فقط واتساپ ۰۹۱۵۷۲۳۲۳۹۸

بهترین افزونه بکاپ گیری وردپرس

بهترین افزونه بکاپ گیری وردپرس

بهترین افزونه بکاپ گیری وردپرس برای تمامی وب سایت‌ها و به خصوص وب سایت‌های پربازدید که درآمد خوبی از این طریق دارند،ابزاری ضروری است. در این مقاله قصد داریم تا درباره بهترین افزونه بکاپ گیری وردپرس صحبت کنیم،پس تا پایان این مقاله از آموزش وردپرس با ما همراه باشید.

 

بکاپ وردپرس

بکاپ وردپرس به معنای نسخه کپی شده تمامی اطلاعات و دیتا‌هایی است که بر روی سایت شما قرار دارد. بکاپ وردپرس می‌تواند مانند یک نسخه پشتیبان تمامی این داده‌ها را در مکانی کاملاً جدا ذخیره و نگهداری کند. هنگامی که تمام یا برخی از داده‌های اطلاعاتی شما از بین بروند، بکاپ وردپرس می‌تواند به صورت دستی یا به وسیله افزونه های بکاپ گیری وردپرس به کمک شما بیاید. در صورتی که شما سرویس‌های بکاپ یک شرکت را خریداری کنید، باید حتما از شرکت بپرسید که داده‌ها و اطلاعات شما در کجا نگهداری می‌شوند و محل ذخیره آنها کجاست. ممکن است برخی از شرکت‌ها این موضوع را به مشتریان نگویند.

بک آپ گیری وردپرس

 

 

اهمیت بکاپ گرفتن از سایت

شاید برای شما جالب باشد که بدانید اهمیت بکاپ گرفتن از سایت چیست. هر وبسایتی دارای یک سری از داده‌های اطلاعاتی است که مدیران وبسایت باید حتماً در حفظ و نگهداری آن داده‌ها تلاش کنند. چون در اثر از دست رفتن این اطلاعات ممکن است خسارت بسیار زیادی به سایت و مدیران و اعضای آن وارد گردد. برای حل این مشکل لازم است از بهترین افزونه بکاپ گیری وردپرس استفاده کنیم.

این پست رو حتما ببین : پاکسازی دیتابیس وردپرس را جدی بگیرید!

امروزه در عصری زندگی می‌کنیم که هر شرکتی یا هر اداره و هر کسب و کاری دارای یک وب سایت است و از آن برای توسعه کسب و کار خود استفاده می‌کند. کاربران یک وبسایت با اعتماد به امنیت آن سایت، اطلاع خودشان را در اختیار مدیران قرار می‌دهند و یا به وسیله آن وبسایت کسب درآمد می‌کنند. این درآمد و سود کردن هم شامل مدیران و هم اعضای وب سایت و کاربران آن است. بنابراین در صورتی که حتی کوچکترین مشکلی برای وردپرس و مسائل مرتبط به سایت ایجاد شود، بازگردانی اطلاعات و داده‌ها کارساده‌ای نخواهد بود. از دیگر دلایلی که بکاپ گرفتن از وردپرس را بسیار پر اهمیت می‌کند، این است که امکان دارد به دلیل سهل انگاری یا هر اشکال دیگری در فضای سخت افزار رایانه مشکلی ایجاد شود. مثلا ممکن است برق قطع شود و سیستم‌ها دچار اتصالی شده و اطلاعات روی آنها پاک شود. در این زمان داشتن یک پشتیبان برای این اطلاعات کار بسیار عاقلانه خواهد بود.

 

نحوه بکاپ گیری در وردپرس

نحوه بکاپ گیری در وردپرس میتواند هم به صورت دستی و هم با استفاده از افزونه‌ها انجام پذیرد. در این قسمت قصد داریم درباره بکاپ گیری دستی از وردپرس صحبت کنیم. معمولا برخی افراد تصور می‌کنند که با روش‌های خودکاری که برای بکاپ گیری از سایت وردپرسی وجود دارد یا استفاده از بهترین افزونه بکاپ گیری وردپرس، دیگر نیازی به بکاپ گیری دستی نیست. اما با توجه به اینکه باید همه احتمالات موجود برای ایجاد خطا و نابودی فایل‌ها را پیش بینی کرد، بهتر است هر چند مدت یکبار بکاپ گیری دستی را انجام دهید. مراحل بکاپ گیری دستی به صورت زیر است :

 

آموزش بک آپ گرفتن از وردپرس و پایگاه داده به صورت دستی:

وبسایت شما از دو بخش کلی تشکیل شده است 1 – پایگاه داده 2 – فایل های موجود در دایرکتوری public_html که شامل پوشه قالب، افزونه ها، فایل های آپلود شده و… میباشد که باید از هر دو مورد بک آپ بگیرید، البته بک آپ گرفتن از وردپرس بصورت دستی کار سختی نیست اگر از کنترل پنل سی پنل یا دایرکت ادمین استفاده میکنید گزینه ای با نام backup در کنترل پنل شما وجود دارد که این کار را برای شما انجام میدهد شاید روال کار در انواع کنترل پنل های هاست فرق داشته باشد اما اساس کار یکی است در نهایت بک آپی که از این طریق دریافت میکنید شامل تمامی اطلاعات وبسایت و همجنین پایگاه داده است و نیازی به کار دیگری نیست .

این پست رو حتما ببین : آپدیت دستی وردپرس | بروزرسانی وردپرس بصورت دستی

نکته : بک آپ هایی که از این طریق میگیرید معمولا حجم زیادی دارند و پیشفرض توی هاست ذخیره میشوند اگر بخواهید بطور مداوم بک آپ بگیرید و همه را توی هاست ذخیره کنید پس از مدتی با مشکل کمبود فضای هاست مواجه میشوید بنابراین پیشنهاد میکنم فایل بک آپ را به هارد کامپیوترتان منتقل کنید و از داخل هاست پاک کنید هر بار بک آپ جدیدی گرفتید فایل قبلی را پاک کنید و فایل جدید را به هارد سیستم تان منتقل کنید.

 

افزونه بکاپ گیری وردپرس

افزونه بکاپ گیری وردپرس یکی از ابزارهای کمک کننده برای گرفتن بک آپ از وردپرس است. حالا که با روش‌ های بکاپ گیری به صورت دستی و معنا و مفهوم به کارگیری وردپرس آشنا شدید، باید ‌بدانید که بکاپ گیری از سایت‌ها تنها به صورت دستی انجام نمی‌شود و در بسیاری از مواقع می‌توان از افزونه‌ها برای بهبود عملکرد و امنیت داده‌ها استفاده کرد. در این قسمت قصد داریم تا بهترین افزونه بکاپ گیری وردپرس را برای شما معرفی کنیم.

 

افزونهVaultPress

این افزونه یک نسخه پشتیبان بسیار عالی برای داده‌ها و اطلاعات وب‌سایت شما است که می‌تواند عملکردی به صورت خودکار داشته باشد و در انجام فرآیند بکاپ گیری بسیار بهینه عمل نماید. شما به کمک این افزونه می‌توانید تمامی دیتاهای خود، مانند تمامی فایل‌ها، پست‌ها و سایر داده‌ها را به راحتی برای پشتیبانی بفرستید و درباره نگهداری آنها مطمئن باشید. این افزونه به وسیله بسیاری از کاربران مورد استفاده قرار گرفته و عملکرد آن تایید شده است.

این ابزار علاوه بر اینکه با پشتیبانی از داده‌ها و فایل‌های شما می‌تواند از پاک شدن و از دست رفتن دیتا جلوگیری کند، بلکه در مقابله با عوامل آسیب زایی که به وب سایت و قالب وردپرس شما وارد می‌شود، عملکرد جدی داشته و از تخریب شدن آنها جلوگیری می نماید. این افزونه قابلیت پشتیبانی از همه بخش‌های سایت را دارد.
توجه به نکاتی در خصوص این افزونه حائز اهمیت است. برای مثال این که اگر قصد دارید از این افزونه برای بکاپ گیری از وب سایت خود استفاده کنید، باید حتما وبسایت شما عمومی باشد و امکان ایجاد وبسایت خصوصی ندارید. علاوه بر آن، شما برای استفاده از مزایای این افزونه باید یکی از اعضای فعال سایت وردپرسی باشید.

این پست رو حتما ببین : فعالسازی ssl در وردپرس

 

افزونه BackWPup

تا به الان بیش از 600 هزار نفر افزونه BackWPup را نصب کرده و آن را استفاده می نمایند و می توان گفت این ابزار یکی از بهترین افزونه بکاپ گیری وردپرس است. این افزونه قادر است از تمامی اطلاعات موجود پشتیبانی کند و امنیت آنها را حفظ نماید. BackWPup می‌تواند پایگاه داده‌ها را از ورود عوامل مخرب و آسیب حفظ کرده و عملکرد آن را بهبود بخشد. حتی اگر مشکلی در پایگاه داده‌ها ایجاد شود که نیاز به بررسی و ارزیابی داشته باشد، این افزونه می‌تواند این مشکل را حل کند. هم چنین این ابزار توانایی پشتیبانی از فایل ها را هم دارد.
علاوه بر موارد بیان شده، این افزونه می‌تواند فایل‌ها را در وردو چندین فرمت مختلف ذخیره کند. برخی از فرمت‌هایی که این افزونه آنها را پشتیبانی می‌کند عبارتند ازtar.gz،tar،ZIPوtar.bz2.

 

BackWPup می تواند نسخه کامل داده‌ها و اطلاعات را در دایرکتوری پشتیبانی کند. یکی از مزیت‌هایی که امکان پشتیبان گیری دستی را هم فراهم می‌سازد، ذخیره داده‌ها ازطریق این افزونه به کمک FTP است. این ابزار از طریق ایمیل تمامی گزارشاتی را که مربوط به بکاپ گیری و پشتیبانی هستند، برای شما ارسال می کند و با این کار می توانید از هر گونه آسیب و مشکلی که به وبسایت وارد می‌شود، مطلع شوید. هم چنین قادر به پشتیبانی از چندین سایت مختلف است.

دانلود افزنه BackWPup 

 

 

افزونه Duplicator

اگر مدیر یک سایت وردپرسی هستید و یا چندین سایت را مدیریت و کنترل می‌کنید، می توانید از افزونه  Duplicator برای انتقال وب سایت یا نسخه پشتیبان از چندین سایت استفاد نمایید. این افزونه را یکی از بهترین افزونه های بکاپ گیری از وردپرس می شناسند و تا به الان از استقبال بی نظیری برخوردار بوده است. دلیل این استقبال، کاربرد بسیار عالی آن برای پشتیبانی سایت است. به کمک این افزونه سایت وردپرسی بدون حتی کوچکترین مشکلی منتقل می‌شود. حتی می‌توانید به صورت لایو، سایت را به لوکال هاست انتقال دهید و برای بزرگ‌تر کردن دامنه وب سایت خود از آن استفاده کنید.

افزونه بک آپ گیری وردپرس
شما به کمک این افزونه می‌توانید هر قسمت از وبسایت را که می‌خواهید انتخاب کنید و به صورت کاملاً دستی آن بخش را پشتیبان گیری کنید. یکی از مزیت‌های فوق‌العاده این افزونه این است که تمامی فایل‌ها را می‌تواند در فرمت زیپ ذخیره کند، هر زمان که بخواهید در اختیار شما قرار دهد و استفاده از آن را برای شما راحت نماید.

دانلود افزونه duplicator

 

این پست رو حتما ببین : بهترین قالب فروشگاهی وردپرس در سال ۲۰۲۱

 

افزونه WP DB Backup

این افزونه نیز یکی از افزونه‌های مناسب برای مدیریت و کنترل پایگاه داده‌ها است که به شما این قابلیت را می‌دهد که به راحتی گزارش‌ها را به صورت ایمیل دریافت کنید و بتوانید از تمامی دیتای پایگاه داده‌ها پشتیبانی کنید. در این افزونه شما زمان لازم را برای پشتیبانی تعیین می‌کنید و خود افزونه می تواند به صورت اتوماتیک در زمان تعیین شده پشتیبان گیری را انجام دهد. و با این کار لازم نیست که نگران این موضوع باشید. شما پس از این که نسخه پشتیبان را دریافت کردید، می‌توانید تعدادی جدول دلخواه را به آن اضافه کنید. این افزونه نیز یکی از بهترین افزونه بکاپ گیری وردپرس است که بیش از سیصد هزار نفر آن را نصب کرده اند.

افزونه بک اپ دیتابیس

دانلود افزونه WP DB Backup

 

بکاپ گیری خودکار وردپرس

بکاپ گیری خودکار وردپرس یکی از مزیت‌ها برای انجام صحیح بکاپ گیری و بهبود عملکرد در سایت‌های وردپرسی است. از آنجایی که در قسمت قبل برخی از افزونه‌ های بکاپ گیری که به صورت خودکار عملکرد داشتند را معرفی کردیم، در این قسمت قصد داریم تا درباره بکاپ گیری خودکار کمی توضیح دهیم.

بهتر است این افزونه ها خریداری شوند تابتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند. این ابزار ‌ها می‌توانند در زمان مشخصی که ما برای آنها تعیین می‌کنیم، پشتیبان‌گیری را به صورت اتوماتیک انجام دهند. قطعاً مزیت این افزونه‌ها از سایر افزونه‌های معمولی بیشتر است. مثل افزونه UpdraftPlus Premium که عملکرد بسیار عالی در این زمینه دارد.

 

بهترین افزونه بکاپ گیری وردپرس

اگر میخواهید خودتان بصورت دستی و بدون دردسر و بسادگی از کل وبسایتتان بک آپ تهیه کنید ما افزونه duplicator را پیشنهاد میکنیم استفاده از این افزونه بسیار ساده است و براحتی با چند کلیک میتوانید از کل وبسایتتان (دیتابیس، فایل های آپلودی، اطلاعات سایت و…) یک بک آپ ایجاد کنید و هر زمان نیاز داشتید از آن استفاده کنید ضمن اینکه نحوه بازگردانی بک آپ از این طریق هم بسیار ساده است خودتان میتوانید در عرض چند دقیقه و دستورالعمل ساده ای بک آپی که توسط افزونه duplicator ایجاد کردید را اجرا کنید.

همچنین آموزش کامل ایجاد بسته نصبی (همان بک آپ) و نصب بسته نصبی (بازگردانی بک آپ) توسط افزونه داپلیکیتور بصورت ویدیویی در وبسافت3 آماده کردیم که از طریق لینک زیر میتوانید رایگان ببینید :

این پست رو حتما ببین : آموزش افزونه duplicator + فیلم آموزشی

 

سخن پایانی

در این مقاله درباره ی بکاپ گیری وردپرس و بهترین افزونه‌هایی که این کار را انجام می‌دهند توضیح دادیم.هم چنین بیان نمودیم که با استفاده از این ابزار ها تمامی اطلاعات و داده ‌های سایت شما نگهداری می شوند. اگر شما نیز یکی از افرادی هستید که به طراحی سایت و مدیریت وب سایت مشغول می باشید،بهتر است برای امنیت بیشتر داده‌ها یا اطلاعاتی وب سایت خود از این افزونه‌ها استفاده کنید؛ چرا که این وبسایتها در واقع همان محل کسب و کار شما هستند و از بین رفتن داده‌های آن می تواند بسیار خطرناک و برای شما هزینه بر باشد.پس با یک انتخاب درست ، خیال خود را از بابت اطلاعات سایت آسوده نمایید. هم چنین می توانید افزونه هایی با عملکرد خودکار را در این زمینه انتخاب کنید. استفاده از افزونه‌های بکاپ گیری که به شکل خودکار عمل می‌کنند، نیز بر کیفیت کار شما می‌افزایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد