قالب های غیر رایگان وردپرس ارائه پشتیبانی است و تیم فروشنده قالب وظیفه دارد قالب را صحیح و سالم تحویل دهد و در صورت وجود مشکل در قالب شما را کمک و پشتیبانی کند. (ادامه مقاله وردپرس چیست و وردپرس چگونه کار میکند)

پیشنهاد وبسافت3 : آموزش نصب قالب وردپرس

 

امکانات سایت وردپرسی

شاید از خودتان بپرسید امکانات سایت وردپرسی من چگونه خواهد بود؟ چطور میتوانم به سایت وردپرسی خودم امکانات مختلف اضافه کنم و آیا اصلا وردپرس قابلیت توسعه پذیری  دارد؟ پاسخ این سوالات هم مشابه بحث انتخاب قالب است، همانطور که گفته شد، به دلیل متن باز بودن و همچنین گسترش و محبوبیت چشمگیر وردپرس در کل جهان، هر امکاناتی که از سمت وردپرسی ها مورد تقاضا قرار میگیره، برنامه نویسان در سراسر جهان میان اون امکانات رو بصورت پلاگین (افزونه) طراحی میکنند و ما براحتی با نصب اون افزونه روی وردپرس میتونیم اون امکان خاص رو به سایت وردپرسی خودمون اضافه کنیم. حالا میبینید وردپرس چیست و چه امکاناتی دارد.

بطور مثال ما میخواهیم امکان اشتراک خبرنامه ایمیلی یا پیامکی را به وبسایتمان اضافه کنیم، فقط کافیه با یک کلیک افزونه شو نصب کنیم تا امکانش در وبسایتمان فراهم شود یا هر امکانات دیگه ای که مدنظرمان است فرقی نمیکند. ضمن اینکه دوستان افزونه های وردپرس هم تا 90درصد مواقع رایگان هستند اما افزونه ها را از کجا تهیه کنیم؟

در ادامه مقاله وردپرس چه کاربردی دارد خدمتتان عرض کنم برای تهیه افزونه وردپرس هم میتوانید به مخزن پلاگین های وردپرس مراجعه کنید تاکنون +60هزار افزونه برای وردپرس در مخزن پلاگین های وردپرس به ثبت رسیده که میتوانید خیلی راحت افزونه مورد نظرتان را جستجو کنید و آن را بصورت کاملا رایگان دانلود و روی وردپرس تان نصب کنید.

امکانات سایت وردپرسی

علاوه بر مخزن اصلی پلاگین های وردپرس که میتوانید پلاگین (افزونه) مورد نظرتان را رایگان دانلود و استفاده کنید، مارکت های دیگری هم برای خرید افزونه بصورت پولی وجود دارد که یکی از معروف ترین آنها در ایران سایت ژاکت هست که بالاتر برای خرید قالب وردپرس هم معرفی کردیم. اگر افزونه مورد نظرتان را از مخزن اصلی پلاگین های وردپرس بصورت رایگان پیدا نکردید میتوانید از این مارکت ها هم استفاده کتید و با خرید افزونه وردپرس امکانات مورد نظرتان را به وبسایت تان اضافه کنید.

نکته : افزونه هایی که در مخزن پلاگین های وردپرس وجود دارد بلحاظ امنیتی کاملا مطمئن هستند چرا که توسط کارشناسان خوده وردپرس کاملا بررسی میشوند و در صورت تایید شدن در مخزن ثبت میشوند بنابراین سعی کنید حدالامکان افزونه های مورد نیازتان را از مخزن اصلی وردپرس دانلود کنید تا خداینکرده مشکل امنیتی برای وبسایت تان بوجود نیاید.

 

 

آیا میتوانم وردپرس را در کامپیوترم نصب کنم؟

بله البته! مخصوصا اگر تازه با وردپرس آشنا شدید و دقیقا نمیدانید وردپرس چیست و تازه میخواهید کار با وردپرس را یادبگیرید پیشنهاد میکنم که حتما اول وردپرس را در لپتاپ یاکامپیوتر شخصی تان نصب و راه اندازی کنید. چرا که اگر در شروع کار بخواهید در هاست آنلاین کار کنید اولا که باید برای خرید هاست و دامنه هزینه کنید و همجنین باتوجه به اینکه کار در هاست آنلاین نیاز به اینترنت دارد سرعت کار فضای نت به مراتب کندتر از کامپیوتر شخصی تان است. بنابراین پیشنهاد میکنم تا زمانی که در فاز آموزش و یادگیری هستید حتما در کامپیوتر شخصی تان با وردپرس کار کنید و در نهایت که خواستید وبسایت تان را در فضای اینترنت راه اندازی کنید سراغ تهیه هاست و دامنه بروید.

 

نرم افزار های مورد نیاز برای نصب وردپرس در کامپیوتر :

در پاراگراف قبل گفتیم تازمانی که در فاز آموزش و یادگیری وردپرس هستید بهتر است وردپرس را در کامپیوتر شخصی تان نصب کنید. اما باز سوالی که مطرح میشود این است که برای استفاده از وردپرس در کامپیوتر، به چه نرم افزار های جانبی نیاز داریم و برنامه های مورد نیاز برای نصب وردپرس چیست ..؟

مهم ترین نرم افزاری که برای نصب و راه اندازی وردپرس در کامیپوتر مورد نیاز است نرم افزار زمپ xampp است که حتما قبل از نصب وردپرس فارسی باید آن را نصب کنیم. البته نصب این نرم افزار بسیار ساده است و جلسه مربوط به آموزش نصب وردپرس روی ویندوز این موضوع را بصورت کاملا عملی توضیح دادیم. همچنین به یک مرورگر مناسب هم برای نمایش خروجی کار نیاز دارید که پیشنهاد ما استفاده از مرورگر فایرفاکس یا کروم است.

 

چرا وردپرس برای نصب به نرم افزار زمپ نیاز دارد؟

برای پاسخ به این سوال اول باید این موضوع را بدانید که وردپرس توسط زبان برنامه نویسی PHP که یک زبان بک اند سمت سرور است ساخته شده، زبان های سمت سرور هم برای اجرا نیاز به سرور دارند یعنی بصورت پیشفرض در کامپیوتر اجرا نمیشوند و اساسا در هاست آنلاین اجرا میشوند اما ما برای اینکه بتوانیم از زبان های سمت سرور مثل همین PHP در کامیپوتر شخصی مان استفاده کنیم میتوانیم از نرم افزار های شبیه ساز سرور مثل زمت xampp یا ومپ wamp استفاده کنیم.

آموزش نصب وردپرس روی ویندوز

این نرم افزار ها سرویس های لازم برای اجرای کدهای PHP را در کامپیوتر ما اجرا میکنند اصطلاحا سیستم ما تبدیل به یک سرور مجازی میشود. البته این فرایند بسیار ساده و سریع اتفاق میوفتد و هیچ تغییری هم در عملکرد کامپیوتر اتقاف نمیفتند فقط کافیست چند کلیک کنید تا سرویس های Apache و Mysql موقتا در کامپیوتر شما اجرا شوند تا وردپرس را نصب و استفاده کنید و پس از اتمام کار خاموش شوند. امیدوارم تا اینجا پاسخ روشنی به سوال وردپرس چیست و چگونه کار میکند داده باشیم

 

دیگر مزایای وردپرس چه کاربردی دارد

یادگیری و استفاده آسان وردپرس

وردپرس رابط کاربری بسیار حرفه ای، زیبا و در عین حال ساده ای دارد که هر کسی براحتی میتواند کار با وردپرس را یادبگیرد. شما خیلی راحت و با چند کلیک میتوانید وردپرس را روی کامپیوتر یا هاست آنلاین نصب کنید. قسمت های مختلف پنل مدیریت وردپرس آنقدر ساده و جذاب طراجی شده که میتوانید براحتی با یه آموزش ساده به تمامی بخش ها مسلط شوید و وبسایتتان را مدیریت کنید. (وردپرس چگونه کار میکند)

 

توسعه پذیری آسان وردپرس

وردپرس به دلیل توسعه پذیری آسانی که دارد افزونه های زیادی هم برایش طراحی شده و وجود همین افزونه ها یک پای قدرت وردپرس هستند. علاوه بر اینها شما اگر با زبان برنامه نویسی php آشنایی داشته باشید خیلی راحت میتوانید دستورالعمل های طراحی افزونه برای وردپرس را یادبگیرید و سایت وردپرسی تان را با ساخت افزونه های اختصاصی توسعه دهید. همچنین توابع و کدهای توسعه قالب وردپرس بسیار ساده هستند بالا گفتیم زبان برنامه نویسی وردپرس چیست بنابرین فقط کافی است آشنایی اولیه ای با زبان php داشته باشید.

 

سئوی عالی وردپرس

یکی از مهم ترین اقداماتی که هر وبسایتی برای رشد به آن نیاز دارد بحث بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو است. سئو باعث میشود سایت ما در نتایج جستجوی گوگل در رتبه های بالا قرار بگیرد و از این طریق مشتریان مارا پیدا کنند. پس ساختار و سیستم مدیریت محتوای وبسایتمان باید مطابق استانداردهای جهانی طراحی شده باشد که از این رو وردپرس بهترین شرایط را دارد، وردپرس با در نظر گرفتن متادسکریپشن ها، دسته بندی ها، برچسب ها، لینک های مطلوب و… انجام عملیات سئو را حد خیلی زیادی آسان میکند و همچنین افزونه های فوق العاده ای مثل yoas برای کمک به سئوی سایت در وردپرس وجود دارد که با استفاده از ان میتوانیم محتواهای سئو شده تولید کنیم. حالا میبینید وردپرس چیست و چه ویژگی های خوبی در سئو دارد.

 

امنیت وردپرس

از قدیم الایام همیشه هکرها در پی راهی برای نفوذ و سوء استفاده از وبسایت ها هستند اما به هیچ عنوان وردپرس گزینه راحتی برای هکرها نیست، با توجه به بروزرسانی های مداوم و رفع مشکلات امنیتی که گاها در وردپرس یافت میشود امروزه وردپرس به یکی از امن ترین سیستم های مدیریت محتوا تبدیل شده و ضمن اینکه شما میتوانید با استفاده از افزونه هایی مثل iThemes Security و all in one wp security امنیت وبسایت خود را تا حد خیلی زیادی ارتقاء دهید. میبینید وردپرس چه کاربردی دارد

وردپرس بهترین و پرطرفدار ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان شناخته شده و تا کنون حدود نصف سایت های جهان وردپرسی شدند و آمار قدرت و پیشرفت وردپرس را نشان میدهد اما همین امر باعث میشود هکر های زیادی هم به سمت وردپرس جذب شوند و به همواره به دنبال راهی برای نفوذ به آن باشند. بنابراین بحث تامین امنیت وردپرس اهمیت زیادی دارد که البته توسعه دهندگان وردپرس نیز بیکار ننشسته اند و همواره در تلاش هستند تا امنیت وردپرس را بهبود ببخشند و تا حد بسیا زیادی هم در این مسیر موفق بوده اند اما هر سیستمی (چه وردپرس چه غیر وردپرس) هرچقدر هم که بلحاظ امنیتی قوی باشد  باز هم نمیتوان بطور 100% آن را امن و غیرقابل نفوذ خواند اما وردپرس در مقایسه با سایر سیستم های طراحی سایت امتیاز بالاتری بلحاظ امنیت دارد.

جالب است بدانید در هر دقیقه حداقل 90هزار حمله توسط هکرها به سایت های وردپرسی انجام میشود. این حملات اغلب از سمت افزونه های وردپرس انجام میشود یعنی هکر در بین افزونه هایی که روی وردپرس نصب هست راهی برای نفوذ به سایت پیدا میکند اما این خطر یک راهکار ساده دارد. اگر شما افزونه های مورد نیازتان را از مخزن اصلی وردپرس دانلود کنید کاملا از این خطر در امان خواهید بود چرا که افزونه هایی که در مخزن وردپرس ثبت میشوند بلحاظ امنیتی توسط کارشناسان خبره وردپرس تایید شده هستند و راهی برای نفوذ ندارند.

نگران امنیت وردپرس نباشید

امنیت پلتفرم ها و سیستم های مختلف همیشه دغدغه افراد بوده اما با توجه به توضیحات بالا نگرانی در مورد امنیت وردپرس وحود ندارد. جالب است بدانید وبسایت های معروف و معتبری در دنیا مثل وبلاگ ناسا، سایت خبری bbc، وبلاگ فیسبوک و… از وردپرس استفاده میکنند، قائدتا بحث امنیت اطلاعات در این وبسایت ها اهمیت خاصی دارد بنابراین اگر وردپرس امنیت ضعیفی داشت این وبسایت ها هیچوقت آن را انتخاب نمیکردند. حالا میبینید وردپرس چیست و چه امنیتی دارد.

 

وردپرس بهترین راه تاسیس فروشگاه اینترنتی

در چندسال گذشته با شرایطی که بواسطه شیوع ویروس کرونا در جهان بوجود آمده بسیاری از کسب و کارهای سنتی را دچار مشکل کرده و با شکست مواجه کرده بخاطر همین بسیاری از کسب و کارها برای ادامه جیات شان مجبور شدند وارد فضای آنلاین شوند که لازمه آن راه اندازی وبسایت فروشگاهی برای ارائه محصولات و خدماتشان بود. سیستم مدیریت محتوای وردپرس به همراه افزونه فروشگاه ساز ووکامرس امکان راه اندازی وبسایت فروشگاهی را براحتی هرچه تمام تر و با کمترین هزینه ممکن به به کاربران ارائه داده حتی وردپرس این قابلیت را دارد که افراد بدون هیچگونه دانش برنامه نویسی بتوانند وبسایت فروشگاهی خود را راه اندازی کنند.

این قابلیت وردپرس باعث شد افراد زیادی مهارت های آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی را با توجه به سهولت آن یادبگیرند و در بازاری که کسب و کارها دسته دسته وارد فضای آنلاین میشوند و به خدمات طراحی سایت نیاز دارند فعالیت کنند و با ارائه خدمات طراحی سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی، پشتیبانی سایت و… بخوبی درآمدزایی کنند.

 

چند آمار جالب از وردپرس

با مطالبی که بالاتر مطالعه کردید قطعا متوجه شدید که وردپرس چیست و چه کاربردی دارد حالا در این بخش میخواهیم چند آمار جالب از وردپرس به شما عزیزان بدهیم که مطمئنا برای شما جذاب خواهد بود.

1 – بیش از 45% از کل وبسایت های جهان از وردپرس استفاده میکنند در حالی که این آمار در سال گذشته 34% بود اما امسال به بیش از 45% رسیده و این روند با توجه به رشد و توسعه روز افزون وردپرس به شدت رو افزایش است. بنظر شما تا چند سال آینده وضعیت چطور میشه؟

2 – بیش از 500 میلیون وبسایت در جهان از وردپرس استفاده میکنند

3 – بیش از 60 هزار افزونه بصورت کاملا رایگان در مخزن وردپرس ثبت شده است که هر کدام امکانات خاصی را به وبسایت شما اضافه میکند و در صورت لزوم میتوانید از آنها استفاده کنید.

4 – وبلاگ ناسا، سایت خبری BBC ، وبلاگ فیس بوک، سایت رسمی کشور سوئد و بسیاری از سایت های معروف و معتبر جهان از وردپرس استفاده میکنند.

5 – محبوب ترین قالب وردپرس (قالب آوادا) در سایت تم فارست بیش از یک تیلیارد فروش داشته، این قالب در سایت تم فارست با قیمت 60 دلار به فروش میرسد و تا کنون حدود 76 هزار نسخه از آن فروخته شده (خودتون حساب کنید ببینید چه عددی میشه)

این پست رو حتما ببین : درآمد طراحی سایت با وردپرس در سال 1401

 

آیا وردپرس محدود است؟

صحبت های زیادی در مورد محدودیت وردپرس در طراحی سایت مطرح میشود آنهایی که از وردپرس خوششان نمیاید میگویند وردپرس چیست بچه بازی است و فقط برای راه اندازی یک وبلاگ مناسب است طرفداران وردپرس هم میگویند بهترین و کامل ترین ابزار طراحی سایت در جهان وردپرس است! بنظر شما کدام نظر صحیح است؟ (لطفا شما هم نظرتون رو در کامنت ها بگید)

اما در مورد محدودیت وردپرس در طراحی سایت باید چند نکته را بدانید اولا اینکه اگر صرفا به اتکا به قالب های آماده و بدون کدنویسی بخواهیم طراحی سایت انجام دهیم بله واقعا محدود هستیم یعنی باید در چهارچوب همان امکاناتی که قالب و افزونه ها در اختیار ما قرار میدهند حرکت کنیم بطور مثال وقتی از یک قالب آماده استفاده میکنیم مجبوریم فقط از همان المان هایی که قالب برای صفحه آرایی در اختیارمان قرار میدهد استفاده کنیم و اگر بخواهیم بخش جدیدی را در صفحه اصلی داشته باشیم به مشکل میخوریم یا اگر بخواهیم استایل خاصی را روی بخشی از وبسایت اعمال کنیم به مشکل میخوریم! اما چطور میتوانیم این محدودیت ها را بشکنیم؟

شکستن محدودیت های وردپرس

حتما تا الان حدس زده اید که چطور میتوانیم محدودیت های وردپرس در طراحی سایت را بشکنیم! بله با کدنویسی! اگر کدنویسی بلد باشیم براحتی میتوانیم از چهارچوب امکانات وردپرس و همچنین قالب های آماده خارج شویم و در نهایت وبسایت مان را دقیقا همانطور که میخواهیم طراحی کنیم. البته این بدان معنا نیست که اصلا از وردپرس یا قالب های آماده یا افزونه ها استفاده نکنیم نه قطعا استفاده میکنیم اما با این تفاوت که حالا میتوانیم با مهارت های کدنویسی که داریم آنها را بر اساس سلیقه و نیاز خودمان شخصی سازی کنیم شاید بپرسید کدنویسی وردپرس چیست ؟ دقیقا چه مباحثی را برای کدنویسی وردپرس باید یادبگیرم؟ با ادامه این مبحث همراه باشید…

مهارت های لازم برای کدنویسی وردپرس

توجه داشته باشید برای تخصص کامل در وردپرس ما ابتدا باید آموزش های مقدماتی وردپرس، کار با قالب های آماده، کار با افزونه ها و همچنین طراحی سایت بدون کدنویسی را یادبگیریم و بعد بریم سراغ یادگیری کدنویسی وردپرس! اما مباحث کدنویسی وردپرس چیست …

1 – html و css : کدنویسی html و css اولین و مهم ترین قدم برای یادگیری کدنویسی وردپرس هست صفحات سایت تماما توسط کدهای html css ایجاد میشوند و ما برای تغییر هر بخش از وبسایت یا تغییر استایل هر المان نیاز به ویرایش کدهای Html و css داریم خبر خوب اینکه شما میتونید در دوره آموزش html رایگان در وبسافت3 شرکت کنید و قدم اول برای یادگیری کدنویسی وردپرس را بردارید.

2 – php برای وردپرس : جالب است بدانید سیستم مدیریت محتوای وردپرس توسط زبان برنامه نویسی PHP ساخته شده بنابراین برای یادگیری کدنویسی وردپرس نیاز داریم تا با زبان php هم آشنایی داشته باشیم. لازم به ذکر است که نیاز نیست صفر تا صد php را یادبگیرید بلکه فقط یک سری از مباحث php در وردپرس پیشنیاز هستند که یادگیری آنها برای ورود به دنیای کدنویسی وردپرس کفایت میکند.

ادامه دارد…

 

توابع وردپرس چیست

توابع وردپرس چیست – همانطور که بالاتر اشاره کردیم وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP ساخته شده و یعنی تمامی کدهای وردپرس از نوع php هستند. همانطور که میدانید اساس و پایه کار بک اند یک وبسایت، ذخیره و دریافت اطلاعات از دیتابیس است که اصطلاحا به آن عملیات CRUD (درج، ویرایش، حذف اطلاعات در دیتابیس) میگویند حالا برای انجام این عملیات وردپرس یک سری توابع آماده و از پیش تعریف شده ای دارد که در طراحی قالب و افزونه وردپرس استفاده میشود. وردپرس هزاران تابع آماده دارد که معمولا برای افزودن و دریافت اطلاعات از دیتابیس استفاده میشوند این توابع وردپرس بسیار ساده و قابل فهم هستند و اگر آشنایی مختری با زبان برنامه نویسی PHP داشته باشید براحتی میتوانید درک کنید که توابع وردپرس چیست و چه کاربردی دارد.

در اینجا چند نمونه از توابع وردپرس بهمراه کاربرد آنها را بیان میکنیم… بطور مثال تابع bloginfo(‘name’) برای نمایش عنوان وبسایت استفاده میشود درواقع این تابع هرجایی از فایل های قالب وردپرس استفاده شود عنوان وبسایت را نمایش میدهد یا مثلا تابع wp_title() برای نمایش عنوان صفحه جاری استفاده میشود تابع wp_login_form() فرم ورود به سایت را نمایش میدهد. مشابه همین صداها تابع دیگر وجود دارد که هر کدام کار خاصی را انجام میدهد. امیدوارم پاسخ خود را از سوال توابع وردپرس چیست گرفته باشید. در ضمن برای یادگیری کامل توابع وردپرس میتوانید در دوره جامع آموزش طراحی قالب وردپرس شرکت کنید

 

این پست رو حتما ببین : بهترین قالب فروشگاهی وردپرس در سال ۲۰۲۱

 

یادگیری وردپرس چقدر زمان میبرد؟

یادگیری وردپرس چقدر زمان میبرد؟ برای پاسخ به این سوال باید مشخص کنید که تا چه حد میخواهید وردپرس را یادبگیرید؟ آموزش وردپرس سطوح مختلفی دارد که هر سطح شرایط خاص خودش را دارد بعنوان مثال اگر در حد مدیریت وبسایت خودتان میخواهید وردپرس را یادبگیرید شاید یک هفته زمان کافی باشد اما اگر میخواهید وردپرس را بصورت تخصصی یادبگیرید و از آن کسب درآمد کنید طبیعتا زمان بیشتری را بباید برای آن اختصاص دهید بنابراین همه چیز بستگی به سطحی که برای یادگیری در نظر دارید بستگی دارد در ادامه سطوح مختلف وردپرس را برای یادگیری شرح میدهیم…

سطح یک : آموزش کار با وردپرس

اولین سطح آموزش وردپرس که صرفا نحوه نصب و راه اندازی و کار با بخش های مختلف وردپرس را یادمیگیرید مثل کار با برگه ها، نوشته ها، رسانه ها، دیدگاه ها، مدیریت کاربران، تنظیمات و… که پس از نصب وردپرس بصورت خام در اختیار شما قرار میگیرد، در این سطح، وبسایت وردپرسی شما با قالب پیشفرض و ساده وردپرس که امکانات زیادی ندارد و معمولا بصورت وبلاگی است راه اندازی میشود. یادگیری کار با این موارد بسیار ساده است و انتظار میرود در حدود 7 روز بتوانید این سطح از آموزش وردپرس را یادبگیرید.

سطح 2 : طراحی سایت بدون کدنویسی

پس از اینکه آموزش های مقدماتی کار با وردپرس را یادگرفتید حالا میتوانید سراغ افزونه ها و قالب های پیشرفته تر بروید و نحوه طراحی یک سایت حرفه ای را با وردپرس یادبگیرید. کار با قالب های معروفی مثل وودمارت (برای سایت های فروشگاهی)، قالب استادیار (برای سایت های آموزشی) و… و افزونه هایی که فروشگاه ساز ووکامرس، فرم سازها و از همه مهمتر صفحه ساز المنتور برای طراحی و صفحه آرایی در وردپرس که بتوانید صفحات وبسایت خود را بدون کدنویسی طراحی کنید. این مرحله در نهایت شما را به سطح طراحی سایت های حرفه ای اما بدون کدنویسی میرساند.

برای رسیدن به این سطح نهایتا 2 ماه زمان نیاز دارید. جالب است بدانید بسیاری از وردپرس کاران و طراحان سایت که در بازار کار وردپرس فعالیت میکنند در همین سطح هستند اما اگر شما میخواهید وردپرس را بعنوان شغل طراحی سایت انتخاب کنید بهتر است مهارت های کدنوییسی وردپرس را هم داشته باشید چرا که صرفا مهارت طراحی سایت بدون کدنویسی نمیتواند پشتوانه مطمئنی برای کسب درآمد از وردپرس باشد.

سطح 3 : کدنویسی وردپرس

یادگیری کدنویسی وردپرس سطحی است که شما را از بخش عمده وردپرس کاران جدا میکند و یک سطح بالاتر میبرد چرا که با یادگیری کدنویسی وردپرس شما محدودیت های قالب های آماده را میشکنید و میتوانید هر وبسایتی را با توجه به نیاز و سلیقه خودتان طراحی کنید.

 

به پایان مقاله وردپرس چیست و چگونه کار میکند رسیدیم امیدوارم ویدیوی آموزشی ابتدای صفحه را دیده باشید و کاملا متوجه شده باشید که وردپرس چگونه کار میکند و وردپرس چه کاربردی دارد.

22 دیدگاه دربارهٔ «وردپرس چیست و چگونه کار میکند چه کاربردی دارد؟»

user-1680822870 گفت:

اوسا حیدری سلام ، من ورد پرس یه مقداری کار کردم ، یه لطفی کنی بگی چه طور باید فونت سایت رو عوض کنم ؟

متین گفت:

سلام وقتتون بخیر
من میخوام واسم یک سایت ورد پرسی درست کنید امکانش هست؟

رضا حیدری گفت:

سلام و درود – بله به شماره واتساپ پیام بدید 09157232398

كمال گفت:

خيلي عالي بود برأي تدريس ياد گرفتم

ابوالفضل گفت:

سلام یه سوالی که خیلی ذهنمو درگیر خودش کرده اینه که الان من چون رشته ام شبکه هست و الان دارند بهمون html css یاد میدن الان میخوام بدونم کسی که ۴ تا زبانی که مختص سایت هست رو بلده با اونیکه ورد پرس بلده هیچ تفاوتی نداره؟!!!
خب اونیکه رفته اون همه کد و تگ رو یاد گرفته خیلی بیشتر زحمت کشیده و فک نکنم ورد پرس اون قدر سخت باشه.
لطفا میخوام واضح جوابم رو بدید خیلی ممنون

رضا حیدری گفت:

سلام و درود
اولین چیزی که باید بهش دقت کنید: اون قردی که زحمت بیشتری کشیده و مباحث بیشتری یادگرفته دلیل نمیشه که لزوما بازارکار بهتری داشته باشه، اگه هدف بازار کار هست باید ببینید چه چیزی بیشتر نیازه و چه مهارتی کاربردی تره، ممکنه اون مهارتی که الان بازارکار بهتری داره یادگیریش ساده تر و سریع تر باشه،
در کل پاسخ به سوال شما توضیح زیادی رو میطلبه اما در مورد وردپرس هم نظر من اینه که اگر کسی میخواد درامد خوبی از وردپرس داشته باشه وردپرس بدون کدنویسی کافی نیست و حتما باید کدنویسی شو هم یادبگیره که شامل html css + آشنایی با js و همچنین برخی مباحث php هست.

royarostami گفت:

با سلام و خسته نباشید. آیا امکان دانلود ویدیوهای آموزشی رایگان وجود داره؟

رضا حیدری گفت:

سلام بله میتونید دانلود کنید

سعید معصومی گفت:

سلام وقت بخیر مطالب مفیدی گذاشته بودید که قابل فهم بود برای حتی مبتدی و نا آشناها
خداقوت

رضا حیدری گفت:

درود بر شما مرسی از نظرتون

سمیه گفت:

توضیحی که در بخش “وردپرس چگونه کار میکند” دادید عالی بود به بهترین شکل ممکن شرح دادید.

رضا حیدری گفت:

متشکرم مرسی از توجهتون

سعید گفت:

مثل همیشه عالی و ساده و قابل فهم دمتون گرم

رضا حیدری گفت:

ممنونم از توجهتون

بهنام وفایی گفت:

ممنون
من با سایت شما وردپرس رو یادگرفتم و بسیار علاقمند شدم فعلا آموزش های اولیه وردپرس رو دیدم و در حد نصب و کار با وردپرس بلدم
هدفم اینه که وارد بازارکار وردپرس بشم و بتونم کسب درآمد کنم
روزانه حدود 4 ساعت تایم برای یادگیری دارم

رضا حیدری گفت:

بسیارخوب
باتوجه به اینکه میخواید از وردپرس بعنوان شغل استفاده کنید و ازش کسب درآمد کنید بهتون پیشنهاد میکنم که کدنویسی وردپرس رو هم حتما یادبگیرید تا بتونید از همه ظرفیت وردپرس و مسیرهای درآمدزهایی وردپرس برای کسب درآمد استفاده کنید.
چون فرمودید آموزش های اولیه وردپرس مارو دیدید و راضی بودید و علاقمند هستید و تایم خوبی هم برای یادگیری دارید پیشنهاد میکنم در دوره جامع آموزش طراحی قالب وردپرس شرکت کنید که وردپرس رو از صفرتاصد (هم با کدنویسی و هم بدون کدنویسی) برای بازارکار یادمیگیرید.

بهنام وفایی گفت:

عرض سلام و ادب خدمت آقای حیدری و تیم وبسافت3
من از طریق گوگل با وبسایت شما آشنا شدم و بسیار لذت بردم از بیان شیوا و شیرین شما در تدریس وردپرس
به وردپرس علامند شدم و میخوام بصورت کامل و صفرتاصد یادبگیرم آیا دوره جامعی دارید که پیشنهاد بدهید؟

رضا حیدری گفت:

درود بر شما
لطفا بفرمایید که هدف شما از یادگیری وردپرس چیست و در نهایت میخواهید به چه تخصصی برسید؟
روزانه چقدر تایم برای یادگیری دارید؟
چقدر با وردپرس آشنا هستید؟

فهیمه گفت:

ممنون از مطلب عالی تون کامل خوندمش فقط یک سوال دارم!
من میخوام یه وبسایت فروشگاهی در زمینه فروش کتاب راه اندازی کنم آیا وردپرس مناسب کار من خواهد بود؟

رضا حیدری گفت:

درود بر شما، خوشحالم که مقاله “وردپرس چیست” مورد توجه شما قرار گرفته
بله وردپرس بهمراه افزونه فروشگاه ساز ووکامرس کاملا جوابگوی کار شما خواهد بود.

روح الله گفت:

عالی بود واقعا برای کسی که میخواهد از صفر شروع کند و نمیداند وردپرس چیست و چه کاربردی دارد فقط با دیدن ویدیو متوجه همه چیز خواهد شد

رضا حیدری گفت:

ممنون از توجه و نظر ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد