فقط واتساپ ۰۹۱۵۷۲۳۲۳۹۸

بهترین افزونه کش وردپرس در سال 2021

بهترین افزونه کش وردپرس

بهترین افزونه کش وردپرس کدام است؟ چرا باید از افزونه کش برای وردپرس استفاده کنیم؟ همانطور که میدانید یکی از مهم ترین فاکتورهای رشد و توسعه وبسایت ها، میزان سرعت لود آن هاست و با توجه به حجم نسبتا سنگینی که اغلب وبسایت های وردپرسی دارند استفاده از ابزارهایی مثل کش امری ضروریست بنابراین شما بعنوان مدیر وبسایت باید بهترین افزونه های کش وردپرس را بشناسید و یکی از آنهارا برای استفاده در سایتتان انتخاب کنید با ادامه این مقاله همراه باشید…

 

افزونه کش چیست؟

برای شروع بحث بهتر است که بدانید افزونه کش چیست و چه کارهایی برای شما می تواند انجام دهد؟ کش وردپرس مجموعه ای از فایل هاست که بر روی حافظه ی سیستم شما به طور موقتی ذخیره شدند. از طرفی افزونه کش نوعی افزونه است که وظیفه ی آن مدیریت کردن کش وردپرس شما می باشد. اگر افزونه شما جزء بهترین افزونه کش وردپرس باشد، می تواند با بهینه کردن کدها و همینطور منابع یا مدیریت کردن فشرده سازی آن ها، سرعت وب سایت شما را به شدت بالا ببرد.

این پست رو حتما ببین : خدمات افزایش سرعت سایت

هنگامی که شما به عنوان کاربر یک موضوع را جستجو می کنید، ممکن است مدت زمانی را مجبور باشید برای بارگذاری صفحه صبر و تحمل کنید. بعضی از سایت ها ممکن است حجم بالاتری داشته باشند و این روند نیازمند مدت زمان بیش تری باشد و همین موضوع باعث خستگی کاربر شود. البته دلیل دیگر این است که چندین درخواست همزمان برای ارائه ی نتایج جستجو به سرویس داده می شود تا بتواند یک صفحه را برای شما بارگذاری کند، پس بهتر است از یک افزونه کش خوب برای این کار استفاده کنید تا سرعت سایتتان را ارتقاء دهد. دو تعریف اصلی در افزونه کش وردپرس وجود دارد که بهتر است از آن اطلاع داشته باشید و ما در بخش زیر به توضیح آن دو پرداختیم:

 

• کش سرور :

کش سرور یکسری نتایجی را که از قبل در آن ذخیره شده به کاربر نشان می دهد. یعنی چه؟ بگذارید با یک مثال شروع کنیم تا مفهوم آن را بهتر متوجه شوید. بسیاری از سایت ها در مدت زمان کوتاه بازدیدکننده های بسیاری دارند. از طرفی یک سایت خوب باید بتواند پاسخگوی تمامی این درخواست ها در کوتاه ترین زمان باشد، به همین دلیل وقتی کاربری نتایج درخواستی را در سایت شما مشاهده می کند، این نتایج در کش ذخیره می شود تا اگر کاربر بعدی هم درخواست های مشابه آن را از سایت شما داشت، نتایج آن به طور پیش فرض از کش فراخوانی شود.

 

کش مرورگر:

اما کش مرورگر عملکرد متفاوتی دارد که به خودی خود بسیار جالب است. تا به حال توجه کردید که وقتی در صفحات مختلف از یک سایت مشخص جابه جا می شوید، تنها محتواهای آن است که دچار تغییر می شود و ممکن است مواردی هم چون المان ها، آرم ها و … در گوشه و کنار سایت ثابت باشند. کش مرورگر دقیقا همین کار را می کند، یعنی بخش هایی از سایت که ثابتند را ذخیره می کند تا اگر قصد جابه¬جایی در صفحات و وبلاگ های مخلف سایت را داشتید دیگر نیازی به بارگذاری مجدد موارد تکراری وجود نداشته باشد. این کار می تواند سرعت وب سایت شما را بالا ببرد.

 

افزونه سریع ترین کش وردپرس :

افزونه سریع ترین کش وردپرس وقتی می تواند به سایت شما کمک کند که کارایی های لازم را داشته باشد، پس بایستی در هنگام انتخاب آن بهترین افزونه کش وردپرس را انتخاب نمایید. در این بخش می خواهیم چندین نمونه از پرطرفدارترین افزونه کش های وردپرس را به شما معرفی نماییم و از ویژگی های هر یک سخن بگوییم:

 

 

افزونه W3 total cache

می توان گفت از بهترین افزونه های کش وردپرس، این نمونه می باشد. نکته ی مهم درخصوص W3 total cache این است که اگر از افراد مبتدی هستید بهتر است به سراغ آن نروید چون ممکن است کار کردن با آن برایتان سخت باشد و این افزونه حرفه ای بودن شما را می طلبد. یکی از کارهایی که این افزونه کش به بهترین نحو انجام می دهد، فشرده سازی کدهای سایت شماست. علاوه بر آن قابلیتی به نام lazyload دارد که سرعت سایت شما را بالا خواهد برد. از دیگر ویژگی های این کش امکان export تنظیمات، پشتیبانی از AMP و SSL، فشرده سازی بخش های مختلفی از سایت شما و … می باشد.

افزونه WP Rocket

افزونه wp Rocket را میتوانستیم با خیال راحت بهترین افزونه کش وردپرس معرفی کنیم  اما اگر رایگان بود! مزیتی که این نمونه نسبت به سایر موارد دارد این است که تنظیمات و کار کردن با آن بسیار راحت است. متاسفانه این افزونه کش رایگان نیست اما ویژگی های خوب آن باعث شده تا طرفداران بسیاری داشته باشد. اگر وب سایت شما از نمونه سایت های تجاری است، WP Rocket می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. از جمله قابلیت های این افزونه، مواردی هم چون امکان پیش بارگذاری کش، ادغام یا فشرده سازی کدهایی هم چون CSS، HTML و Java Script، بهینه سازی فونت ها، پشتیبانی از CDN و… می باشد.

 

 

افزونه WP-FFPC

WP-FFPC را از ساده ترین و راحت ترین نمونه ها برای استفاده می شناسند. از ویژگی هایی که دارد این است که سازگاری بالایی با نمونه های مختلفی از وب سرور دارد و می تواند بهترین متد بهرهمندی از کش را برای سایت مورد نظر انتخاب کند.

 

افزونه HummingBird 

از دیگر افزونه های کاربردی، HummingBird است. این افزونه می تواند وب سایت شما را برای رفع مشکلات سرعت یا عملکرد اسکن کند. از دیگر ویژگی های این افرونه کش وردپرس عبارتند از فشرده سازی یا ادغام فایل هایی همچون javascriptو CSS، بارگذاری کردن فایل هایی نظیر javasctipt در بخش فوتر، پشتیبانی از CDN و…

افزونه WP Super cach

این افزونه همانند نمونه های قبل قابلیت هایی همچونپشتیبانی از پیش بارگذاری کش، پشتیبانی از CDN، به روزرسانی مداوم و … دارد. از جمله مزایای WP Super cache این که برای ارائه دادن فایل های کش خود از سه روش استفاده می کند. مورد اول متد خلاصه یا پیشرفته است که روش mod_rewrite را پیش می برد. برای سایت هایی که ترافیک بالاتری دارند بهتر است از این متد استفاده گردد. مورد دوم روش ساده است که قابلیت داینامیک نگه داشتن بخش هایی از سایت را دارد تا در هر بار، فایل های استاتیک را ارائه ندهد. متد سوم wp_cache است که از آن برای فید وبسایت، کاربران شناخته شده و URL های پارامتردار استفاده می گردد.

 

علاوه بر موارد ذکر شده، افزونه های کش بسیاری وجود دارند که مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند در لیست بهترین افزونه کش وردپرس جای داشته باشند اما ما سعی کردیم مهم ترین و پرطرفدارترین آن را برای شما نام ببریم چون شما لایق بهترین ها هستید.

 

افزونه Litespeed Cache

یکی از پلاگین های کاربردی کش وردپرس، افزونه لایت اسپید کش است که به طور اختصاصی برای سرور “liteSpeed” ایجاد شده است. اما میتوانید برای دیگر سرورها نیز از این افزونه محبوب استفاده کنید.
مشخصا بررسی کش وردپرس اهمیت زیادی دارد و در صورتی که آن را نادیده بگیرید بخش هایی از وب سایت شما به چالش هایی بر میخورد که میتوانید آنها را به کمک افزونه Litespeed Cache به راحتی برطرف کنید. یکی از دلایل محبوبیت بالای این افزونه را می توانیم ارائه رایگان آن بدانیم. این افزونه امکانات ویژه ای را در اختیار شما قرار می دهد بدون اینکه هیچ گونه هزینه ای دریافت کند.

از ویژگی های کاربردی این پلاگین میتوان پشتیبانی کردن از فرمت webp را نام برد. برای آزاد کردن بخش قابل توجهی از دیتابیس خود نیز میتوانید از پلاگین Litespeed Cache استفاده کنید. برای این که به حداکثر عملکرد دست پیدا کنید، پس از پاکسازی صفحه ها به طور اتوماتیک ذخیره خواهند شد. در واقع می توانیم ویژگی های این افزونه را به صورت زیر شرح دهیم:
● مدیریت و پاکسازی دیتابیس
● پیش وا کشی dns
● قابلیت لود تنبل
● حافظه پنهان مرورگر و کدها و آبجکت ها
● امکان فشرده کردن فایل های جاوا اسکریپت، CSS، HTML و امکان ادغام فایل ها
● بهینه کردن تصاویر webp
● رابط کاربری راحت
● پشتیبانی کردن از وردپرس شبکه

از طریق این دکمه میتوانید افزونه لایت اسپید کش را دانلود و در وردپرس خود استفاده کنید:
دانلود افزونه litespeed-cache

 

 

بهترین افزونه کش وردپرس

حالا سوال اینجاست کدام یک از پلاگین هایی که معرفی کردیم برای وبسایت من بهتر است؟ برای انتخاب بهترین افزونه کش برای وردپرس باید نیازمندی های خودتان را نیز در نظر بگیرید مثلا :

اگر میخواهید از بهترین افزونه های کش رایگان استفاده کنید پیشنهاد ما افزونه های W3 Total Cache و WP Super Cache هستند که هر دو عالی اند و امتحانشان را پس داده اند. اما اگر  برای پرداخت هزینه افزونه مشکلی ندارید و میخواهید از یک افزونه پولی و راحت استفاده کنید بنظرم WP Rocket بهترین گزینه هست چرا هم امکانات فوق العاده ای برای افزایش سرعت سایت دارد و هم کارکردن با آن راحت است.

 

مواظب دردسر باشید…

در بسیاری از افزونه های کش امکانی وجود دارد بنام “فشرده سازی فایل های جاوا اسکریپت” یا “ترکیب فایل های جاوااسکریپت” این قابلیت با تجمیع و ترکیب کردن فایل های جاوااسکریپت باعث افزایش سرعت سایت میشود اما در بسیاری از قالب ها المان هایی که با js کار میکنند (مثلا اسلایدر و…) را دچار مشکل میکنند چرا که ترکیب و فشرده سازی برخی کدهای جاوااسکریپت باعث ازکار افتادن آن میشود بنابراین پیشنهاد میکنم اصلا این ریسک را نپذیرید و از این قابلیت استفاده نکنید چون در صورت بروز مشکل، اصلاح سازی آن بسیار پیچیده است و شمارا حسابی به دردسر می اندازد.

2 دیدگاه دربارهٔ «بهترین افزونه کش وردپرس در سال 2021»

محمد تمامی گفت:

سلام اقای حیدری درسته که میگن برای وب سرور لایت اسپید باید از لایت اسپید کش و برای وب سرور اپاچی و اینجینکس از وردپرس راکت استفاده کنیم اینجوری عملکرد بهتری داره؟
شما منو یک راهنمایی کنید وب سرور هاست من لایت اسپید هستش شما بگید من از کدوم افزونه کش استفاده کنم؟

رضا حیدری گفت:

سلام بزرگوار بله تا حدود این موضوع درست است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد