فقط واتساپ ۰۹۱۵۷۲۳۲۳۹۸

بهترین افزونه آمار بازدید وردپرس

آمار بازدید وردپرس

افزونه آمار بازدید وردپرس یک ابزار مهم برای آگاهی از این است که در سایت شما چه می گذرد. چقدر از اتفاقاتی که در وب سایت شما می افتد اطلاع دارید؟ آیا می دانید کدام یک از پست های شما محبوب ترین هستند؟ آیا می دانید کدام پست ها افراد را به خواندن مطالب دیگر شما علاقه مند می کند؟ آیا می دانید مطالب کدام نویسندگان بیشتر خوانده می شوند؟ اینها بخشی از آموزش وردپرس ماست. این اطلاعات به شما کمک می کنند تا از ترافیک سایت خود مطلع شوید و بتوانید مطالب سایت خود را نسبت به این بازدیدها مطابقت دهید. پس با مقاله بهترین افزونه آمار بازدید وردپرس همراه ما باشید تا ابزارهای مهم را در این زمینه به شما معرفی کنیم.

 

1- افزونه تعداد بازدید وردپرس Analytify

افزونه تعداد بازدید وردپرس زیاد است اما با افزونه Analytify، بدست آوردن آمار بازدید سایت ابتدایی ترین کاریست که می توانید انجام دهید. آیا می دانید دوره های کاملی وجود دارد که فقط برای یادگیری نحوه استفاده از Google Analytics اختصاص داده شده است؟ منظور من یک وبینار ساده نیست. منظورم یک دوره جدی و کامل است. افزونه Analytify با افزودن گزارش های قابل فهم Google Analytics درست در پیشخوان وردپرس شما ، این مشکل را برطرف می کند. Analytify یک افزونه آنالیز سایت وردپرس است.

 

افزونه تعداد بازدید وردپرس Analytify

 

این پست رو حتما ببین : بهترین افزونه کش وردپرس در سال ۲۰۲۱

ابتدا شما افزونه را نصب و فعال می کنید. سپس می توانید آمار کلی خود را درست در پیشخوان خود مشاهده کنید. تعداد بازدیدکنندگان یکتا (با آی پی و بدون در نظر گرفتن تعداد بازدید)، میزان بازدید از صفحات، نرخ بازگشت، متوسط ​​زمان حضور در سایت و موارد دیگر را می توانید مشاهده کنید.

افزونه های دیگری هم هستند که این کار ها را انجام دهند اما Analytify یک قدم جلوتر می رود و آمارهای فردی را برای نوشته ها و برگه ها اضافه می کند. بنابراین می توانید روی یک نوشته کلیک کنید و داده های Google Analytics آن را بدون خروج از پیشخوان وردپرس مشاهده کنید.

شما همچنین می توانید به سرعت پیگیری کنید که کدام شبکه های اجتماعی بیشترین بازدید را برای سایت شما ایجاد می کنند و نکته جالب اینجاست که همه این امکانات رایگان است. حال اگر نسخه پروی Analytify را خریداری نمایید، می توانید به آمار لحظه ای سایت خود و همچنین قابلیت تنظیم اعلان های ایمیل دسترسی پیدا کنید و در نهایت، شما می توانید آمار را در قسمت فرانت اند سایت با استفاده از کد کوتاه نمایش دهید. اگر فروشگاه تجارت الکترونیک دارید ، Analytify  دارای ویژگی های شگفت انگیزی برای ووکامرس است. با استفاده از ادان ها، می توانید میانگین سفارشات را پیگیری کنید. همچنین Analytify گزارش های از پیش تهیه شده ای را ارائه می دهد و نمایانگر این است که چند نفر فقط به سبد خرید اضافه می کنند و چند نفر تا صفحه پرداخت می روند و در نهایت چند نفر خرید را تکمیل می کنند.

 

2- افزونه آنالیز سایت وردپرس Google Analytics by MonsterInsights

Google Analytics by MonsterInsights یک افزونه آنالیز سایت وردپرس است که قبلاً توسط Yoast توسعه یافته بود و شرکت MonsterInsights سید بلخی این افزونه ی google analytics را در سال 2016 خریداری کرد. هر دو شرکت غول هایی در جامعه وردپرس هستند. بنابراین تعجبی ندارد که هیچ گونه باز پس گیری وجود نداشته باشد. مانند Analytify ، افزونه Google Analytics by MonsterInsights  نمودارها و آمارهای Google Analytics را به پیشخوان وردپرس شما می آورد. و باز هم مانند Analytify ، در دو نسخه رایگان و پرو عرضه می شود. ابتدا امکانات نسخه رایگان را بررسی می کنیم.

 

افزونه آنالیز سایت وردپرس Google Analytics by MonsterInsights

 

افزونه Google Analytics by MonsterInsights به شما اجازه می دهد برخی از نقش های کاربر را از نمایش در گزارش های Google Analytics حذف کنید که برای اطمینان از عدم گزارش بازدیدهای شخصی در آمار سایت مناسب است. پس از دریافت آمار دقیق ، می توانید آمارهایی مانند میزان بازدید های تک صفحه ای یا میزان بازدید چند صفحه ای کاربران را نیز مشاهده کنید. به خاطر داشته باشید که در این افزونه فقط آمار کلی را دریافت می کنید. هیچ آماری در مورد جزییات محتواها (برگه ها، نوشته ها و…) مانند Analytify وجود ندارد. علاوه بر آمارهایی که در پیشخوان نمایش داده می شود، این افزونه به شما کمک می کند تا موارد زیر را نیز پیگیری کنید: آمار کلیک پیوندهای خروجی، آمار دانلودها، برخی آمارها در مورد پیوندهای داخلی

حال می خواهیم امکانات نسخه حرفه ای افزونه Google Analytics by MonsterInsights را بررسی کنیم.

این پست رو حتما ببین : قالب وودمارت چطور پادشاه قالب های فروشگاهی شد؟

افزونه Google Analytics by MonsterInsights به شما این امکان را می دهد که آمارهای مفصل تری در مورد مواردی مانند “بازدید صفحات به ازای هر نویسنده” یا “بازدید صفحه برای هر نوع پست” دریافت کنید. همچنین می توانید جستجوها ، کاربران و موارد دیگر را پیگیری کنید.

اگر فروشگاه اینترنتی را اداره می کنید ، تجزیه و تحلیل فروش را نیز از طریق WooCommerce یا Easy Digital Downloads  دریافت خواهید کرد. این عملکرد تقریباً مشابه Analytify است. مورد دیگری که می توانید به آن دسترسی پیدا کنید Enhanced Link Attribution است که به شما کمک می کند در شرایطی که چندین بار از یک صفحه به صفحه ای دیگر پیوند می دهید، متوجه شوید که کدام یک از این پیوندها بیشترین کلیک را دارد.

 

3- بدست آوردن آمار بازدید سایت با افزونه Analytics Cat

Analytics Cat برای بدست آوردن آمار بازدید سایت ساده ترین افزونه در این لیست است ولی از این افزونه فعلا انتظار گزارش های درون پیشخوان را نداشته باشید.

 

بدست آوردن آمار بازدید سایت با افزونه Analytics Cat

 

افزونه Analytics Cat یک روش ساده برای افزودن کد Google Analytics به سایت وردپرسی شما ارائه می دهد و اکنون احتمالاً می پرسید – “چرا نمی توانم آن را فقط در header.php قرار دهم؟” و پاسخ این است که این  ویژگی های Analytics Cat را از دست می دهید: امکان حذف کاربران وارد شده به سیستم از پیگیری Google Analytics ، جلوگیری از تاثیر بازدید مدیر یا نویسنده سایت. . Cat Analytics  یک راه ساده برای جلوگیری از وقوع این مسائل ارائه می دهد. همچنین می توانید هر تعداد نقش دیگر کاربر را که می خواهید حذف کنید. این افزونه کاملا رایگان است. با این که به وضوح بهترین افزونه آمار بازدید وردپرس نیست اما امکانات مناسبی دارد.

 

4- افزونه Jetpack

Jetpack فقط یک افزونه تعداد بازدید وردپرس نیست. همچنین مجموعه ای از امکانات را در زمینه اشتراک گذاری اجتماعی بهتر، کامنت گذاری ، امنیت ، پشتیبان گیری و موارد دیگر را به شما ارائه می دهد اما برخلاف سایر افزونه های موجود در این لیست افزونه جت پک اطلاعات Google Analytics را شامل نمی شود.

 

جت پک افزونه آمار بازدید وردپرس

 

این پست رو حتما ببین : معرفی بهترین افزونه ویدئو پلیر برای وردپرس

در نسخه رایگان Jetpack ، به آمارهای سایت WordPress.com دسترسی پیدا می کنید. این بدان معناست که شما یک گزارش درون پیشخوان خواهید داشت که در آن می توانید به سرعت ترافیک ، ارجاع دهندگان ، کلیک های خروجی و محتوای پربیننده خود را مشاهده کنید. همچنین می توانید ترافیک پست ها یا صفحات فردی را مشاهده کنید و همه داده ها تقریباً در زمان واقعی به روز می شوند. (نهایتا 60 ثانیه تاخیر)

در حالی که آمار WordPress.com برای یک مرور کلی اولیه از عملکرد سایت شما خوب است اما با افزونه جت پک بسیاری از اطلاعات دقیق تر ارائه شده توسط Google Analytics را از دست خواهید داد اما در صورت ارتقاء به نسخه Jetpack Professional ، می توانید حساب Google Analytics خود را متصل کنید تا از داده ها و نمودارهای آن استفاده کنید.

 

5- Clicky analytics افزونه آمار بازدید وردپرس

Clicky analytics علاوه بر این که یک افزونه آمار بازدید وردپرس است، جایگزینی برای Google Analytics است. با Clicky، می توانید موارد زیر را پیگیری کنید:

آمار بازدید کنندگان، اقدامات، میانگین زمان حضور در سایت، اقدامات متوسط، نرخ پرش، کمپین ها، پیوندهای خروجی و … . این اطلاعات همان اطلاعات Google Analytics است که clicky آن را در قالبی زیباتر و دلپذیرتر ارائه می دهد.

 

Clicky analytics افزونه آمار بازدید وردپرس

 

همچنین Clicky در واقع زمان دقیق تری در آمار سایت نسبت به Google Analytics ارائه می دهد. گوگل آنالیتیکس تنها زمانی در اختیار داده های سایت قرار می گیرد که بازدیدکننده ای روی صفحه بعدی کلیک کند؛ یعنی برای کاربرانی که بلافاصله باز می گردند، دقیق نخواهد بود.

Clicky به صورت دوره ای سرور خود را پینگ می کند. حتی زمانی که کاربران در یک صفحه هستند. یعنی اگر کاربر در سایت حضور داشته باشد ولی کلیکی نکرده باشد، یا سایت را ترک نکرده باشد، آمار وی ثبت می شود.

همچنین یکی از جالب ترین ویژگی های clicky، جاسوسی کردن از کاربران فعال و حاضر در سایت در به صورت زنده است. فقط مراقب باشید؛ نشستن و تماشا کردن فعالیت کاربران به صورت زنده اعتیادآور خواهد بود.

در کل و به صورت خلاصه این افزونه به شما کمک می کند تا همه این گزارش ها را به پیشخوان وردپرس خود وارد کنید و همچنین به شما کمک می کند کد رهگیری Clicky را به وردپرس اضافه کنید. این کار هیچ چیز شگفت انگیزی مانند افزودن آمار به پست ها یا صفحات فردی انجام نمی دهد اما می توانید پیشخوان کامل Clicky  خود را مستقیماً در وردپرس مشاهده کنید.

تنها نقطه ضعف Clicky این است که برای دستیابی به همان میزان ردیابی مانند Google Analytics ، باید با یکی از افزونه های فوق راه خود را ادامه دهید. این افزونه رایگان فقط به شما امکان می دهد تا 3000 بازدید را ردیابی کنید و فاقد ویژگی های مهم مانند ردیابی پیوندهای خروجی و … است. باید اعتراف کنیم که این افزونه می توانست بهترین افزونه آمار بازدید وردپرس باشد.

این پست رو حتما ببین : آپدیت دستی وردپرس + فیلم آموزشی

 

کدام افزونه آنالیز سایت وردپرس را باید انتخاب کنید؟

افزونه تعداد بازدید وردپرس که انتخاب می کنید به سطح نیازهای شما بستگی دارد. اگر دوست دارید به تجزیه و تحلیل عمیق بپردازید، به یکی از این گزینه ها نیاز دارید اما اگر فقط دوست دارید ببینید کدام یک از پست های شما محبوب ترین هستند ، احتمالاً به افزونه ای نیاز ندارید که ابعاد سفارشی یا پیگیری ووکامرس را در اختیار شما قرار دهد. پس با مقایسه افزونه ها همراه باشید.

اگر می خواهید دقیق ترین گزارشات تجزیه و تحلیل درون پیشخوان را انتخاب کنید ، باید از Analytify یا MonsterInsights  استفاده کنید و اگر مدیر فروشگاه اینترنتی هستید، باید از نسخه های حرفه ای و پولی آن افزونه ها استفاده کنید. اگر به گزارشات تحلیلی در پیشخوان نیاز ندارید، از Analytics Cat به عنوان یک راه حل سبک برای افزودن کد رهگیری خود استفاده کنید و در نهایت ، اگر می خواهید چیزی غیر از Google Analytics  را امتحان کنید ، با Clicky یا Jetpack پیش بروید اما ترجیح ما Clicky است. در حقیقت، Clicky  یکی از بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت است و برای کسانی که می خواهند از Google Analytics  اجتناب کنند، ایده آل است. امیدواریم که با معرفی افزونه هایی که انجام دادیم و مقایسه بین آن ها، در بدست آوردن آمار بازدید سایت شما را راهنمایی کرده باشیم. ممنون که با مقاله بهترین افزونه آمار بازدید وردپرس همراه ما بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد