فقط واتساپ ۰۹۱۵۷۲۳۲۳۹۸

فیلم آموزش تاکسونومی taxonomy در وردپرس ( دسته بندی پست تایپ سفارشی )

آموزش تاکسونومی

عرض سلام خدمت دوستان عزیز وبسافت3. با یکی دیگه از مقالات آموزش وردپرس در خدمتون هستم و میخوام آموزش تاکسونومی و استفاده از آن در وردپرس را بصورت کامل در این مطلب آموزشی خدمت شما علاقه مندان به وردپرس ارائه بدم.

 

 

تاکسونومی در وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

کلمه تاکسونومی به معنی طبقه بندی است و با استفاده از تاکسونومی ها در وردپرس میتوانیم برای پست تایپ های سفارشی امکان دسته بندی مطالب ایجاد کنیم.

 

 

قبلا یک مطلبی در مورد آموزش ساخت پست تایپ های سفارشی در وردپرس منتشر کرده بودم که آموختیم چطور میتوانیم یک پست تایپ سفارشی برای مطالب خاص وبسایتمان ایجاد کنیم. اما حالا میخواهیم یادبگیریم که چطور محتوا های پست تایپ سفارشی را طبقه بندی کنیم یا ساده تر بگم چطور امکان دسته بندی مطالب را برای پست تایپ سفارشی فراهم کنیم چون بصورت پیشفرض پست تایپ های سفارشی امکان دسته بندی مطلب را ندارد به همین خاطر برای فراهم کردن این امکان باید بریم سراغ آموزش تاکسونومی و از تاکسونومی ها در وردپرس استفاده کنیم.

 

آموزش taxonomy در وردپرس

 

برای استفاده از تاکسونومی در وردپرس دوراه وجود دارد، راه اول ثبت تاکسونومی با استفاده از افزونه هست و راه دوم بصورت دستی و کدنویسی هست که ما راه دوم را پیشنهاد میکنیم.

 

 

ثبت تاکسونومی با افزونه :

اگر راه اول را انتخاب کردید و مایل بودید تاکسونومی را با استفاده از افزونه ثبت کنید میتوانید از افزونه GD Custom Posts And Taxonomies Tools استفاده کنید اما اگر شیوه صحیح و راه دوم را انتخاب کردید پس باما همراه باشید.

 

 

نحوه استفاده از تاکسونومی در وردپرس

در این روش شما باید کدهای زیر را به فایل فانکشن قالب اضافه کنید (توضیحات کد در پایین)

 

 

در خط اول با استفاده از تابع add_action به هوک init یک فانکشن با نام taxonomy_product متصل کردیم و سپس تابعی با آن نام تعریف کردیم.

در قسمت labels مشخص میکنیم که عناوین قسمت های مختلف این تاکسونومی چی باشه مثلا اسم منو، زیر منوهاو… که درواقع یک جور ترجمه هست و کاملا مشخصه که مربوط به چی هست.

در قسمت args مهمترین بخش rewrite هست که اسلاگ رو برابر   cat_pro قرار دادیم (نام این بخش برای ثبت تاکسونومی لازم است).

در آخر هم با استفاده از تابع  register_taxonomy تاکسونومی را ثبت کردیم توجه داشته باشید که آرگومان اول این تابع باید دقیقا همان مقداری باشد که در قسمت rewrite وارد کردیم که مقدارش cat_pro هست (که گفتیم برای ثبت تاکسونومی لازم است) – در آرگومان دوم باید اسم (اسلاگ) پست تایپی که قراره براش دسته بندی ایجاد کنیم را وارد کنیم. که قبلا ما یک پست تایپ با نام product ایجاد کرده بودیم که قصد داریم برای آن پست تایپ، امکان دسته بندی مطالب هم فراهم کنیم پس اسلاگ آن را در این قسمت در تابع register_taxonomy وارد میکنیم.

این پست رو حتما ببین : آموزش html و css

 

اگر با خواندن مطالب بالا به بحث تاکسونومی ها در وردپرس مسلط نشده اید و هنوز در این مورد مشکل دارید پیشنهاد میکنم این فیلم آموزشی کوتاه را ببینید تا بصورت پروژه محور نحوه ثبت و استفاده از تاکسونومی ها را با توضیحات بیشتری ببینید


دانلود ویدئو
این هم از بحث آموزش تاکسونومی و ایجاد دسته بندی در پست تایپ سفارشی امیدوارم مورد استفاه شما عزیزان قرار گرفته باشه در آخر هم اگر سوال یا ابهامی در رابطه با مبحث آموزش taxomomy در وردپرس دارید در قسمت دیدگاه های همین پست کامنت بگذارید تا انشاالله برطرف بشه – موفق باشید یا حق

8 دیدگاه دربارهٔ «فیلم آموزش تاکسونومی taxonomy در وردپرس ( دسته بندی پست تایپ سفارشی )»

اشکان گفت:

سلام و خسته نباشید
من یه مشکل دارم. یک عدد پست تایپ به اسم sample دارم. که چند تا تاکسونومی داره. یک تاکسونومی هم داره به اسم cat_sample . حالا همین تاکسونومی یک کاستوم فیلد براش ساختم که اسمش picture است که قراره برای هر تاکسونوی یک تصویر کشور بگیره. مشخصات رو میگیره و دخیره میشه و همه چی عالیه.
این value کاستوم picture رو چگونه باید توی loop نمایش بدهم؟

ایمان گفت:

درود
یک taxonomy با slug => product_brand برای پست تایپ product در functions.php ساختم.
بعد از آن برندی اضافه کردم و محصولی را به این برند اختصاص دادم.
اما زمانیکه روی نمایش کلیک میکنم خطای 404 میدهد(تصویر زیر)
http://s8.picofile.com/file/8319086368/404error.jpg

لطفا راهنمایی کنید. ممنون

ایمان گفت:

مشکل را حل کردم.

soureh گفت:

ادمین گرامی برای نشون دادن تکسونومی باید کار خاصی انجام بدیم؟ من دسته رو ایجاد کردم و یه نوشته هم از اون دسته ایجاد کردم، ولی موقه نمایش دسته میزنه برگه پیدا نشد!

رضا حیدری گفت:

سلام یک فایل با نام taxonomy.php در قالبتون ایجاد کنید و برای نمایش مطالب هم از حلقه اصلی وردپرس استفاده کنید اگر حل نشد یک بار هم پیوندهای یکتارو از قسمت تنظیمات بروز کنید

soureh گفت:

سلام متشکر از راهنماییتون حل شد

soureh گفت:

عالی بود واقعا خیلی مفید بود ممنون

رضا گفت:

با سلام وو ممنون از آموزش خوبتون
یه سوال
در پوسته WPLMS قسمت برگه ساز قسمتی وجود داره که نوشته نام تاکسونومی را وارد کنید. در حقیقت واسه نوشته ها امکان فیلتر بر اساس دسته بندی را نداره شکل زیر:
http://s8.picofile.com/file/8306755584/Untitled.png

ولی من می خوام در برگه صفحه نخست نوشته ها را براساس دسته ها نمایش بدم
میشه راهنماییم کنید چکار کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد