فقط واتساپ ۰۹۱۵۷۲۳۲۳۹۸

آموزش کپی کردن برگه و نوشته در وردپرس

آموزش کپی کردن برگه و نوشته در وردپرس چگونه است؟ گاهی اوقات ممکن است بخواهید از برگه ها و نوشته های موجود در وردپرس کپی بگیرید این کار میتواند دلایل مختلفی داشته باشد اما نکته مهم این است که این کار را بتوانید خیلی سریع و راحت انجام دهید. کپی کردن نوشته و برگه در وردپرس به دو روش انجام میشود، 1 – افزونه 2 – کدنویسی که در این پست هر دو حالت را توضیح میدهیم با ادامه این آموزش وردپرس همراه باشید.

 

آموزش کپی کردن برگه و نوشته در وردپرس

بعنوان یک وبمستر حرفه ای وردپرس، باید روش های میانبر انجام کار های مختلف در وردپرس را بلد باشید، کپی کردن برگه و نوشته هم یکی از مواردی است که احتمالا در مواقعی خاص به آن نیاز دارید مخصوصا اگر در حال انجام تست و آزمون خطا برای طراحی یا بازسازی وبسایتتان باشید به موارد این چنینی نیاز پیدا میکنید اما بهترین روش برای کپی کردن نوشته و برگه در وردپرس چیست؟

شاید اولین راهی که به ذهنتان میرسد این باشد که پست مورد نظر را باز کنیم و محتوای آن را در یک نوشته جدید کپی کنیم اما با این کار بخش دیگری از محتوا مثل تصویر شاخص، تنظیمات سئو، تنظیمات متادیتا و… هستند که باید یکی یکی و بصورت مجزا به نوشته جدید اضافه شوند حالا تصور کنید این کار را برای 20-30 نوشته بخواهید انجام دهید! قطعا وقت و انرژی زیادی از شما میگیرد بنابراین باید بدنبال روش های بهتر و سریع تری برای این کار باشید که در ادامه به آن میپردازیم…

 

آموزش کپی کردن برگه و نوشته با افزونه Duplicate Page and Post

ساده ترین روش برای ایجاد کپی کردن برگه و نوشته در وردپرس استفاده از افزونه Duplicate Page and Post است با استفاده از این افزونه براحتی با یک کلیک میتوانید از پست مورد نظر با همه اطلاعاتش کپی بگیرید. برای شروع افزونه Duplicate Page and Post را از لینک زیر دانلود و با یکی از روش های نصب افزونه در وردپرس، روی سایتتان نصب کنید.

دانلود افزونه Duplicate Page and Post

 

پس از اینکه افزونه را روی وردپرس تان نصب و فعال کردید میتوانید وارد بخش نوشته یا برگه ها شوید در قسمت همه نوشته ها خواهید دید که وقتی موس را روی هر نوشته میبرید یک گزینه جدید با نام “Duplicate” اضافه شده (مطابق تصویر زیر) که با کلیک روی آن، یک کپی از آن پست با همه اطلاعاتش ایجاد میشود و بصورت پیش نویس ذخیره میشود.

کپی کردن نوشته در وردپرس

 

کپی کردن برگه در وردپرس

کپی کردن برگه در وردپرس هم با افزونه Duplicate Page and Post براحتی قابل انجام است. کافیست به بخش برگه ها مراجعه کنید و همه برگه هارا باز کنید در این بخش هم مطابق قسمت نوشته ها وقتی موس را روی یک برگه میبرید شاهد گزینه “duplicate” خواهید بود که با کلیک روی این گزینه یک کپی از آن برگه ایجاد میکند و بصورت پیش نویس ذخیره میکند

کپی کردن برگه در وردپرس

 

 

کپی کردن محصولات ووکامرس

جالب است بدانید افزونه Duplicate Page and Post امکان کپی کردن محصولات ووکامرس را نیز برای شما فراهم میکند، برای تست این موضوع فقط کافیست بخش محصولات و سپس همه مجصولات را باز کنید میبینید که گزینه duplicate در این بخش هم وجود دارد و شما براحتی متوانید از محصولات ووکامرس هم کپی ایجاد کنید.

 

تنظیمات افزونه Duplicate Page and Post

با نصب افزونه Duplicate Page and Post یک زیرمنوی جدید با نام duplicate post در منوی تنظیمات اضافه میشود که میتوانید تنظیمات مربوط به این افزونه را انجام دهید. گزینه های این بخش بسیار ساده است اما چون بصورت لاتین نوشته شده نیاز به آموزش دارد که در این بخش به آن میپردازیم.

تصویر بالا تمام تنظیماتی است که در افزونه Duplicate Page and Post وجود دارد این تنظیمات شامل 5 بخش است که یکی یکی بررسی میکنیم…

 

select editor : در بخش select editor میتوانید ویرایشگر پیشفرض را برای نوشتن محتوا انتخاب کنید البته این بخش زمانی نیاز به انتخاب دارد که شما بیش از یک ویرایشگر داشته باشید، در حال حاضر ویرایشگر پیشفرض وردپرس گوتنبرگ است اما اگر شما هم مثل ما هنوز از ویرایشگر کلاسیک وردپرس استفاده میکنید میتوانید از این بخش آن را انتخاب کنید.

 

post status : در این بخش میتوانید وضعیت محتوا را پس از کپی کردن مشخص کنید بصورت پیشفرض پس از کپی کردن برگه و نوشته در وردپرس آن محتوا بصورت “پیش نویس” قرار میگیرد معادل لاتین پیش نویس draft میباشد که در این بخش بصورت پیشفرض انتخاب شده است. سه گزینه دیگر با نام publish – private – pending وجود دارد که publish به معنای منتشر شده است و در صورت انتخاب این گزینه، محتوای کپی شده در حالت انتشار قرار میگیرد، private به معنای خصوصی است که فقط اعضای سایت به قادر به دیدن آن هستند و گزینه pending هم به معنای “در انتظار بازبینی”  میباشد.

 

Redirect : در این بخش میتوانید مشخص کنید پس از کپی گرفتن از محتوا به چه صفحه ای هدایت شوید! دو گزینه با نام All Post List و Direct Edit در این بخش وجود دارد در صورتی که میخواهید پس از اینکه روی دکمه “duplicate” به منظور کپی کردن یک پست کلیک کردید به همان صفحه همه نوشته ها بازگردید گزینه All Post List را انتخاب کنید اما اگر میخواهید پس از کپی گرفتن از یک محتوا بلافاصله به صفحه ویرایش آن هدایت شوید گزینه دوم یعنی Edit Direct را انتخاب کنید.

 

Duplicate Post Suffix : در این بخش میتوانید یک پسوند برای عنوان محتوای کپی شده در نظر بگیرید. ما کلمه “کپی” را برای این بخش در نظر گفتید بنابراین اگر عنوان پست شما “وردپرس چیست” باشد، کپی آن را با نام “وردپرس چیست __ کپی” ایجاد میکند. ایجاد این وجه تمایز باعث میشود براحتی پست کپی شده را از پست اصلی تشخیص دهیم

 

: نام گزینه “duplicate” که در لیست همه نوشته ها برای کپی کردن نوشته ایجاد میشود را از این قسمت میتوانید مشخص کنید. بعنوان مثال ما عبارت “کپی کن” را در این بخش وارد کردیم بنابراین حالا اگر به صفحه همه نوشته ها مراجعه کنیم بجای گزینه “duplicate” عبارت “کپی کن” را میبینیم.

پس از اینکه تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کردید در نهایت دکمه save change را کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود.

 

کپی کردن نوشته ها در وردپرس بدون افزونه

در صورتی که نمیخواهید از افزونه برای کپی کردن برگه و نوشته در وردپرس استفاده کنید میتوانید روش کدنویسی را انتخاب کنید. این روش نیز بسیار ساده است فقط کافیست قطعه کد زیر را در فایل functions.php قالب خود قرار دهید.

فایل فانکشن در شاخه اصلی پوشه قالب قرار دارد یا اگر از طریق پنل وردپرس میخواهید به فایل فانکشن دسترسی پیدا کنید باید منوی نمایش، وارد بخش ویراشگر پوسته شوید و از لیست فایل های قالب فایل functions.php را انتخاب و باز کنید، وردپرس این فایل را با نام توابع پوسته میشناسد. البته پیشنهاد میکنیم اگر با کدنویسی وردپرس آشنایی ندارید از روش افزونه استفاده کنید.

 

با قراردادن کد بالا در فایل فانکشن، امکان کپی کردن نوشته و برگه در وردپرس فراهم میشود. دقیقا مطابق روش افزونه که در لیست همه نوشته ها یا همه برگه ها گزینه ای با نام “duplicator” اضافه شده بود در این روش هم این گزینه اضافه میشود و براحتی امکان کپی کردن برگه و نوشته در وردپرس برای شما فراهم میشود اما امکان کپی کردن محصولات در ووکامرس را ندارید.

 

سخن پایانی

به پایان مقاله آموزش کپی کردن برگه ها و نوشته در وردپرس رسیدیم و شما 2 روش را برای انجام این کار یادگرفتید. روش اول استفاده از افزونه Duplicate Page and Post و روش دوم کدنویسی! اگر فکر میکنید کدام روش بهتر است قطعا پیشنهاد ما روش کدنویسی است چرا که نصب افزونه های زیاد در وردپرس، آسیب ها و مشکلات احتمالی را هم به دنبال دارد اگر میخواهید تخصص و مهارت کامل در کدنویسی وردپرس کسب کنید پیشنهاد ما دوره آموزش طراحی قالب وردپرس است که بصورت کامل توسعه کدنویسی وردپرس را به شما آموزش میدهد تا دیگر نیاز نباشد برای انجام کار های ریز و درشت به افزونه های وردپرس وابسته باشید.

2 دیدگاه دربارهٔ «آموزش کپی کردن برگه و نوشته در وردپرس»

بهادر خان گفت:

سلام ممنونم از سایت خوب شما، ایشالا خدا بهت سلامتی بده، عالی بود این کد

مهربان گفت:

دمت گرررررررررررررررررررم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد